Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18270

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een DS414J-NAS en wil graag het volgende doen: Mijn foto's die ik maak met mijn mobiele telefoon worden direct naar mijn Dropbox gezonden. Elke nacht maakt mijn NAS een back-up van mijn Dropbox. Nu wil ik graag dat mijn NAS de foto's die ik delete in Dropbox, toch bewaar op de NAS. M.a.w. alle foto's die ik maak met mijn telefoon moeten bewaard worden op de NAS.

Hoe doen jullie dat?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:36
Ik ken die NAS niet maar jouw oplossing ligt wellicht in het verschil tussen synchroniseren en back-uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 22:25

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe maak je de backup?
Is dat een 1 op 1 kopie van de map? Of gebruik je een speciaal programma?
Je zou dus iets moeten doen dat hij alleen nieuwe bestanden kopieert. En de rest met rust laat

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11

JT

VETAK y0

Waarom zou je dat zo willen? Ik denk dat hier geen kant en klare oplossing voor is en dat zal zijn omdat het nogal een vreemde situatie is.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat je op je NAS elke zoveel minuten/uren/dagen/weken een backup maakt; daarin zit dan in ieder geval wat je na de tijd van de backup hebt verwijderd.

Wellicht zou je ook Dropbox niet realtime moeten laten syncen met de NAS. Je zou het dan zo moeten instellen dat de NAS eerst een backup maakt en direct daarna Dropbox sync aanzet en dan weer uit. Dan voorkom je dat je geen backup hebt van de foto's die je maakt tussen 2 backups en weer verwijderd voor de nieuwe backup is uitgevoerd.

Maar zoals ik al zei, misschien moet je eens goed nadenken over je proces/workflow...
DarkSide schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:45:
Hoe maak je de backup?
Is dat een 1 op 1 kopie van de map? Of gebruik je een speciaal programma?
Je zou dus iets moeten doen dat hij alleen nieuwe bestanden kopieert. En de rest met rust laat
Synology heeft een package voor realtime sync met Dropbox. Daar kun je dit niet in instellen.

[ Voor 60% gewijzigd door JT op 18-11-2015 13:47 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een sync is geen backup, althans niet tegen per ongeluk iets wijzigen, tegen malware, etc. Hooguit tegen brand en een beetje tegen verlies/diefstal.

Desalniettemin: maak een script dat alle foto's zonder overschrijven kopieert van de Dropbox-map op de NAS naar een andere map. En zorg dat de timing van kopieren vs deleten klopt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 22:25

DarkSide

theres no place like ::1

Je hebt iig programmas die one way sync doen. En dan met incrementals werken en dus alleen nieuwe bestanden plaatsen en de oude met rust laten.
Dit werkt vanuit windows. Geen idee of er ook packages zijn zodat je native op je NAS kunt draaien.
Maar denk dat je aan zoiets moet denken om voor mekaar te krijgen wat jij wilt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:47
Komen de door cloudsync verwijderde bestanden niet in de prullenbak terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:46
Blijkbaar kan Synology alleen een complete backup maken en kan je dit niet instellen.
Het enige wat ik kan verzinnen zijn:
  1. Maak een eigen script met behulp van de Dropbox API om zelf een sync protocol op te zetten (good luck :) )
  2. Gebruik rsync om de locale Dropbox Backup te syncen naar een andere folder.
Met rsync kan je wel opgeven dat er niet delete mag worden. Dan heb je dus een actieve Backup en een repository waar _alles_ staat. Misschien kan je dan wel makkelijk de actieve Backup folder verwijderen, maar dat hangt af van de Synology app/implementatie.

Good luck

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18270

Topicstarter
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken. Eigenlijk is het simpel wat ik wil: Mijn Dropbox-account loopt vol door de foto's die ik maak, dus wil de foto's in mijn Dropbox deleten, zodat ik ruimte vrij maak, maar de foto's dus niet kwijtraak.

Ik ben een amateur, dus scripts schrijven kan ik niet. Ik ga even nadenken over de suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11

JT

VETAK y0

Neem je toch gratis mega.co.nz, 50gb gratis.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:05
Je kunt in de standaard backup applicatie van Synology een optie aanvinken waarbij hij van de bron verwijderde bestanden op de nas laat staan. Iets met gereseerveerde bestanden geloof ik, kan het morgen voor je nakijken. Zo zou je na de backup je dropbox leeg kunnen gooien en blijven de foto's die al hebt gebackupt wel gewoon op je nas staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anoniem: 18270 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:24:
Ik ben een amateur, dus scripts schrijven kan ik niet. Ik ga even nadenken over de suggesties.
Neuh: ook dan kan je een tutorial of twee lezen, wat oefenen, een script maken, testen en gebruiken. De meeste mensen zijn geen professioneel script-schrijvers ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-06 21:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

F_J_K schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:24:
[...]
De meeste mensen zijn geen professioneel script-schrijvers ;)
Toch heb ik dat een lange tijd wel gedaan :P

Ik verplaats het topic even naar Opslagtechnologie. Het heeft verder weinig met Netwerken te maken :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:11
Kan je in dit geval niet gewoon beter heel dropbox ertussenuit halen?? Met de DS cloud app kan je namelijk exact doen wat je ongeveer wilt, alleen wordt alles van je mobiel dan gewoon direct naar de NAS geüpload. Zelf heb ik dit recent zo ingesteld, werkt perfect. Afhankelijk van je data plan van je mobiele provider al dan niet alleen over wifi en/of 4g. Je NAS is in feite gewoon je persoonlijke first party dropbox, dat is het hele idee van DS cloud.

Je kan dan altijd nog (mocht dat noodzakelijk zijn) eea naar je dropbox syncen, als (extra) backup.

[ Voor 21% gewijzigd door GeeEs op 05-01-2016 11:20 ]

Pagina: 1