Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Landmeter
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-10 13:27
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
tablet.

Wat is je budget? geen vast budget, maar niet meer dan +/- 600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
surfen, wat simple games, facebook nu.nl etc

Wat heb je zelf al gevonden?
De keus is divers. Vind het wel lasting.

Apple, dat is duur, maar wel mooi, veel apps, blijft waarschijnlijk lang bij de tijd.[

Android, updates komen langzaam door, dus dat kan een veiligheidsrisico zijn. Er schijnen iets van 17.000! versies van android rond te zwerven. Je hebt wel veel apps.

De windows tablets die je op een toetsenbord kan klikken, dat lijkt me een mooie gelegenheid om de ouwe gare laptop die beneden staat eruit te gooien. Op zolder staat een pc die behoorlijk bij de tijd is,
Voordeel lijkt mij ook dat we via citrix/extern buroblad op de server van meneer landmeter en mevrouw landmeters werkgever kunnen komen. Handig als je op de bank mail wilt bekijken of ff wat moet sturen. Scheelt weer een rit naar boven ;)

Voordeel is de integratie met windows, nadeel het beperkte aanbod games/apps, maar de belangrijkste zijn er volgens mij wel.

Ik zit dus behoorlijk te twijfelen wat de volgende aankoop zal moeten zijn.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Het is vooral een persoonlijke kwestie.
Ga eens naar de mediamarkt en pak er een paar in de hand.
Als ik dat doe valt er gelijk al 80% voor mij af omdat die niet solide aanvoelen.
Verder ben ik erg te spreken over de apple Ipads.
Aan een Ipad kan je volgens mij nooit echt een buil vallen. (goeie ondersteuning, mooi design, gebruiksvriendelijk etc.)

• Landmeter
Het gaat mij niet om welk apparaat het beste voelt, maar welk besturingssysteem de beste keus is..

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het grote voordeel van Windows tablets is dat ze in principe een volledige versie van Windows draaien, 8.1 of 10. Zelf zou ik een tablet pakken die al direct W10 draait, al is de keuze dan nog vrij klein.

Die volledige versie van Windows zorgt er voor dat het app-probleem in feite direct is opgelost, van je kan gewoon x86 programma's draaien. En daarvan zijn er heel wat meer dan apps in de Google of Apple store. Natuurlijk heb je ook nog de universal apps, wat dus wel echte apps zijn. Of daar tussen zit wat je zoekt, zou je moeten opzoeken.

Imo kun je gewoon meer kanten uit met een Windows tablet dan met een ios of android tablet, die zijn toch een stuk beperkter.

People as things, that’s where it starts.

• Landmeter
Zelf begin ik ook te neigen naar een Windows tablet met toetsenbord. De surface pro 3 is duur. Maar wel goed. Toch maar even kijken voor een iets goedkoper alternatief.