Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik heb momenteel een Sweex lc000070 router die sinds 2 weken voortdurend uitvalt en ik ben er klaar mee.
Heel uitgebreid moet het niet zijn maar wel de standaard functies/instellingen. Kan me prima redden met instellen van dns (soms nodig met Ziggo) etc maar ben geen netwerk expert.
Het moet gewoon werken en snel zijn.

Momenteel is het bereik op de begane grond wel goed maar op de 1e verdieping al matig en op zolder geen.
Zoek een router die wederom op de begane grond komt (woonkamer niet direct naast 230V etc) en met een beter bereik dan mijn huidige sweex. Dat zal wel los lopen want deze heeft maar 1 sprietje en is inmiddels minstens 10 jaar oud. geeneens 5 GHz
Er is niks veranderd in mijn netwerk afgelopen 2 jaar maar ineens begint de router er mee op te houden.

Situatie:Ziggo
Modem: Motorola sb5101e (oud beestje maar werkt prima)
Router: Sweex lc000070 (nog ouder en werkt dus niet meer lekker)
switch: Netgear gs108 v3

Router: smart Tv + Receiver + Hdd ontvanger + zo nu en dan laptop, wifi 3 smartphones + tablet en zo nu en dan laptop

Switch: 4 desktops + Receiver + zo nu en dan laptop

Ik heb een Netgear AC1900 gespot en wat ik zie bevalt mij wel.
Mijn vraag: Gaat dit allemaal prima werken. Plug en play snel en betrouwbaar? of kan ik voor dat geld beter naar een ander merk/type kijken. Er is namelijk nogal wat aanbod en ik zie de bomen niet meer door het bos...
Ik weet niet wat degelijke routers zijn en wat niet. Moet ik merken juist wel nemen of niet etcetera.
Iemand ervaring met dit ding?

bvd

hier staan niet mijn pc onderdelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:25
Je kunt altijd routerreviews bekijken in de pricewatch, er zijn altijd mensen die hele uitgebreide reviews maken van alles en daarin komt vaak aansluitgemak naar voren. En verder zul je ook echt een budget moeten vaststellen en wat voor eisen je stelt. Wil je wel of geen 5Ghz, en zo ja, wil je dan 802.11ac, hoe hoog wil je de draadloze doorvoersnelheid, etc, etc, etc. Eigenlijk de basisdingen als je in de pricewatch komt.

Ik ben vorig jaar voor een DIR-868L gegaan, zeer uitgebreide router, maar in de basis relatief makkelijk in te stellen en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leijenaar
Dank voor de snelle reactie.

De BTW kan er weer vanaf dat scheelt. MEer dan 200 euro vind ik wel heel erg gortig. Alles eronder is prima.
5Ghz moet erop en 802.11 ac heb ik ook aangevinkt.

Voor zover ik weet de nieuwste standaard en backwards compatible. Dus why not. De apparatuur wordt toch 1 voor 1 vervangen en uiteindelijk komt het alleen maar ten goede toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:44
Een AC1900 zal prima voldoen, met de aangesloten apparatuur zou je echter evt. ook kunnen voldoen met een router die om en nabij de helft kost van een AC1900.

In vergelijk met je oude sweex is alles een verbetering.
Wat je moet doen is je eisen duidelijk maken en daarop selecteren.

Moet je interne netwerk echt veel sneller zijn dan je connectie met het internet? Welke verdere features zijn belangrijk, naast de snelheid?

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Heb zelf sinds 2 maanden een AC1900. Wat een verademing, zeer groot bereik, ook op de 5Ghz. Haal hier 130mbps (Ziggo Z2). Kan m zeker aanraden.

• Leijenaar
Gadgeteer schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:24:
Een AC1900 zal prima voldoen, met de aangesloten apparatuur zou je echter evt. ook kunnen voldoen met een router die om en nabij de helft kost van een AC1900.

In vergelijk met je oude sweex is alles een verbetering.
Wat je moet doen is je eisen duidelijk maken en daarop selecteren.

Moet je interne netwerk echt veel sneller zijn dan je connectie met het internet? Welke verdere features zijn belangrijk, naast de snelheid?
Ja mijn interne netwerk moet snel. Tijdje terug de switch vervangen voor deze netgear. Desktops op de switch zijn rendermachines en een werkstation.

Daar komt nog bij dat ik momenteel een htpc aan het bij elkaar zoeken ben en waarschijnlijk ook zeer binnekort een nas voor mijn data nodig zal hebben.

Na jullie advies en veel zoekwerk lijkt dit apparaat mij een goede keuze. Bedankt voor de reacties.

Pagina: 1