Hallo mede tweakers,
Ik maak en beheer de website bij ons op het werk.
Vroeger maakte ik dit gewoon in HTML met CSS.
Nadeel hiervan is dat als er tekst moet veranderen, vertaald moet worden of toegevoegd moet worden, ik dit per e-mail aangeleverd krijg, ik dat in de HTML toe moet voegen en moet laten controleren.
De huidige site heb ik gemaakt met Concrete5.
Dit werkt al een stuk beter, want bepaalde mensen kunnen paginas veranderen of toevoegen en ik kan dit vervolgens goedkeuren of aanpassen.
Nu is de website toe aan een update. De site moet meer responsive worden, mobile first (of api first?)
Hoe dan ook moet de website lekker snel blijven, op elk device en scherm goed bruikbaar zijn en moeten andere gebruikers (3 binnen ons bedrijf, zonder programeer kennis) pagina's toe kunnen voegen en tekst toevoegen/aanpassen. Dit moet ik vervolgens kunnen goedkeuren.
De nieuwe concrete5 (5.7) heb ik als test draaien, maar deze blijft problemen geven met https. Veel mixed contend waarschuwingen en het edit menu ed werkt niet.
Voor het idee. De huidige site ziet er als volgt uit: www.eltomation.com
En de 5.7 test: next.eltomation.com
Kan ik beter overstappen naar een andere methode?
Drupal, Wordpress of kan een static site generator dit misschien ook (Jekyll, Wintersmith, enz.)
Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.
Wie kan me tips geven?
We hebben een Ubuntu Server draaien om de website op te hosten.
Ik maak en beheer de website bij ons op het werk.
Vroeger maakte ik dit gewoon in HTML met CSS.
Nadeel hiervan is dat als er tekst moet veranderen, vertaald moet worden of toegevoegd moet worden, ik dit per e-mail aangeleverd krijg, ik dat in de HTML toe moet voegen en moet laten controleren.
De huidige site heb ik gemaakt met Concrete5.
Dit werkt al een stuk beter, want bepaalde mensen kunnen paginas veranderen of toevoegen en ik kan dit vervolgens goedkeuren of aanpassen.
Nu is de website toe aan een update. De site moet meer responsive worden, mobile first (of api first?)
Hoe dan ook moet de website lekker snel blijven, op elk device en scherm goed bruikbaar zijn en moeten andere gebruikers (3 binnen ons bedrijf, zonder programeer kennis) pagina's toe kunnen voegen en tekst toevoegen/aanpassen. Dit moet ik vervolgens kunnen goedkeuren.
De nieuwe concrete5 (5.7) heb ik als test draaien, maar deze blijft problemen geven met https. Veel mixed contend waarschuwingen en het edit menu ed werkt niet.
Voor het idee. De huidige site ziet er als volgt uit: www.eltomation.com
En de 5.7 test: next.eltomation.com
Kan ik beter overstappen naar een andere methode?
Drupal, Wordpress of kan een static site generator dit misschien ook (Jekyll, Wintersmith, enz.)
Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.
Wie kan me tips geven?
We hebben een Ubuntu Server draaien om de website op te hosten.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1