Advies mediaplayer (streaming)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo,

Ik heb op dit moment een WD TV mediaspeler aangesloten op het netwerk waarop weer een synology diskstation aan verbonden is. Mediaspeler is aangesloten op mijn versterker en mijn TV. Alles op 1gbps netwerk.

Nu is het zo dat mijn netwerk een optater heeft gehad van een blikseminslag en mijn mediaplayer begint op te spelen; hij loopt vast en is constant zijn netwerkinstellingen kwijt. En de ene keer werkt ie vlekkeloos en de andere keer loopt ie dus regelmatig vast. Kortom: tijd voor een andere. 8)

Maar het bos is inmiddels zo groot geworden dat ik het overzicht volledig kwijt ben. 8)7 Vandaar dat ik hier een hulpvraag uitzet; ik ben op zoek naar een top 3 oid van de beste mediaplayers (zonder harde schijf) die wel bijna alle videoformaten ondersteunen (inclusief 3d) en veel subs en de content van mijn synology kunnen lezen. Voor audio en/of foto's gebruik ik het eigenlijk niet; hiervoor voldoet mijn TV of Versterker prima). HTPC lijkt me niets.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:12
Raspberry Pi 2? Ondersteunt als goed is gewoon 3D. Draait bij mij lekker met rasplex en plex server op synology. Kodi kan natuurlijk ook maar vind het wat fijner dat ik de bibliotheek op de nas kan bewerken ed.

Anders een intel NUC? De goedkoopste daarvan is meer dan snel genoeg voor alles.

• justme27
Ik heb, ben ik bang, met beiden totaal geen ervaring. Na even wat googlen lijken het beide mini pc's te zijn die nog volledig moeten worden ingericht en dat er van allerlei toestanden nog aan moeten worden toegevoegd? Dus plug&play wordt het dan dus niet en dat heeft wel mijn voorkeur.

• Raymonw
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09-2021
Hallo,

Ik zit in precies hetzelfde schuitje, alleen ben al iets verder in het proces.

Ook mijn WDTV live verliest steeds zn network share en moet je steeds de nas aanwijzen. Begin dit jaar geloof ik kwam die nieuwe raspberry pi2 uit, dus ik hup, dat ding met alle toeters en bellen aangeschaft.

Het beeld schokte. Dagen bezig geweest met eigen worden van het systeem en de settings, mappenstructuur op mn nas helemaal opnieuw ingedeeld, alle bestandsnamen aangepast, weken bezig geweest, uiteindelijk zelf een gigabit subnet aangelegd, niets hielp. raspberry terug naar SOS, zij dat ding helemaal optimaal ingeregeld, geheugenkaartje met een sticker verzegeld (ze vertrouwden me denk ik niet helemaal, haha), aansluiten, nog steed schokkend beeld. minimaal, ok, maar niet goed genoeg voor mij. Als ik dezelfde film vanaf dezelfde netwerklocatie op de nas met dezelfde NFS share afspeelde op WDTVlive, speelde die het wel vloeiend af. De eerste paar minuten van een film deed de WDTV live nog wel zodat ik goed kan vergelijken. Ik heb het vermoeden dat Pi2 met kodi toch moeite heeft met NFS shares. Maar goed, wel €90 achter de wagen en nu ligt die pi2 ergens in een la. en ik zoek dus ook nog steeds een goede mediaspeler die 3d's en 1080p's met srt's zonder gezeik op mn 4k TV uitspuugt.
Het is inderdaad een woud. ben gewoon bang om €200 voor een zappiti uit tegeven en dan weer een net niet ding op de plank te hebben. vrouw natuurlijk ook argusogen inmiddels naar het hele verhaal. Die heeft me weken horen vloeken met die pi2. gek wordt je drvan. nu maar netflix genomen. maar diie heeft alleen maar oude troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google Chromecast, bediening is dead simple vanaf je smartphone of tablet.

Een Raspberry Pi 2 met OpenElec of OSMC is ook niet moeilijk als je even op YouTube kijkt voor uitleg. Speelt alles vlot af in Full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
  • Intel NUC
  • Raspberry Pi 2
  • Chromecast
Zou mijn lijstje zijn.

Je topic is wel een beetje mager in mijn ogen. Neem eens een aantal adviestopics rondom mediaspelers door en je zult al snel een idee hebben wat er vooral populair is. Het bomen-bos-excuus wordt wel erg snel gebruikt. Gewoon even wat tijd in steken.

Verder een schopje naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:07:
Google Chromecast, bediening is dead simple vanaf je smartphone of tablet.

Een Raspberry Pi 2 met OpenElec of OSMC is ook niet moeilijk als je even op YouTube kijkt voor uitleg. Speelt alles vlot af in Full HD.
Dat klinkt goed. Maar kan die chromecast dan MKV's casten via DSvideo van Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
S1NN3D schreef op maandag 23 november 2015 @ 07:35:
  • Intel NUC
  • Raspberry Pi 2
  • Chromecast
Zou mijn lijstje zijn.

Je topic is wel een beetje mager in mijn ogen. Neem eens een aantal adviestopics rondom mediaspelers door en je zult al snel een idee hebben wat er vooral populair is. Het bomen-bos-excuus wordt wel erg snel gebruikt. Gewoon even wat tijd in steken.

Verder een schopje naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft.
Je hebt helemaal gelijk alleen was ik al een tijdje aan het zoeken en de aankoopadviezen die ik gevonden heb zijn allemaal oud (2013, 2014). Vandaar dat ik ook deze vraag heb gesteld. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justme27 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:01:
[...]

Dat klinkt goed. Maar kan die chromecast dan MKV's casten via DSvideo van Synology?
Yup. Op de Synology site staat een tabel met alle ondersteunde codecs, eventueel met transcoding. Google het maar op.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2015 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:15:
[...]

Yup. Op de Synology site staat een tabel met alle ondersteunde codecs, eventueel met transcoding. Google het maar op.
Transcoden kan nog wel een probleem worden met een chromecast toch? Hangt een beetje van de snelheid af van je NAS, maar dit live doen is wel een redelijk zware taak. Daarnaast moet je WiFi ook wel voldoende zijn. Met moderne WiFi mag (ac) is het niet echt een probleem zijn, maar wel iets om in het achterhoofd te houden.

Een alternatief voor de raspberry zou een android mediaspeler kunnen zijn. Hier kan je ook kodi / plex of iets dergelijks op draaien en is iets meer plug en play dan een pi. Daarnaast heb je toegang tot de appstore voor zaken als netflix, foxsport, npo gemist etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou toch adviseren om een HTPC te overwegen. In een uurtje heb je Windows 10 geinstalleerd tezamen met Kodi en dan heb je er geen omkijken meer naar. Speelt gewoon alles af en zal niet gaan haperen/stotteren. Kost wel iets meer maar dan hoef je nergens op in te leveren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

OgWok

U.N.C.L.E.

Herken de bovenstaande opmerkingen heel goed. Zelf een stuk of 3 mediaspelers gehad op Android. Van heel klein (stick) tot kastje met div poorten. Prijzen tussen de € 70, -- en € 120,--.
Moe word je ervan, andere roms, players etc. Ene probleem opgelost, dan is er weer een ander probleem.
Wat je zegt: "net niet" apparaten, die nog lang niet af zijn.... (en waarschijnlijk ook niet af komen).

Via internet (in NL) kopen, meteen uitgebreid testen; niet OK?, direkt terugsturen en geld terug.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik heb thuis een htpc staan voor beneden en een rapsberry pi 2 boven in de slaapkamer. In combinatie met Kodi en de sql database op de synology.... draait als een trein. Status watched wordt ook nog eens overal bij gehouden. En die rapberry.... binnen 10 min heb je die up and running met openelec. Zijn genoeg handleidingen voor te vinden op het internet. Volgens mij heb ik deze gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
Ik zie online ook veel informatie over een zgn NUC pc van Intel (en is hier ook al genoemd) en heb hierover een vraagje: kan ik deze gebruiken om MKV's af te spelen die op mijn synology staan? Ik dacht dat het handig zou zijn om deze NUC dan te combineren met een USB met OpenElec maar hoe bedien ik het ding dan zonder nog een afstandsbediening erbij te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Kodi kan je bedienen met je smartphone dus dat is geen enkel issue.
Heb zelf ook een NUC icm een Synology.
ik draai windows 10 omdat ik de windows netflix app fijn vind omdat deze DD ondersteund.
Maar openelec werkt ook prima op deze nucs.
Gewoon meteen booten in kodi en bedienen met yatse bv

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
DarkSide schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:42:
Kodi kan je bedienen met je smartphone dus dat is geen enkel issue.
Heb zelf ook een NUC icm een Synology.
ik draai windows 10 omdat ik de windows netflix app fijn vind omdat deze DD ondersteund.
Gewoon meteen booten in kodi en bedienen met yatse bv
Yatse? Ik zal eens googlen. Wel heb ik gelezen dat het full hd 3d films niet wil via kodi (voorheen XBMC)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
OgWok schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:42:
Herken de bovenstaande opmerkingen heel goed. Zelf een stuk of 3 mediaspelers gehad op Android. Van heel klein (stick) tot kastje met div poorten. Prijzen tussen de € 70, -- en € 120,--.
Moe word je ervan, andere roms, players etc. Ene probleem opgelost, dan is er weer een ander probleem.
Wat je zegt: "net niet" apparaten, die nog lang niet af zijn.... (en waarschijnlijk ook niet af komen).

Via internet (in NL) kopen, meteen uitgebreid testen; niet OK?, direkt terugsturen en geld terug.
ik moet zeggen dat ik dit niet herken. De apparaten hebben nogal wel een tweak gehalte. Maar mijn mxiii werkt prima out of the box met Kodi en alle andere apps die ik gebruikt. De nieuwste serie met android 5.0 zijn erg positieve verhalen over te vinden.
justme27 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:34:
Ik zie online ook veel informatie over een zgn NUC pc van Intel (en is hier ook al genoemd) en heb hierover een vraagje: kan ik deze gebruiken om MKV's af te spelen die op mijn synology staan? Ik dacht dat het handig zou zijn om deze NUC dan te combineren met een USB met OpenElec maar hoe bedien ik het ding dan zonder nog een afstandsbediening erbij te krijgen?
Ik vind zo'n NUC nog wel prijzig voor een openelec oplossing. Volgens mij kunnen de goedkopere processoren geen 3D aan, waardoor je naar een duurder model moet (i3). Kan me hiermee vergissen als dit met de nieuwe generatie anders is. Maar, zoals al eerder genoemd is een raspberry pi met openelec een stuk goedkoper en zou ook prima moeten werken.

Op vele android kastjes is overigens ook openelec te installeren wat erg goed werkt. Dan draait alles wat stabieler in vergelijking met android. Voordeel tov de pi is dat ze over het algemeen wat krachtiger zijn en bijvoorbeeld 4k aankunnen. Nadeel is weer dat je even moet opletten met bestellen, niet elk kastje heeft ondersteuning voor openelc en de installatie is wat lastiger tov een Pi.

Android kastjes (en de Pi misschien ook) ondersteunen ook HDMI-CEC. Je kan dan met de afstandbediening van je TV het doosje besturen. Dit kan overigens ook heel goed met een hdmi-cec adapter voor het geval je een NUC neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

justme27 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:48:
[...]

Yatse? Ik zal eens googlen. Wel heb ik gelezen dat het full hd 3d films niet wil via kodi (voorheen XBMC)?
Kodi kan volgens mij prima overweg met 3d (heb zelf geen 3d tv) maar de ondersteuning zit er al langer in.
En volgens mij vergt het niet superveel. en zou een pentium n3700 al voldoende moeten zijn.
Maar dat zou je misschien even moeten onderzoeken.

edit hieronder staat dus dat een i3 nodig is. (volgens mij werkt SBS wel op een n3700)

[ Voor 8% gewijzigd door DarkSide op 24-11-2015 15:01 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

justme27 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:48:
[...]
Full HD 3D (Frame packed 3D) werkt enkel onder Windows en via Kodi enkel via een externe software 3D speler. Volgens Intel info is bij gebruik van een NUC, minimaal een i3 nog steeds een noodzaak. Een Pentium n3700 kan in ieder geval geen Frame Packed 3D afspelen.

De Intel® InTru™ 3D-technologie levert stereoscopische 3D Blu-ray*-weergave in volledige 1080p-resolutie bij HDMI* 1.4 en topkwaliteit audio.

3D SBS/TB is geen Frame Packed 3D maar kan wel binnen Kodi worden weergegeven, ook met bovenstaande Pentium.

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 24-11-2015 15:01 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

EJPostema schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:49:
[...]

ik moet zeggen dat ik dit niet herken. De apparaten hebben nogal wel een tweak gehalte. Maar mijn mxiii werkt prima out of the box met Kodi en alle andere apps die ik gebruikt. De nieuwste serie met android 5.0 zijn erg positieve verhalen over te vinden.

[...]
Ik ook niet. En ik kan een Raspberry Pi2 met OpenElec of OSMC nu niet echt veel tweak gehalte geven. Het is installeren op een microSD kaartje en booten en klaar. Complete sets zijn ook te koop.

https://osmc.tv/

Het is de meest flexibele oplossing die ik ken als mediaplayer. En je kunt met Kodi ook ideaal live TV kijken, zo ontzettend veel mogelijkheden. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
pricewatch: Dune HD TV-303D
http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/36

Wellicht een Dune iets?
speelt heel veel af, zelf te customizen, en veel gebuikergemak.

edit: heb zelf de HD-Duo, en stream de laatste tijd alles vanaf de Synology.

[ Voor 14% gewijzigd door PurpleBlue op 27-11-2015 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
Gisteren achter gekomen dat zowel mijn SmartTV en Blueray speler alle content op mijn synology probleemloos kunnen afspelen. Dus een nieuwe mediaspeler is niet langer nodig. :-)

Iedereen bedankt voor de informatie en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10

Cyphax

Moderator LNX
DarkSide schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:42:
[...]
[...]
De laatste keer dat ik keek had XBMC voor de Pi helemaal geen Netflix-support. Is dat intussen al gefixt?
Ik zou trouwens sowieso een Chromecast willen adviseren voor het gemak ervan. Een smartphone of tablet is een veel prettiger afstandsbediening dan een afstandsbediening: browsen op je mobiele apparaat, afspelen op de Chromecast.
justme27 schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:09:
Gisteren achter gekomen dat zowel mijn SmartTV en Blueray speler alle content op mijn synology probleemloos kunnen afspelen. Dus een nieuwe mediaspeler is niet langer nodig. :-)

Iedereen bedankt voor de informatie en moeite.
Hehe zelfde als bij mij: smart-tv kan DLNA afspelen (niet elk formaat overigens, maar daar loop ik in de praktijk eigenlijk nooit tegenaan), heeft een Netflix-app (die helaas wel achterloopt), Youtube, Uitzendinggemist en werkt op zich goed genoeg native.

[ Voor 33% gewijzigd door Cyphax op 30-11-2015 08:31 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1