Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:40
Beste lezers,

Bij deze een post over mijn zoektocht naar een nieuwe Android telefoon..

Hopelijk hebben jullie nog tips en/of input?

Ik zoek een?
(Mid-range) dual-sim android telefoon

Wensen:
  • Grootte: vanaf 5"
  • Opslag: >32gb opslag óf dual-sim + microSD (dus niet exclusief dual sim óf alleen 1 sim + SD)
  • Camera hoeft geen hoogvlieger te zijn, maar wel goede middenmoot
  • Minimaal Lollipop (of er moet een stabiele CyanogenMod rom beschikbaar zijn) en liefst uitzicht op updates
  • Zoveel mogelijk LTE/4G banden
  • Fatsoenlijke batterij (met 3-4 uur screen on, 24 uur door komen)
  • NFC
Overig:
  • Geen mediatek processor.
  • Import uit buitenland geen issue mits levering maar geen maand(en) duurt.
Wat is je budget?
€ 250 - € 375

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk als vervanging van mijn twee telefoons waarvan één met zakelijke SIM (Vodafone Red Super met 6gb per maand) en een met T-mobile sim. Daarnaast gebruik ik mijn telefoon veel in Amerika met een eigen sim (via http://www.readysim.com/). Van belang is dus dat de telefoon ondersteuning heeft voor zoveel mogelijk 4G/LTE banden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Er zijn al een paar telefoons voorbij gekomen;
  • Asus Zenfone 2 ZE551ML 64gb: deze staat momenteel bovenaan mijn shortlist; hij is online verkrijgbaar voor net onder de € 300 en lijkt redelijk te presteren.
  • Oneplus X; helaas maar 16gb opslag en allen keuze tussen dual sim-gebruik of sim+sd kaart en om te kopen heb je een uitnodiging nodig
  • Motorola Moto G: zelfde probleem als de OnePlus X
  • Oneplus 2: heeft geen NFC plus om te kopen heb je uitnodiging nodig.
.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wie kent/weet andere alternatieven die voldoen aan mijn wensen? Bestaan er eigenlijk ook dual sim telefoons die 4G data op beide sims ondersteunen? Of is het altijd 1 sim met data en 1 sim met enkel gesprekken?

Dank voor tips & input1

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je hebt ook nog de Asus Zenfone Selfie (ZD551KL), zelfde body/scherm als de intel versie maar met een 13mp frontcam en een tragere (maar zuiniger) Qualcomm chip. Beide versies zijn eenvoudig via Amazon.fr te bestellen.

Tweede optie is de Sony Xperia M4 Aqua, de dual sim 16GB versie is ook bij Amazon te bestellen voor iets onder de 270 euro, is een mooie telefoon (en waterdicht) al weet ik niet uit mn hoofd of die ook zo'n ellendig sd/sim combo slot heeft.

Met alle dual sim telefoons werkt het idd zo dat er altijd maar 1 dataverbinding tegelijk actief is. Je kan de sim voor data kiezen in de settings, dus je hoeft niet fysiek de simkaartjes om te wisselen.

[ Voor 35% gewijzigd door Dreamvoid op 19-11-2015 01:23 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Wat betreft ondersteuning van zoveel mogelijk banden is de zenfone (de WW versie!) absoluut koning.
Dreamvoid schreef op donderdag 19 november 2015 @ 01:17:
Met alle dual sim telefoons werkt het idd zo dat er altijd maar 1 dataverbinding tegelijk actief is. Je kan de sim voor data kiezen in de settings, dus je hoeft niet fysiek de simkaartjes om te wisselen.
Dat gaat zeker niet voor alle dual sims op. Als het belangrijk voor je is om dit softwarematig te kunnen wisselen ipv fysiek zou ik dat eerst uitzoeken.
De zenfone doet het dacht ik zelfs standaard niet, al las ik laatst dat er nu ook een versie is/versies zijn die het wel kunnen.

[ Voor 75% gewijzigd door ASW1 op 19-11-2015 10:46 ]

• hgoor
Beiden alvast bedankt voor de tips! Op zich is 16gb natuurlijk wel erg weinig (met name als je b.v even Here maps of zo gebruikt). Maar de Zenfone heeft dus 2 sims slots én een SD slot. Dat is wel heel sterk...

Gelukkig geen haast met zoeken..

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik heb dat idd bij een oude Mediatek telefoon nog gehad, maar ik heb geen recente dualsim telefoons gezien waar je nog fysiek kaartjes moet wisselen omdat maar 1 slot 3G/4G doet. Mijn Asus Fonepad 7 (met dezelfde Intel chip, en ook Lollipop) kan 2G en 3G vanaf beide slots. Maar idd, checken is altijd goed.

• hgoor
Dreamvoid schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:04:
Ik heb dat idd bij een oude Mediatek telefoon nog gehad, maar ik heb geen recente dualsim telefoons gezien waar je nog fysiek kaartjes moet wisselen omdat maar 1 slot 3G/4G doet. Mijn Asus Fonepad 7 (met dezelfde Intel chip, en ook Lollipop) kan 2G en 3G vanaf beide slots. Maar idd, checken is altijd goed.
Tja, ik heb een Wolfgang liggen (Mediatek processor) die dual sim is, maar die draait op 4.2 en is slechts 3G en updates ho maar. En ook geen custom roms, dus dat is echt bagger...

Enige wat ik jammer vindt aan de Zenfone 2 zijn die knoppen onder het scherm: die zijn niet verlicht oid maar gewoon er op gedrukt...

Na wat onderzoek neig is steeds meer naar dat toestel. De 64gb versie is voor onder de €300 te koop online...

Maar ik ga lekker verder lezen en vergelijken... ;)

Verwijderd

je kan anders ook voor de Samsung galaxy a5 gaan. Mooi premium design, goede camera's maar nadeel is dat je alleen maar dual sim of sim + sd kan gebruiken. Is precies 5" groot en krijgt vgm binnenkort update naar android 5.1

• Dreamvoid
  • Niet online
Ondersteunt de (Aziatische) dualsim versie van de Galaxy A5 wel alle Europese LTE banden?
Pagina: 1