Opheldering ober MSDNAA/Dreamspark

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Beste Tweakers,

Ik zoek opheldering omtrent MSDNAA / Dreamspark. Ik heb geen account meer tegenwoordig dus kan de licentievoorwaarden / info over de account niet meer achterhalen van nu of uit het verleden.

Ik heb op mijn hoofdpc Windows 8.1 staan. Op mijn reservesysteem/testsysteem staat Windows 10, geupgrade vanuit een Windows 8 key. Dus op mijn beide pc's staat maak ik gebruik van een msdnaa/dreamspark licentie. (Die ik nog heb van mijn studie waar ik nu 2 jaar mee klaar ben)

Ik heb wat vraagjes, misschien dat jullie onderstaande vragen willen en kunnen beantwoorden:

1.Kun je msdnaa/dreamspark licenties zovaak activeren als je wil? (Mits je niet het aantal actief gebruiktte pcs per licentie overschrijd)
2. Klopt het dat je op 2 systemen per licenties Windows mag hebben? Of waren het 3 of zelfs 7 systemen?
3. Zit er verschil tussen licentiegebruik in vista/7/8/10 betreffende msdnaa dreamspark
4. Belangrijkste vraag ; op mijn testsysteem (die dus is geupgrade naar 10 vanuit een win 8 msdnaa key) krijg je nu upgrades om de drie/vier maanden (november build bv). Activeert hij dan elke keer opnieuw Windows? Kom ik dan niet in de problemen met Windows activatie (of onderliggende win 8 code)

Ik ben benieuwd of iemand hier meer over weet, en er zullen best meer Tweakers zijn die geïnteresseerd zijn in deze stof.

Bedankt alvast voor het meedenken.

[ Voor 3% gewijzigd door dennis_rsb op 17-11-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
dennis_rsb schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:25:
1.Kun je msdnaa/dreamspark licenties zovaak activeren als je wil? (Mits je niet het aantal actief gebruiktte pcs per licentie overschrijd)
Als je een key te vaak achter elkaar gebruikt dan wil die ook niet meer activeren. Althans dat is bij MSDN zo. Ik geloof dat Dreamspark je recht geeft op een beperkt aantal installaties.
2. Klopt het dat je op 2 systemen per licenties Windows mag hebben? Of waren het 3 of zelfs 7 systemen?
Ik snap je vraag niet. Je moet per computer die Windows draait een licentie hebben voor die Windows versie. Daarbij is het niet belangrijk of het OEM, Retail of iets als MSDN. De PC moet zijn eigen licentie hebben en je moet voldoen aan eventuele extra eisen zoals bijvoorbeeld die voor MSDN gesteld worden.
3. Zit er verschil tussen licentiegebruik in vista/7/8/10 betreffende msdnaa dreamspark
Hoe bedoel je? Bij MSDN (en ik geloof ook Dreamspark) krijg je een MAK key die een aantal keer gebruikt mag worden. Verder heb je natuurlijk het onderscheid in keys welke versie van Windows ze activeren, Home of Professional bijvoorbeeld. Let wel dat Vista ook nog onderscheid maakt tussen x86 en x64 versies. Latere Windows versies doen dat niet meer.
4. Belangrijkste vraag ; op mijn testsysteem (die dus is geupgrade naar 10 vanuit een win 8 msdnaa key) krijg je nu upgrades om de drie/vier maanden (november build bv). Activeert hij dan elke keer opnieuw Windows? Kom ik dan niet in de problemen met Windows activatie (of onderliggende win 8 code)
Als je PC Windows 10 draait is die nu geactiveerd. Windows 10 is gebonden aan je hardware, althans, de gratis upgrade. Activeren kan op dezelfde PC zo vaak als jij wil. Zolang de GUID maar klopt met degene die Microsoft kent van die machine.

Verder met een nieuwe build hoeft Windows 10 niet opnieuw te activeren. Elke nieuwe build is een soort upgrade installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:53
Volgens mij is het nog simpeler: je bent gestopt met je studie, en moet dus alle installaties verwijderen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14

EnnaN

Toys in the attic

DiedX schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:38:
Volgens mij is het nog simpeler: je bent gestopt met je studie, en moet dus alle installaties verwijderen.
Denk je dat omdat het 'logisch lijkt', of heb je daar een bron voor?

Edit: Hmm, dat is trouwens best te vinden :)
Als ik google komt er nota bene een tweakers topic omhoog:

Verloopt microsoft software van DreamSpark?
Room42 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:26:
EULA dus:

b. End of Student Status.
The DreamSpark Direct Subscription is a special offering for students. Once you no longer qualify for the DreamSpark Direct Subscription (due to graduation or otherwise no longer meeting the definition of "you" above), your DreamSpark Direct Subscription will terminate; however, you may continue to use the software you obtained prior to termination of your student status subject to the terms of this agreement.

[...]
Dus je mag je software dus nog blijven gebruiken volgens de EULA

[ Voor 59% gewijzigd door EnnaN op 18-11-2015 07:51 ]

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
CMD-Snake schreef op woensdag 18 november 2015 @ 06:38:
[...]

Als je een key te vaak achter elkaar gebruikt dan wil die ook niet meer activeren. Althans dat is bij MSDN zo. Ik geloof dat Dreamspark je recht geeft op een beperkt aantal installaties.

[...]

Ik snap je vraag niet. Je moet per computer die Windows draait een licentie hebben voor die Windows versie. Daarbij is het niet belangrijk of het OEM, Retail of iets als MSDN. De PC moet zijn eigen licentie hebben en je moet voldoen aan eventuele extra eisen zoals bijvoorbeeld die voor MSDN gesteld worden.

[...]

Hoe bedoel je? Bij MSDN (en ik geloof ook Dreamspark) krijg je een MAK key die een aantal keer gebruikt mag worden. Verder heb je natuurlijk het onderscheid in keys welke versie van Windows ze activeren, Home of Professional bijvoorbeeld. Let wel dat Vista ook nog onderscheid maakt tussen x86 en x64 versies. Latere Windows versies doen dat niet meer.

[...]

Als je PC Windows 10 draait is die nu geactiveerd. Windows 10 is gebonden aan je hardware, althans, de gratis upgrade. Activeren kan op dezelfde PC zo vaak als jij wil. Zolang de GUID maar klopt met degene die Microsoft kent van die machine.

Verder met een nieuwe build hoeft Windows 10 niet opnieuw te activeren. Elke nieuwe build is een soort upgrade installatie.
Bedankt voor je reactie! Dus er zit wel een limiet aan begrijp ik hoevaak je je computer kunt heractiveren met msdn/dreamspark. Dan kan ik beter de volgende keer als ik de pc moet herinstalleren gewoon Windows 10 retail kopen. Die kan ik dan mee naar de volgende pc nemen als de huidige niet meer in gebruik is. En wat betreft vraag 2: ik dacht te weten en heb gelezen op Tweakers, dat je sowieso 2 computers per licentie mag gebruiken bij msnd/dreamspark. En met vraag 3 bedoelde ik, zit er in de verschillende Windows Vista, 7,8 versies nog in de gebruiksvoorwaarden van Msdnaa/dreamspark. Dus bijv. hoevaak je mag heractiveren. En wat betreft vraag 4, dat is wel handig dan zit ik met did pc sowieso goed dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
EnnaN schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:48:
[...]

Dus je mag je software dus nog blijven gebruiken volgens de EULA
Inderdaad zover ik weet mag je de software blijven gebruiken. Maar je kunt (logisch) geen nieuwe keys meer opvragen omdat je dreamspark account verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 23:05
DiedX schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:38:
Dat is onzin, je mag de tijdens studie aangeschafte keys blijven gebruiken tot de support van de betreffende Windows versie is verlopen maar je kunt geen nieuwe aanvragen.

(na verloop van de support blijft de boel ook werken maar je krijgt natuurlijk geen updates meer)
Pagina: 1