Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bepaald
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03-2022
Hallo!

Ik ben al een poosje op zoek naar een nieuwe laptop. Een van de dingen die ik op de nieuwe laptop hoop te kunnen doen is meerdere VM's draaien. Zoals ik het begrijp heb ik, om een 64 bit guest OS te kunnen draaien, hardware virtualization (VT-x) nodig. Ik heb bij veel laptops echter grote moeite om erachter te komen of dat ondersteund wordt (door het BIOS, van de cpu is het wel duidelijk). Momenteel heb ik een Asus N750JK op het oog, maar kan via google of de asus site/manuals niet vinden of deze laptop VT-x in de BIOS aan heeft staan. Heeft iemand daar meer informatie over?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Als de processor vt-x ondersteund kan je vrij zeker zijn dat de BIOS het ook ondersteunt.

Tegenwoordig komt het overigens ook nauwelijks voor dat er laptops (en ook PC's) geen vt-d/vt-x ondersteunen. Dus voor standaard vm's draaien hoef je geen problemen te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 19:43
VT-x doen alle zinnige processoren wel. VT-d is een ander verhaal.

Als je de instructie op ark.intel.com kunt vinden bij je beoogde laptop processor gaat het verder wel goed.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bepaald
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03-2022
Bedankt voor de antwoorden! Ik heb op basis van jullie antwoorden de gok gewaagd en de laptop staat hier inmiddels op tafel. Ik wilde voor de volledigheid even melden dat zowel VTx als VTd in het BIOS ingesteld kunnen worden. Dus ik kan lekker aan de slag.

Nogmaals bedankt!