Is deze kromme condensator zorgelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-08 20:36
Beste Tweakers,

Gisteravond heb ik een bijna 6 jaar oude pc die ik nog dagelijks gebruik eens opengemaakt, gewoon om uit interesse alles eens te bekijken en te controleren. Mijn oog viel toen op een condensator die een beetje scheef staat. Ik heb niet heel veel verstand van condensators, maar ik weet wel dat ze godsgruwelijk belangrijk zijn voor een goede werking van de hardware. Daarom heb ik besloten hier even na te vragen of dit er gezond of ongezond uitziet.

Eerst even een plaatje waarop de hele machine te zien is. Het is een kant-en-klare Medion uit 2010. Interessant is dat alleen het rechterzijpaneel open te schroeven is, en de hele inhoud van de computer dus ondersteboven zit. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/naOXNoa.jpg

Nu zoom ik in op de rechterbovenhoek van het moederbord. Om deze condensator gaat het. De vraag is dus, moet ik me hierom zorgen maken?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QgZZMMb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bol staan is iets dat je niet wil met condensatoren.

Scheef staan maakt voor de werking niets uit.

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 18-11-2015 14:57 . Reden: 'Scheef staan' ipv alleen 'Scheef' ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 12:44

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

zit de condensator krom, of is de condensator krom? dat zijn namelijk 2 wezenlijk verschillende dingen

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
albino71 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:55:
Bol staan is iets dat je niet wil met condensatoren.

Scheef staan maakt voor de werking niets uit.
Da's fijn om te horen. Bedankt!
NLBUURMAN schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:55:
zit de condensator krom, of is de condensator krom? dat zijn namelijk 2 wezenlijk verschillende dingen
Gelijk heb je. De écht correcte beschrijving is: de condensator staat scheef. Het ding zelf heeft dus de vorm die een condensator hoort te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo eens door de draaiende ventilator heen kijk lijkt mij behoorlijk wat stof tussen de koelribben van de cpu koeler te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:15
http://www.kat5.tv/images/receiver_components.jpg

Zo liggen ze ook wel eens, kan geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

Lijkt me een ontkoppelingscondensator van het audio of netwerk gedeelte van het moederbord, niet iets wat direct de stabiliteit gaat beinvloeden.

• Chotto Toire
Heel erg bedankt voor de verhelderende antwoorden. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Als hij maar niet krom staat omdat hij aan de onderzijde is ontploft. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voel met je vinger even op de bovenkant van de elco, dat metaal-kleurige stuk. Als dat bol staat staat t'ie op knappen, als dat vlak voelt dan kun je er met zekerheid nog niets over zeggen. Meestal gaat dit type elco's wel vaak bol staan bovenop, dan is t'ie dus al een beetje ontploft. Je komt dat overigens vaker tegen in voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Zojuist even gedaan. Hij voelt ondanks z'n ouderdom nog steeds helemaal plat. Bedankt voor de tip!
Pagina: 1