Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 23:55
We hebben hier een HP HP Color LaserJet CM2320nf alles in 1 apparaat. Die gebruiken we nu of uiteraard te printen, maar ook veelvuldig om rechtstreeks te scannen naar mail. Sinds de 9e werkt dit niet meer. Een KPN email adres en wachtwoord hebben we niet en als we dat al hadden kunnen we dat nergens instellen op deze HP printer. Enkel de uitgaande server en de poort. KPN accepteert dit echter niet zonder email adres en wachtwoord.

Iemand een oplossing voor scanners en het KPN netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keuvie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 19:47
Hier hetzelfde probleem met een Canon Scanfront 220. Helaas weten ze hier het beheerderswachtwoord niet meer van het apparaat en wilt Canon ook niet vertellen hoe dit moet.

Wat je zou kunnen doen is de server van google gebruiken, moet je wel eerst een account aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
jantje.vlaam schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:17:
We hebben hier een HP HP Color LaserJet CM2320nf alles in 1 apparaat. Die gebruiken we nu of uiteraard te printen, maar ook veelvuldig om rechtstreeks te scannen naar mail. Sinds de 9e werkt dit niet meer. Een KPN email adres en wachtwoord hebben we niet en als we dat al hadden kunnen we dat nergens instellen op deze HP printer. Enkel de uitgaande server en de poort. KPN accepteert dit echter niet zonder email adres en wachtwoord.

Iemand een oplossing voor scanners en het KPN netwerk?
Je moet "gewoon" de SMTP server bij je emailadres gebruiken.

Wel 'slecht' dat de printer geen authenticated SMTP ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
RobinF schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:21:
[...]

Je moet "gewoon" de SMTP server bij je emailadres gebruiken.

Wel 'slecht' dat de printer geen authenticated SMTP ondersteund
Dat kan met een eigen domein niet, dan heb je authenticated mail nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 12:31

DJVG

Gewoon DJVG

Anders zelf een kleine SMTP server draaien die de boel je voor je relayed? Geen idee of je toevallig nog een machine 24/7 hebt draaien die je ervoor zou kunnen gebruiken.

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:39
Volgens mij werkt smtp.kpnmail.nl nog steeds én zonder authenticatie...

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 09:27
nextware schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:01:
Volgens mij werkt smtp.kpnmail.nl nog steeds én zonder authenticatie...
Met authenticatie. Juist om dit soorten dingen te voorkomen.

Jarenlang heeft kpn een gratis server aangeboden voor iedereen maar per 9 november jl ermee gekapt. Zie kpn.com/mail. Je zult dus nu je eigen server moeten kiezen.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:39
rolandos582 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:54:
[...]

Jarenlang heeft kpn een gratis server aangeboden voor iedereen maar per 9 november jl ermee gekapt. Zie kpn.com/mail. Je zult dus nu je eigen server moeten kiezen.
Ik heb net nog even gekeken. Daarbij een Exchange server nagekeken. Deze heeft toch écht smtp.kpnmail.nl als smarthost staan. Hierbij géén authenticatie hoeven in te vullen.

En ik weet zeker dat deze hier altijd in heeft gestaan. Net even laten testen: er wordt netjes mail verstuurd via deze smarthost.

Dus volgens mij werkt smtp.kpnmail.nl zonder problemen 8)

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51
rolandos582 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:54:
[...]

Dat betreft deze servers --> smarthost.direct-adsl.nl, smarthost.direct-adsl.nl, smtp.zakelijkmail.nl, mail.kpn-officedsl.nl, mail.direct-adsl.nl, mail.planetpro.nl, smtp.kpn-officedsl.nl

@jantje.vlaam; is de server die jullie gebruiken een van de bovenstaande?

Wat betreft smtp.kpnmail.nl; deze is 'gewoon' zonder authenticatie te gebruiken als je op het KPN netwerk zit.
Wil je vanaf een niet KPN IP adres gebruik maken van die smtp bak, dan moet je authenticatie aanzetten.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:11
Zit je misschien aan de limiet aan e-mails per uur? Die limiet is niet zo hoog volgens mij.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51
jeroen3 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:22:
Zit je misschien aan de limiet aan e-mails per uur? Die limiet is niet zo hoog volgens mij.
Die is vrij hoog ;)
En als dat het al was, dan zou je een (half) uur later weer moeten kunnen mailen.
Tenzij je het écht aan het spammen geweest bent, maar dan staat er in de SMTP repy die je krijgt wel dat je geblocked bent (geloof ik).

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:36
jantje.vlaam schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:32:
Dat kan met een eigen domein niet, dan heb je authenticated mail nodig.
Mijn ervaring met dit soort scanners is dat men in 80% van de gevallen enkel naar het eigen e-mailadres/domein wil scannen. Dan kun je prima je eigen MX als smarthost invullen en is geen authenticatie benodigd.

(In de overige gevallen is de vraag of ze nog tekst aan de mail toe kunnen voegen, dan zeg ik nee en wil de gebruiker alsnog eerst naar het eigen e-mailadres scannen :))

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• TheSiemNL
De ene gebruiker heeft een planet verbinding en er iser zelfs een die nog een Tip verbinding heeft. Ik zal smtp.kpnmail.nl nog eens proberen.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 09:27
nextware schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:13:
[...]

Ik heb net nog even gekeken. Daarbij een Exchange server nagekeken. Deze heeft toch écht smtp.kpnmail.nl als smarthost staan. Hierbij géén authenticatie hoeven in te vullen.

En ik weet zeker dat deze hier altijd in heeft gestaan. Net even laten testen: er wordt netjes mail verstuurd via deze smarthost.

Dus volgens mij werkt smtp.kpnmail.nl zonder problemen 8)
Nja het gaat voornamelijk over mail.kpnmail.nl en dan met name poort 25.

Als je een KPN verbinding hebt werkt het met smtp.kpnmail.nl wel ja

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05 11:54
Vandaag voor een klant (MKB automatisering) een SMTP relay VPS opgezet waar hij IP-adressen kan whitelisten voor open smtp relay.

Die zat met precies hetzelfde probleem.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:11
Lokaal een smtp relay servertje opzetten en klaar! :)

My favorite programming language is solder.

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 07:16

iambig

* z.o.z *

Keuvie schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:30:
Hier hetzelfde probleem met een Canon Scanfront 220. Helaas weten ze hier het beheerderswachtwoord niet meer van het apparaat en wilt Canon ook niet vertellen hoe dit moet.

Wat je zou kunnen doen is de server van google gebruiken, moet je wel eerst een account aanmaken.
Probeer voor de gein eens 3214789 of 9874123 als wachtwoord, evt. in combinatie met admin of administrator als username indien vereist.

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keuvie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 19:47
iambig schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:42:
[...]

Probeer voor de gein eens 3214789 of 9874123 als wachtwoord, evt. in combinatie met admin of administrator als username indien vereist.
Ik heb het uiteindelijk kunnen oplossen door Slitaz (http://www.slitaz.org/en/) te booten en twee bestanden te verwijderen.

Betrof:
C:\documents and settings\system.hv en
C:\documents and settings\default\user.hv

Toch bedankt voor je suggestie.

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 06:04
Klopt hebben we bij een dochter-onderneming ook last van gehad. Hadden daar een Exchange servertje staan dat via de KPN Relay mail verstuurde.

Zie ook:
- KPN: Kunt u geen e-mails meer versturen? Wijzig uw instellingen!
- KPN Zakelijk Forum: Ontvangen e-mail KPN mbt Beëindiging SMTP relay

Uiteindelijk bij ons maar gewoon op direct versturen gezet. De betreffende server gaat binnenkort uit dus eventuele zaken met PTR/SPF checks nemen we even voor lief.

[ Voor 6% gewijzigd door Clueless op 19-11-2015 15:51 ]

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Pagina: 1