'Versie' documenteigenschap in Word-document

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 11:30

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
van een word document kan je de eigenschappen van het bestand (rechter muis klik) opvragen.
Dan krijg je veel informatie te zien. En ook de voorgaande versies.
zoals hier http://cdn3.howtogeek.com...014/07/clip_image0073.png

NU zie ik dat daar ook een versie veld is wat je kan aanpassen.
Maar hoe grijg ik dat veld zichtbaar in het word document.

Het revisie nummer krijg ik wel zichtbaar door met
Ctrl F9 in te voeren en dan {DOCPROPERTY "RevisionNumber"} in te vullen
waarna het veld bijgewerkt wordt.

Maar voor versie krijg ik het niet voor elkaar.
ik gebruik reeds {DOCPROPERTY "Version"} maar dat heeft geen enkele relatie tot het versie veld in de document eigenschappen.

weet iemand hoe ik het versie veld zichtbaar in de document eigenschappen (via file explorer)
in een word document krijg?

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Misschien is het afhankelijk van de versie Word die je gebruikt....

Probeer dit eens?

Zie ook View or create custom properties for a file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

{REVNUM}

Edit: waar ik overigens achter kwam door Quick parts -> Fields te bekijken. Als het in het NL anders heet dan kan je dat daar zien.

Ik zou trouwens niet snel dat nr gebruiken. Mensen die veel op ctrl-S drukken zorgen al snel voor een hoog nummer...

Oh ja. En Word is geen OS dus WOS --> CSA.

[ Voor 102% gewijzigd door F_J_K op 18-11-2015 11:40 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:35:
{REVNUM}

Edit: waar ik overigens achter kwam door Quick parts -> Fields te bekijken. Als het in het NL anders heet dan kan je dat daar zien.

Ik zou trouwens niet snel dat nr gebruiken. Mensen die veel op ctrl-S drukken zorgen al snel voor een hoog nummer...

Oh ja. En Word is geen OS dus WOS --> CSA.
{REVNUM} is ook het reverentie nummer wat ik ook in de TS beschreven had..
en ja dat nummer wil ik niet gebruiken want dat gaat inderdaad elke keer omhoog.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar wat wil je dan? Het 'versienummer' dat je in dat plaatje ziet, is nou net het revisienummer van het document.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah, begrijp wat je bedoelt. Ik keek verkeerd, namelijk: naar het nr in je screenshot dat wel was ingevuld. Je bedoelt het Version number.

Je kunt het het vanuit de docproperties in de verkenner (alt-enter) zelf aanpassen, maar geen idee hoe in Word zichtbaar te maken en dan is het vrij zinloos om te gebruiken.

Is dat niet een versienummer dat door Sharepoint wordt gegenereerd en bijgehouden? Eerlijk gezegd nooit vanuit de verkenner gebruikt, en nu niet in de gelegenheid om te testen. Daar zijn iig wel manieren voor, maar ik denk niet dat je Sharepoint gebruikt

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:10:
....

Is dat niet een versienummer dat door Sharepoint wordt gegenereerd en bijgehouden? Eerlijk gezegd nooit vanuit de verkenner gebruikt, en nu niet in de gelegenheid om te testen. Daar zijn iig wel manieren voor, maar ik denk niet dat je Sharepoint gebruikt
Bij mijn vorige werk maakte we een tijd gebruik van sharepoint waar inderdaad een versie veld in de niet geavanceerder document eigenschappen zat.
Maar bij mijn huidige werk en office versie niet meer aanwezig.

Ik maak veel gebruik van die velden. auteur/Status/Titel/opmerkingen. maar versie ontbreekt.

Dat is voor "previous versions" wel practisch. Omdat in het document per versie de wijzigingen zijn opgeschreven. Kan je makkelijk op elke manieur review commentaar toe voegen doc aanpassen en later al dat commentaar weer allemaal weg mikken. zit toch de "previous versions" met een harde link naar een versie.

Maar dan moet dat wel aanpasbaar zijn binnen het word document

>.< >.< >.< >.<

Pagina: 1