• Rubixd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-03 16:41
Hallo,

Ik heb sinds vorig jaar december een nieuwe pc en ik heb er nu problemen mee.
Wat ik in mijn pc heb voor info:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus R9290-4GD5€ 389,95€ 389,95
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO€ 198,90€ 198,90
1Cooler Master CM 690 III Window€ 98,-€ 98,-
1Corsair AF120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 29,95€ 29,95
1Corsair AX860€ 187,31€ 187,31
1Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1600C9R€ 50,95€ 50,95
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 344,90€ 344,90
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 46,95€ 46,95
1LG GH24NSB0 Zwart€ 14,25€ 14,25
1Samsung 840 EVO 120GB€ 0,-€ 0,-
2WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 95,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.457,06

Sinds afgelopen weekend loopt alles niet zo soepel meer en reageren mijn programma's niet zoals het hoort. Ik dacht dat kwam door nieuwe drivers van mijn grafische kaart die ik vrijdag had geïnstalleerd.
Maar een uurtje geleden toen ik mijn computer wilde opstarten kreeg ik een fout met de tekst ''Smart failure''.(Ik had het even snel opgezocht en kwam er al snel achter dat het aan mijn hardeschijven/SSD's ligt). Na op F1 te hebben geklikt, boote mijn computer weer normaal.

Toch maar even een testje gedaan met crystaldisk:
C schijf:

Schijf die een waarschuwing geeft:

Ik heb mijn Windows 10 opnieuw geïnstalleerd. Omdat ik hoorde dat een upgrade van windows 7 naar 10 nogal wat problemen veroorzaakt. Hij is nu helemaal clean install en alleen mijn eigen bestanden staan er op. Maar alsnog heeft mijn pc rare trekjes;Niet reageren als ik klik of een programma niet starten.

Hoe kan ik erachter komen wat er mis is?

Mvg,
Rubixd

i7 4790k - Asus Z97 Maximus VII HERO - Asus GTX 1070 OC - 16gb Corsair VP 1600 - Corsair AX860 - Kraken 61x - WD Blue 1TB x1 - Samsung 840 120GB - Kingston 120GB - CM 690 III Window

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:51
Check je SMART

Check dat eens? Daar staat veel info in.

• Rubixd
Thanks ik ga het bekijken!

i7 4790k - Asus Z97 Maximus VII HERO - Asus GTX 1070 OC - 16gb Corsair VP 1600 - Corsair AX860 - Kraken 61x - WD Blue 1TB x1 - Samsung 840 120GB - Kingston 120GB - CM 690 III Window

• Rubixd
Weet nog niet wat er aan de hand is helaas.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-03 16:07

Swordlord

Act first, think never

Om onze grote vriend CiPHER maar te quoten, die een hele mooie topic start had gemaakt in het SMART topic, waarin alles wordt behandeld.
Anoniem: 15758 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:57:
Uitleg over de SMART attributen:

2: Reallocated Sector Count
Aantal omgewisselde sectoren met reserve sectoren. Dit gebeurt alleen als een sector fysiek beschadigd is. Maar dat is tegenwoordig vrij zeldzaam. Minimaal 90% van de bad sectors zijn bad sectors zonder fysieke schade maar waarbij de errorcorrectie mogelijkheid onvoldoende is om de data foutloos te kunnen lezen. Typerend hierbij is dat het overschrijven van de sector met nieuwe data betekent dat die sector weer bruikbaar is; bij een fysiek beschadigde sector is dat niet zo. Zodra je een bad sector overschrijft met nieuwe data zal de hardeschijf testjes doen en als de sector nog steeds problemen geeft, dan wordt deze omgewisseld met een reserve sector; zo niet dan blijft hij gewoon in gebruik en is het geen bad sector meer.

3: Current Pending Sector
De allerbelangrijkste SMART-attribuut. Dit is het aantal onleesbare sectoren; dat kunnen bad sectors zijn mét of zónder fysieke schade, zoals hierboven uitgelegd. Zodra je deze sectoren overschrijft, verdwijnen ze omdat de sector dan weer in gebruik genomen wordt en goed werkt, of deze wordt omgewisseld met een reserve sector. De Current Pending Sector raw-value wordt dan weer lager. De raw value moet altijd 0 zijn, wat betekent geen bad sectors op dit moment.

4: Offline Uncorrectable
Hetzelfde als Current Pending Sector maar dit attribuut wordt niet continu bijgewerkt. Dus als je bewijs hebt vernietigt met een zero-write en Current Pending Sector is 0, dan kun je hieraan nog wel zien dat je in het verleden bad sectors had.
Ook wel, er zijn 5 slechte sectoren die niet goed uitgelezen kunnen worden. Om te oordelen of ze echt nog goed zijn of omgeruild moeten worden voor reserve sectoren, zullen ze beschreven moeten worden

Het beste kun je daarvoor de schijf formatteren op de normale manier. Dus geen quick format.

• Rubixd
Okay, bedankt voor je antwoord.
De schijf is al leeg dus er staan gelukkig geen belangrijke bestanden meer op dus dit is geen probleem meer.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee