Windows 10 1511 Build 10586 update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwthomas
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09-2023
Beste medetweakers

Gisteren begon mijn pc de nieuwste update van Windows 10 te downloaden, na wat gezaag van Windows om mijn pc te herstarten heb ik dat maar gedaan waardoor deze update werd geïnstalleerd.
Na het update krijgen ik voor de zoveelste keer weer eens een recovery scherm te zien, met het bericht:
'Your pc/device needs to be repaired

A required device isn't connected or can't be accessed
Error code: 0xc000000f
...
Enter te try again
F8 for startup settings
F9 to use a different operating system'

De mogelijkheid 'Enter' en 'F8' doen niets, F9 begint met een 'herstel' maar eindigt in hetzelfde scherm.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

MVG
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 15:19

Arethusa

Niet die server

Dit probleem heb ik ook gehad. Ik had op een gegeven moment half of half Windows 7 en Windows 10 doorelkaar heen draaien. Delen verkenner werkten niet, rare fouten etc. Uiteindelijk gekozen voor een cleane herinstallatie. Graag hoor ik of er een oplossing is zodat ik het in de toekomst op een betere manier kan verhelpen.

[ Voor 27% gewijzigd door Arethusa op 18-11-2015 12:22 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwthomas
Allemaal leuk en wel om voor de 7de keer Windows 10 opnieuw te installeren, maar ik veronderstel van zodra ik deze update krijg dat ik weer met hetzelfde probleem zal zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mwthomas schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:06:
Allemaal leuk en wel om voor de 7de keer Windows 10 opnieuw te installeren, maar ik veronderstel van zodra ik deze update krijg dat ik weer met hetzelfde probleem zal zitten.
MS heeft een installschijf uitgebracht met deze build ;) , moet je die alleen zien te vinden... Scheelt iig een mogelijke mislukte update van oude naar deze build omdat je na herinstall meteen deze build hebt.

.... tot er weer een vergelijkbare update uitkomt en dit gezeik zich herhaald :/

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 18-11-2015 13:49 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 22:40
De build waar raven het over heeft is vanaf: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/techbench te downloaden. Volgens Windows media creation tool image inclusief updates? - ja* is met de huidige media creation tool deze build is te downloaden https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Ik heb zelf vanaf de techbench gedownload omdat de ISO's die ik met de vorige versie media creation tool had gemaakt steeds een media driver error gaven (terwijl er geen hardware in mijn PC zit die een driver nodig heeft om herkent te worden die niet al in Windows 10 en 8.1 zelf zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwthomas
Wauw, beiden heel erg bedankt!
De 'support' hier is vele malen beter dan die van MS zelf :D

Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayporos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-07 15:03
Ik run Windows 10 Pro N met additional media features pack geïnstalleerd achteraf (voor H.264 support)

Mijn bevindingen met de 1511 update:
- Windows Live Photo Gallery werkt niet meer, .dll bestand error.. krijg ik niet gefixt
- Windows Media Player nergens meer te vinden, ziet er naar uit dat die additional media features pack standaard verwijderd is of zo
- herinstallatie van windows essentials 2012 en de media features pack werkt niet.. nog steeds geen H.264 of werkende foto gallerij
- standaard systeem settings en custom user registry tweaks zijn allemaal ongedaan gemaakt.. dingen als verwijderde items van de explorer rechtermuis context menus als ook mijn custom disk defrag schema en welke schijven wel/niet te behandelen.

Al met al ben ik dus ZEER niet onder de indruk van deze update en overweeg om mijn C schijf van een backup te herstellen en deze update niet te installeren (ik heb gekeken en blijkbaar is de enige functionele toevoeging iets met cortana welke TOCH NIET WERKT IN ONZE TAAL HERP DERP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Laatst online: 19-09 08:35
Ayporos schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:54:
Ik run Windows 10 Pro N met additional media features pack geïnstalleerd achteraf (voor H.264 support)

Mijn bevindingen met de 1511 update:
- Windows Live Photo Gallery werkt niet meer, .dll bestand error.. krijg ik niet gefixt
- Windows Media Player nergens meer te vinden, ziet er naar uit dat die additional media features pack standaard verwijderd is of zo
- herinstallatie van windows essentials 2012 en de media features pack werkt niet.. nog steeds geen H.264 of werkende foto gallerij
- standaard systeem settings en custom user registry tweaks zijn allemaal ongedaan gemaakt.. dingen als verwijderde items van de explorer rechtermuis context menus als ook mijn custom disk defrag schema en welke schijven wel/niet te behandelen.

Al met al ben ik dus ZEER niet onder de indruk van deze update en overweeg om mijn C schijf van een backup te herstellen en deze update niet te installeren (ik heb gekeken en blijkbaar is de enige functionele toevoeging iets met cortana welke TOCH NIET WERKT IN ONZE TAAL HERP DERP)
De N versie is toch juist bedoeld om zonder al die media ongein te werken, wat ik kan zien zijn al jou punten behalve de laatste nu juist net dingen die niet in de N versie thuis horen.

of zie ik dat fout?

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayporos
huntedjohan schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:21:
[...]

De N versie is toch juist bedoeld om zonder al die media ongein te werken, wat ik kan zien zijn al jou punten behalve de laatste nu juist net dingen die niet in de N versie thuis horen.

of zie ik dat fout?
Dat zie je in der daad correct... echter Microsoft geeft N gebruikers de optie om alsnog deze features te installeren en gebruiken, wat ik dan ook gedaan heb.
De enige reden dat ik dit overigens gedaan heb is omdat Youtube geen filmpjes in hogere kwaliteit dan 360p wou afspelen.. na zoeken erachter gekomen dat dit komt omdat hiervoor H.264 ondersteuning nodig is welke dus wel in de reguliere windows versie zit maar niet in de N versie.

Allemaal fijn en prima, maar als dan vervolgens zo'n update dit ALLEMAAL vernietigd en je het niet eens meer kunt fixen is dat natuurlijk erg onwenselijk.

Photo Gallery staat hier overigens los van, dat is sowieso al een onafhankelijke download welke ik sinds vista (of was het win7?) gebruik omdat de standaard 'photo viewer' ap van Windows zelf niet de mogenlijkheid geeft om een slideshow te starten waarin afbeeldingen fullscreen bekeken kunnen worden (en zelfs met photo gallery is dit eigenlijk al een workaround omdat je een dia slideshow start en die vervolgens moet pauzeren... *zucht*)

Dus eigenlijk kun je het als volgt zien:
- windows update geeft mij de melding dat mijn settings intact zijn gebleven... wat dus een leugen is
- de media content pack is onklaar gemaakt en herinstallatie werkt gewoonweg niet.. wtf????
- een op zich losstaand programma werkt ineens niet meer om god weet wat voor reden... :(

Heb net overigens gebruik gemaakt van de online answer desk...
Beste kerel heeft me na wat heen en weer nutteloze praat een SFC check laten doen en vervolgens 2 uur later verteld dat mijn ervaringen komen omdat ik een power user ben die belangrijke windows settings en components aangepast heeft en dat daar mijn 'problemen' uit voort komen. Hij kan me escalleren naar een meer geavanceerde technische support troubleshooter maar dat is een betaalde service (en dat terwijl ik al 279 euries heb neergelegd voor dit afgrijselijke product!!!! :( )... PASS :+

Ik denk dat ik maar een rollback ga doen van voor de patch en de patch disable.. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Laatst online: 19-09 08:35
ga zo kijken wat mijn game bak doet na update.

onze laptop pakt de update nog niet. benieuwd waarom de update op gamebak vannacht al actief was, en op de laptop nog altijd niet te voorschijn komt in update scherm.

wel weer jammer dat MS de drivers van mijn videokaart heeft overruled. in heaven geen grote verschillen, maar wel degelijk verschil in prestatie tussen min en max fps. (krijg van t weekend koper voor de kaart en hij wilde graag de benchmark van heaven draaiende zien, dus vandaar dat ik het een beetje aan het bekijken ben wat mn systeem doet :P )

nu beetje in twijfel of ik deze driver hou, of dat ik de nieuwste van de amd site haal.

Is dit nu een final update of inside preview? krijg de melding over een app van intel dat deze niet compatible is met inside preview.

[ Voor 59% gewijzigd door huntedjohan op 18-11-2015 20:46 ]

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

• Ayporos
altijd gewoon de driver gebruiken direct van de fabrikant.

Je moet het overigens niet zien als een windows 'update' maar als een 'upgrade' zoals Microsoft het zelf ook noemt. Het bevat geen echte 'updates' van het OS zelf, enkel 'upgrades' van beschikbare OS tools (zoals cortana, edge, meer customizability van start menu etc)...

Het is dus zeker geen MUST HAVE iets om te installeren en na al mijn gedonder ermee ben ik toch wel blij dat ik ook zonder kan :++
Pagina: 1