Toon posts:

Refunden van credits

Pagina: 1
Acties:

• Slechdt
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Slechdt op 12-04-2021 08:38 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:15

MsG

Forumzwerver

Het lijkt me überhaupt dat de Nederlandse wetgeving lastig opgaat als jij heel bewust virtueel in het buitenland shopt en het niet zozeer gaat om een product wat ze heel bewust aan de Nederlandse markt aanbieden.

Heb je ze gewoon al de situatie uitgelegd? Of wezen ze het al af?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Slechdt
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Slechdt op 12-04-2021 08:38 ]

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 10:02

Foamy

Fulltime prutser

Als het bedrijf in NL levert dan lijkt het mij dat ze zich ook aan onze wetgeving moeten houden. (imho, ik kan dit niet feitelijk onderbouwen).

De daadwerkelijke vraag hier is meer: valt een virtueel goed ook onder de wet KOA? Ik denk dat deze specifieke goederen daar wel onder vallen, maar weer: ik kan dat niet direct hard maken.

blub

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Foamy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:29:

De daadwerkelijke vraag hier is meer: valt een virtueel goed ook onder de wet KOA? Ik denk dat deze specifieke goederen daar wel onder vallen, maar weer: ik kan dat niet direct hard maken.
De EU richtlijn maakt uitzondering op virtuele goederen, moment dat jij het digitaal goed 'inzet' vervalt je recht dus. Daar lijken alle grote jongens zich achter te scharen met bv giftcards en store-credits.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:42
Foamy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:29:
Als het bedrijf in NL levert dan lijkt het mij dat ze zich ook aan onze wetgeving moeten houden. (imho, ik kan dit niet feitelijk onderbouwen).
Ik dacht dat dit zo was wanneer een bedrijf zich specifiek richt op de verkoop in een bepaald land. Voorbeeld: Jij komt per ongeluk op een Amerikaanse webshop en koopt daar iets dan hoeft volgens mij onze wetgeving daar niet altijd te gelden. Is die webshop echter hier actief aan het adverteren op o.a. TV, hebben ze een nederlandstalige site e.d. dan zou voor ik weet de wetgeving van hier wel weer geldig moeten zijn.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 21:28
Die credits met je creditcard gekocht? Gewoon een chargeback indienen bij je CC-maatschappij omdat je niet tevreden bent met het product. Daar heb je de aankoopgarantie voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Napsju op 18-11-2015 17:49 ]

Lekker!

• Slechdt
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Slechdt op 12-04-2021 08:39 ]

Pagina: 1