Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel] doorzoeken en aankruisen CSV-informatie

Pagina: 1
Acties:

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 12:58
Hallo medetweakers, ik heb een paar vraagjes voor een paar dingen die ik in Excel moet regelen voor mijn bedrijf.

Het bedrijf heeft ~200 users, die allerlei rechten hebben. En om alles een beetje duidelijk te maken is het nodig een Excel bestandje te maken waar alle users worden toegevoegd en hun rechten worden aangekruist zodat het makkelijk te zien is wie nou waar rechten heeft.

Ik heb onderhand al de CSV's geïmporteerd naar Excel, en ook de duplicate-users verwijderd. Maar nu is het natuurlijk de kunst om Excel diezelfde CSV's te zoeken en aan te vinken in welke CSV's hij die bepaalde user heeft gevonden.

Bijv. Henk is Systeembeheerder. Hij heeft rechten op TopDesk, Beheerders, en personeel. Excel kijkt door de CSV's en herkent dat hij de naam HNK vind in deze drie CSVs, in Excel zet hij dus een vinkje bij deze kolommen.

De CSV's hebben allen maar 1 kolom, dat is username, dus de check zou moeten gebeuren tussen inhoud en titel van de CSV... Maar ik heb op het moment geen idee hoe ik dit precies kan laten gebeuren.

Tl;ng - Excel zoekt user in CSV bestand, en cross-chekt dat met de titel van CSV, als hij een match vind zet hij een kruisje.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gewoon zelf even een kolom toevoegen aan de imports welk recht het betreft. onder elkaar zetten en een kruistabel maken

Iperf

• deknegt
Fish schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:06:
Gewoon zelf even een kolom toevoegen aan de imports welk recht het betreft. onder elkaar zetten en een kruistabel maken
Moet ik dan extra werkbladen maken voor de 12 csv's die er gebruikt worden, of kan ik de informatie direct uit de CSVs halen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kom op man het is geen dagelijkse rapportage toch ?

Kopier die rommel gewoon even in 1 sheetje en zet bij elke copy paste actie in de 2e kolom het recht
dan kun je toch gewoon die kruistabel maken. ik had hem al drie keer afgehad

Iperf

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

^^ What he said. Het zou sowieso goed zijn als je je eigen pogingen bespreekt. Het voelt anders zo eenwegverkeer en dat nodigt niet uit tot meedenken ;)

Als het wel vaak voorkomt en zo weinig mogelijk tijd moet kosten, zou je nu er een VBA-scriptje omheen kunnen bouwen die de gegevens importeren. Al kan je dan net zo goed meteen een VBA- of bijv. Powershell-script maken die alle gegevens inleest en op de juiste manier weergeeft, dan is de tussenstap van een kruistabel niet eens nodig. Al is dat het makkelijkst te maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• deknegt
Ik heb hem nu maar handmatig gedaan, volgende keer wat verdiepen in pivot-tables zodat het geautomatiseerd kan worden in de toekomst.

Alsnog bedankt voor de suggesties.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Access heeft deze functie ingebouwd. Excel is hiervoor niet bedoelt.

Sterker nog er zijn gratis templates zodat je niet zelf hoeft te prutsen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

deknegt schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:06:
Ik heb hem nu maar handmatig gedaan, volgende keer wat verdiepen in pivot-tables zodat het geautomatiseerd kan worden in de toekomst.

Alsnog bedankt voor de suggesties.
Ah lol ... de pivot tables maken in excel noem ik juist handmatig werk :P

Iperf

Pagina: 1