Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke laptop grootte: Op reis + Websites bouwen en design

Pagina: 1
Acties:

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Ik wil gaan reizen en onderweg websites ontwerpen. Dus ook illustrator/photoshop op de laptop gebruiken.

Nu zie ik de dell xps 13,3 1920 x 1080

Het liefste wil je een zo groot mogelijk scherm. Aan de andere kant wil je voor reizen een zo klein mogelijk scherm. Is 13,3 voldoende?

Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 16:10
Ikzelf gebruik een macbook pro retina 13" en heb je resolutie ingesteld op 1920x1200. Ik vind het ideaal en kan prima werken op die resolutie, wel krijg ik soms commentaar van mensen die mee kijken dat het wel heel klein is. (ik draag een bril en het commentaar komt van niet bril dragers :P)
De XPS 13,3 heb ik ook gezien en is een mooi ding, ik weet alleen niet hoe het met de accu gesteld is.

Als je niet vast zit aan windows dan is de macbook pro retina ook aan te raden, het prijsverschil is ongeveer €200 als ik de 265GB modellen vergelijk op de dell en apple site.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• sunthere
waarom een macbook?

• Axewi
Zekerheid op lange accuduur, 4k scherm, fijn toetsenbord. En nu ik er een 1,5 jaar gebruik van maak is de simpelheid van osx een openbaring vergeleken bij mijn vorige laptop (windows) maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik heb destijds op dezelfde manier gezocht naar een nieuwe laptop. Eisen waren Portable, goede accuduur en hoge resolutie icm een snelle laptop.

• sunthere
Axewi schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:46:
[...]

Zekerheid op lange accuduur, 4k scherm, fijn toetsenbord. En nu ik er een 1,5 jaar gebruik van maak is de simpelheid van osx een openbaring vergeleken bij mijn vorige laptop (windows) maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik heb destijds op dezelfde manier gezocht naar een nieuwe laptop. Eisen waren Portable, goede accuduur en hoge resolutie icm een snelle laptop.
Ik snap je argumenten. Maar er moeten toch ook goede alternatieven zijn. Iedereen loopt maar met apple. Hoeveel simpeler is apple nou echt?

• Axewi
sunthere schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:39:

Ik snap je argumenten. Maar er moeten toch ook goede alternatieven zijn. Iedereen loopt maar met apple. Hoeveel simpeler is apple nou echt?
Die alternatieven zijn er zeker, de Dell die je zelf voorstelt is een hele goede. Ook heb je nog de hp spectre x360 als alternatief.
En dat iedereen met een apple loopt valt hard mee, tenminste in mijn omgeving is de verhouding ongeveer 1 apple op 15 windows.

Wat betreft de simpelheid, dat is persoonlijk er zullen genoeg mensen zijn die er anders tegenaan kijken. Voor mij zit het in de kleine dingen: zoeken met spotlight door je hele laptop inclusief de inhoud van (apps, mailtjes, documenten) en zelfs wikipedia.
Het installeren en verwijderen van apps door simpelweg te slepen naar de programma map of prullenbak.
Het gebruik van de trackpad met meerdere "gestures" en de manier waarop dit geïmplementeerd is binnen osx
Meerdere destop's waarmee je binnen 1 veeg op je trackpad kan switchen (zie gestures).
Ik weet dat windows10 met name de laatste 2 ook kan maar de manier waarop vind ik in osx toch echt 100 keer beter uitgewerkt.

Pagina: 1