Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 11:48

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb hier 4 videobanden uit de jaren 80 en 90 met Apple propaganda :+ Die wilde ik digitaliseren voor de na wereld, zeg maar retro computing.

Hiervoor gebruik ik een oud Leitch DPS Velocity en bij 2 banden kreeg ik maar geen beeld, zowel op S-VHS als op composite. Terwijl ik op de video-monitor zonder PC wel beeld zag, en dat gaf aan PAL. Dus ouderwets via Coax kabel op een Matrox Marvel eTV kaart en zie daar... beeld. En mij viel op dat de onderste rand ruis is. Leek erop dat er niet alle 576 beeld lijnen gebruikt worden maar hhhhm misschien 480... Dus NTSC in plaats van PAL. Blijkt ook dat nadat ik de DPS kaart op NTSC gezet had ik beeld had, wel zwart wit.

Nu heb ik nooit NTSC banden gehad en weet niet hoe deze zich gedragen.

De videorecorder die ik gebruik is een Sony en ik denk dat die geen NTSC aan kan. Wel vreemd dat hij ze afspeelt en ik op Videomonitor, een Panasonic die NTSC en PAL aan kan en aangeeft dat het Pal is, goed beeld in kleur geeft. Zonder verstoring eronder. De grote vraag is, als ik nu een NTSC videorecorder haal kan ik zie ik ze dan via de DPS in kleur. Maar waarom word hij dat op de Panasonic monitor wel goed weergegeven? Zoals gezegd, ik heb nooit NTSC gehad.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

(jarig!)
Zijn het voorbespeelde banden? Dan heb je kans dat er Macrovision kopieerbeveiliging op zit. Macrovision rommelt met sync en blacklevel pulsen in het videosignaal, hierdoor raakt het AGC circuit van het opnemende apparaat in de war en krijg je een vervormd beeld (uit sync, varieerend in helderheid). Een TV zal er mee overweg kunnen, maar een ander opname apparaat niet, waardoor je vervormd beeld krijgt. Je moet dan macrovision verwijderen met een speciaal kastje, of een opnameapparaat vinden dat zich niets aantrekt van het zwakke signaal.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Het zijn idd originele voorbespeelde banden van Apple. Weet niet of hun zoiets gebruikt hebben.

oh wat ik nog vergeten ben te vermelden is, dat ik ze via de matrox kan opnemen, maar de audio/video synchronisatie loopt heel snel uit elkaar. Stuk van 20 minuten video opgenomen en het geluid is al na 17 minuten klaar. had ik ook nooit. Het opgenomen beeld is trager lijkt het.

Het ene band is uit 1984 en gaat over de Apple Lisa en het andere is uit 1994 en gaat over der verschillen tussen Mac System 7 en Windows 3.1.

[ Voor 16% gewijzigd door Roman op 18-11-2015 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 19:25
Roman schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:45:
Het zijn idd originele voorbespeelde banden van Apple. Weet niet of hun zoiets gebruikt hebben.
Dan komt hun logo + copyright tekst voor in de honderdduizend irritante fragmentjes voordat de echte film begint. Wellicht staat hun logo ook op de verpakking.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Aha, Logo heb ik niet gezien. Beeld wat ik opgenomen heb zier er ook anders uit. Ik zal eens een screenshot maken als ik vanavond thuis ben.

Het matrox programma geeft eigenlijk altijd aan als het een videosignaal is me teen coyright erop. Nu weet ik niet of dat die dat ook bij macrovision doet. maar ik heb een geprobeerd als test, om wat van toystory op te nemen en daar kwam direct de melding. En zoals gezegd als ik de DPS Velocity op NTFS zet heb ik wel beeld. Alleen zwart wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Hier een screenshot van de Matrox kaart:

Dat blauw eronder is de kleur van de videorecorder OSD, de witte play pijl (links) is ook nog net te zien.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/21o8zzl.jpg

Pagina: 1