Game pc rond 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

• enbroerse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 17:15
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer is bedoeld om mee te gamen, maar zodra zoonlief er niet achter zit, wil ik er video mee kunnen bewerken. We houden ervan om veel programma's te gelijkertijd open te hebben. Veel tabbladen in de browser open. WE staan nog in de kinderschoenen wat betreft gamen, minecraft, maar ook Arc survival Evolved (liefst multiplayer), op dit moment speelt hij ook COD ouder versies, red alert 3, unreal tournament, dirt. Maar hij is nu 13,5 dus ik verwacht dat er heftiger spellen gaan komen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem dat ik nu heb uitgekozen zit rond de 1200 euro, een beetje meer mag, minder is uiteraard ook niet erg.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 2x IIyama monitor 1920x180, dvi, Toetsenbord en muis. 2 HDD en een SSD, die ik graag mee wil nemen. [ik vraag me af of het mogelijk is om de harde schijven met windows zo over te zetten in het nieuwe systeem, ik snap dat er drivers moeten veranderen. Belangrijk is of ik opnieuw windows moet kopen? Ik zou ook graag wat game werelden en email backuppen voordat ik een schone installatie doe.]

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb onderin het lijstje geplakt. Dat lijstje heb ik samengesteld door op de verschillende fora naar favoriete gamesystemen te kijken en dan via afwegen de onderdelen kiezen. Ik weet dus niet of de onderdelen zo bij elkaar passen. Ik wil graag i7 omdat ik ook video ga bewerken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor merken, al vind ik energie zuinig en stil wel belangrijk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als het systeem weer een jaar of vier mee kan.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken, over vier jaar moet mijn zoon zelf maar zijn pc kopen en samenstellen en dan mag hij kiezen voor overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies krijgen van de community, over de samenstelling van het systeem. Kan dit zo, wat zijn de nadelen en welk onderdeel kan ik beter vervangen door een ander.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 330,-€ 330,-
1ASRock H170M Pro4€ 97,50€ 97,50
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 358,-€ 358,-
1Phanteks Enthoo Pro Closed Zwart€ 83,01€ 83,01
1Noctua NH-U14S€ 57,95€ 57,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 122,95€ 122,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 88,95€ 88,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.138,36

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Belangrijk is of ik opnieuw windows moet kopen
Normaal gezien kan je bellen naar Microsoft en wordt de code opnieuw geactiveerd (en gedeactiveerd op je oude PC).

Verder vraag ik me af waarom je gekozen hebt voor een i7, zie niet echt het voordeel t.o.v een i5 bij de genoemde taken. Koeler is ook eenbeetje overkill bij de non-PC CPU :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• TheunG
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

We houden ervan om veel programma's te gelijkertijd open te hebben. Veel tabbladen in de browser open.
MK1998NL schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:07:
[...]

Normaal gezien kan je bellen naar Microsoft en wordt de code opnieuw geactiveerd (en gedeactiveerd op je oude PC).

Verder vraag ik me af waarom je gekozen hebt voor een i7, zie niet echt het voordeel t.o.v een i5 bij de genoemde taken. Koeler is ook eenbeetje overkill bij de non-PC CPU :)
Dan is een i7 wel een hele fijne keuze.

De koeler lijkt mij daar in tegen wel overkill.

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Een prima lijst.
Alleen is de koeler is inderdaad vrij duur een: pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO zal ook de taak goed doen.

• MK_
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Veel tabbladen open heeft meer betrekking op je RAM als je CPU :p Hypertreading wordt daarbij toch niet gebruikt dus :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Arny III
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-11 12:13
Ziet er prima uit idd. Als mobo kun je pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H nog overwegen. Komt uit de BBG van deze maand.
Bord heeft dual BIOS en is bijna €15 goedkoper.
Wat 'n bofkont, die zoon....met zo'n GTX 970 hadden ze mij ook blij kunnen maken... :)

• enbroerse
Dus ik zou ook prima met een i5 al het werk kunnen doen? Het voelt een beetje gek, omdat ik net een nieuwe laptop van HP heb met een i7. Voor mijn gevoel moet de "grote" computer beter zijn!

Deze cooler kwam uit de bus als zeer stil, vandaar dat ik daarvoor gekozen had. En in de reviews komt hij wel beter voor de dag. Wel een stuk prijziger, maar op het totaal bedrag valt het weer mee.

Ik ben niet echt een tweaker, ik zie deze quest naar een nieuwe pc als een terugkerend vervelend ritueel! Ik hoop dat mijn zoon het inderdaad van mij over gaat nemen! Hij is inderdaad een bofkont, maar doet vreselijk zijn best op school en dat vind ik weer heel belangrijk!

Dual boot gebruik je vooral als backup, voor als je je bios flashed en het gaat fout? Ik vind het vooral ingewikkeld om een moederbord uit te zoeken, alle sites hebben andere voorkeuren!

• enbroerse
De Gigabyte GA-B150M-D3H wordt hier in de reviews op tweakers toch niet heel goed besproken, Dus daar twijfel ik een beetje over. Al kan ik van de ASRock weer geen review op tweakers vinden!

• Arny III
enbroerse schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:04:
De Gigabyte GA-B150M-D3H wordt hier in de reviews op tweakers toch niet heel goed besproken, Dus daar twijfel ik een beetje over. Al kan ik van de ASRock weer geen review op tweakers vinden!
Mobo staat in de BBG van deze maand. reviews: Desktop Best Buy Guide - november 2015. Daar kun je wel van op aan. 'k Zie 2 positieve reviews, beiden vinden het een mooi of goed bord met wat persoonlijk op/aanmerkingen. Maar de borden zijn net 3 maanden op de markt, dus dat er van de ASRock nog geen review is, is niet zo gek.

Zoals gezegd, prima configuratie. Gigabyte mobo was ik voor gegaan in jouw situatie.

• Arny III
enbroerse schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:51:
Dus ik zou ook prima met een i5 al het werk kunnen doen? Het voelt een beetje gek, omdat ik net een nieuwe laptop van HP heb met een i7. Voor mijn gevoel moet de "grote" computer beter zijn!
Belangrijkste verschil tussen i5 en i7:
i5 heeft 4 cores
i7 heeft 4 cores met HyperThreading voor elke core. Windows 'ziet' dus 8 cores.
De i7 is niet persé beter dan de i5. In games wordt HT nauwelijks gebruikt, dus is de i5 een veel betere optie gezien de prijs.
i7 is wel zinvol voor zware reken taken, bijv. als je serieus met videobewerking aan de gang gaat, vooral renderen van effecten maakt gebruik van HT.
Alleen video monteren kan ook op de i5 6500 bijvoorbeeld.

En je probeert laptop rekenkracht te vergelijken met desktop, maar 't is niet ongebruikelijk dat een Desktop i5 sneller is dan een i7 mobile omdat bij laptops een laag stroomverbruik van belang is, dus lagere kloksnelheden.
Dus je "grote" i5 kan qua prestaties gelijk zijn met je "kleine" mobile i7 ;)
enbroerse schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:51:

Dual boot gebruik je vooral als backup, voor als je je bios flashed en het gaat fout? Ik vind het vooral ingewikkeld om een moederbord uit te zoeken, alle sites hebben andere voorkeuren!
Yep, Dual BIOS dan ja, dual boot is weer heel wat anders :P
Tja, zoveel mensen zoveel wensen. Maar deze site is voor mij al vaak 'n prima kennis bron geweest (maar dat zeggen die anderen natuurlijk ook). De buren http://nl.hardware.info/reviews doen 't ook goed :P
Als je er 'n zondagmiddagje voor uittrekt, kom je vaak toch de zelfde bordjes tegen: Asus, Gygabyte, MSI, ASRock. En omdat je niet gaat overclocken is de B150 variant afdoende.

Succes

• enbroerse
Dual Bios bedoelde ik! (suf van mij!)

Bij alle ventilatoren die mij worden aangeraden zie ik steeds niet socket 1151 erbij staan. Past de ventilator dan wel zonder problemen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Compatibel met 1150 (en heel veel van de voorlopers) = compatibel met 1151.

• enbroerse
dank je wel!
Pagina: 1