Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Beste Tweakers-experts

In januari heb ik een s5 gekocht met kitkat erop. Toen ik lollipop downloadde werd de batterij ietsie minder maar de batterij was nog goed ik haalde met wifi makkelijk 6.5-7 uur schermtijd op een dag. Een week geleden heb ik weer geüpdatet,de wifi-verbinding was slecht en ik hoopte met de update dat op de een of andere manier te verbeteren. Nu haal ik maar 5.5 uur schermtijd en dat is net te weinig voor me ( ja ik gebruik mn tel heel veel 8) ).

Ik zie bij toestelinfo nog steeds 5.0 staan.dus geen 5.0.1 of 5.0.2. Ik las, dat had ik eerder moeten doen :/ , dat bij meerdere mensen de batterij slechter is geworden na de laatste update.

Nu zou ik graag naar de originele lollipop terug willen en als het kan naar 4.4!

- Is dat mogelijk ?(vast wel.)
- kan dat zonder een Tweakers-expert te zijn? :) zijn er goede handleidingen ?
-is er een nadeel ? Wat betreft de garantie is het volgens mij zo dat er geen dekking is als er een verband met rooten is.
Updates kun je dan volgens mij ook niet meer automatisch downloaden. Dat boeit me allemaal eigenlijk niet. Zou het me overigens wel moeten boeien? :|

Graag hoor ik van jullie.

Grtjs,

Negena

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je moet uitzoeken of het met je huidige bootloader mogelijk is om terug te gaan naar een oudere versie van; kijk op XDA of dat mogelijk is. Echter, denk ik dat de kans heel groot is dat het niet meer kan; Samsung update meestal ook de bootloader bij een softwareupdate, waardoor je de oude versie van de software er niet meer op krijgt. Sorry. (Maar kijk voor de zekerheid toch even op XDA; je kan hier desnoods een custom rom vinden gebaseerd op Lollipop welke beter geoptimaliseerd is (ook een custom rom op basis van KK zal waarschijnlijk niet werken; misschien wel eentje die AOSP is, maar dat weet ik niet zeker.)

• negena
Ja dat is eigenlijk wat ik bedoelde. Wat is de beste custom rom om een super battery life te hebben?

Edit: kunnen samsung service centers niet downgraden voor je?

[ Voor 24% gewijzigd door negena op 18-11-2015 21:59 ]

• negena
Heeft iemand antwoord op de laatste vraag want dan ga ik gewoon naar mediamarkt :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Probeer eerst eens een Factory reset

• negena
Ik las dat meestal een factory reset niet uitmaakt of heb ik het mis. :X

Zou zonde zijn als al mijn instellingen opeens weg zouden zijn. :F

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:45
negena schreef op woensdag 16 december 2015 @ 01:01:

Probeer uit te zoeken wat het meeste verbruikt. Misschien dat er een fix voor is.

Anders deze handleiding volgen voor downgrade naar kitkat.
https://www.androidpit.co...5-from-lollipop-to-kitkat

• negena
Een downgrade uitvoeren als leek, wat eng. Denk je dat ik dat kan? :Y :N

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
negena schreef op woensdag 16 december 2015 @ 01:01:

Alles is ook weg. En dat is het ook met een downgrade.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:55
natuurlijk kan ook gewoon in een jaar tijd de capaciteit van jouw accu minder geworden zijn. (en het verbruik door nieuwe en meer apps groter)

beschikbare schermtijd is dan in 1 jaar tijd 21% minder geworden uitgaande van oorspronkelijk 7 uur.

Het zou kunnen dat je dat met een roll-back weer terug verdiend... Zou ook kunnen dat die 21% onafhankelijk van de software versie verdwenen is in verouderende hardware (accu) of een licht veranderd gebruik van de telefoon.

• Garret1410
negena schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:09:
Een downgrade uitvoeren als leek, wat eng. Denk je dat ik dat kan? :Y :N
Als leek zou ik er niet aan beginnen. Het is niet moeilijk maar enige kennis is wel verreist voor als het fout gaat.

Misschien toch maar een factory reset overwegen maar het ook zijn dat je nu bepaalde apps hebt die je eerst niet had of dat je gebruik anders is geworden. Bijvoorbeeld je reisgedrag waardoor de signaalsterkte is veranderd. Bij slecht signaal kan de accu ook sneller leeg gaan.

En zo zijn er heel veel factoren afhankelijk van de accuduur.

• negena
Ik doe echt alles hetzelfde ik installeer nooit apps. Whatsapp en dat was het.

Slechtere batterij was al meteen merkbaar na de update, dus niet pas na enkele maanden.

Tel wordt ook warmer.

• negena
Garret1410 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 07:23:
[...]

Probeer uit te zoeken wat het meeste verbruikt. Misschien dat er een fix voor is.

Anders deze handleiding volgen voor downgrade naar kitkat.
https://www.androidpit.co...5-from-lollipop-to-kitkat
Ik heb firmware gezocht op sammobile,maar als ik mn model intik sm-G900f,dan kan ik alleen version 5 downloaden ik moet toch 4.4 hebben?

Volgende keer je vorige post editten als jezelf het laatste hebt gepost, niet dubbel posten.

[ Voor 9% gewijzigd door janvanduschoten op 16-12-2015 21:07 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:55
waarschijnlijk had je deze pagina met tips ook al gevonden?
http://www.galaxyclub.nl/...crashen-apps-foutmelding/

• negena
:9 Ja maar ik ben eruit ik wil terug naar 4.4

• Garret1410
negena schreef op woensdag 16 december 2015 @ 18:45:
:9 Ja maar ik ben eruit ik wil terug naar 4.4
4.4.2 staat onderaan. Tenminste als je PHN kiest. Dit is de unbranded uitvoering dus niet van een provider.

Toch zou ik eerst een factory reset proberen. Je bent sowieso toch alles kwijt.
Dus van tevoren backup maken. Whatsapp map naar pc kopiëren en later weer terug zetten.

• negena
Heb factory reset gedaan (standaardgegevens herstellen). Ik ga de komende dagen aanzien hoe de batterij is en anders toch maar downgraden (heb odin etc al gedownload)

EDIT:
ik heb 4.4 geïnstalleerd. Het was helemaal niet moeilijk. Bij batterij zie ik echter 2 keer Android systeem staan en 2 keer android.app.sbrowser. is dat raar of niet?

Zie bijlage. Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/ws350g.png

EDIT 2:

WHAT THE F .... Ik zie nu dat app.sbrowser er 3 keer staat.

Nu is er na 25 minuten schermtijd 10 procent batterij weg. Dat zou neerkomen op 4 uur batterij!!!

[ Voor 59% gewijzigd door negena op 29-12-2015 04:42 ]

• Garret1410
negena schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:10:
Heb factory reset gedaan (standaardgegevens herstellen). Ik ga de komende dagen aanzien hoe de batterij is en anders toch maar downgraden (heb odin etc al gedownload)

EDIT:
ik heb 4.4 geïnstalleerd. Het was helemaal niet moeilijk. Bij batterij zie ik echter 2 keer Android systeem staan en 2 keer android.app.sbrowser. is dat raar of niet?

Zie bijlage. [afbeelding]

EDIT 2:

WHAT THE F .... Ik zie nu dat app.sbrowser er 3 keer staat.

Nu is er na 25 minuten schermtijd 10 procent batterij weg. Dat zou neerkomen op 4 uur batterij!!!
S browser is de Samsung browser. Waarschijnlijk probeert deze verbinding te maken met je Samsung account om deze te synchroniseren.

Om te proberen zou je de S browser kunnen stoppen, verwijderen of uitschakelen. Sowieso de cache en gegevens wissen van deze applicatie.

In plaats daarvan gebruik je de Google Chrome.

• negena
Ik zag idd dat het vakje om met s account te synchroniseren aan was gevinkt. Ik heb dat uit gevinkt. Zal het nu beter gaan? Nou ja dat zien we aan het eind van de dag wel

Is er een reden dat ik android systeem 2 keer zie staan?

EDIT

gisteren haalde ik 6 uur.
Vandaag zit ik na 2 u en 15 minuten alweer op 54 procent. Heb vandaag 5 uur schermtijd gehad

Kan t zijn dat ik geen 4.4.2 maar bijv 4.4.4 had in januari? Heb nu namelijk 4.4.2 en als dat niet de versie was die ik had, dan is het logisch dat de batterij niet beter is.

Nog n vraagje. Ik zie op die firmware site verschillende versies van android 5.0. Als ik android 5 van februari zou installeren,is die 5.0 dan anders dan de 5.0 van oktober? Is het dan zo dat die van februari bepaalde updates nog niet heeft en dat die van november dus al wel meerdere updates heeft.

Ik kan dan proberen terug te gaan naar 5.0 van februari ofzo

[ Voor 97% gewijzigd door negena op 31-12-2015 00:48 ]

Pagina: 1