Toon posts:

4K monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik denk eraan om een extra beeldscherm te kopen met 4K resolutie. Aangezien ik hier niet veel van weet vraag ik het hier toch maar even na. Ik zie veel opties maar sommigen verschillen enkele honderden euro's. Ik snap niet waarom die zoveel meer waard zouden zijn.

Waar moet ik op letten als ik een 4K beeldscherm koop? Ik ga dit scherm vooral gebruiken voor te gamen.
(CS:GO, GW2, ARK...)

Ik heb eens rond gekeken en dit scherm leek me wel wat
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus PB287Q Zwart€ 439,-€ 439,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 439,-

Dank bij voorbaat voor de hulp :)
Ruben

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd

Topicstarter
Heb de test gedaan maar er kwam niets uit, hierna hem nog eens gedaan (iets minder strikt) en nog steeds kwam er niets uit.

Denk dat mijn enige keuze was dat ik IPS wou over TN wegens de betere kleuren en beter beeld vanuit bepaalde hoeken

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Pas in de 500-750 euro range komen een aantal schermen naar voren. Waarvan eentje ultrawide, dit is tevens ook de enige met een IPS paneel.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
Hoe ziet de rest van het systeem er uit? 4k kan leuk zijn. maar ook zwaar voor je systeem. ik vermoed dat bv ark alleen enigszins redelijk draait op 2x980ti. en de kwaliteit van het paneel. zo is de tn versie van RoG swift erg mooi ondanks dat het een TN paneel is. maar kost ook gelijk 700-1000 euro.

Waarom niet voor een 1440p gaan? mooi er tussen in en vaak genoeg prima te doen voor singel card set-ups.

Verwijderd

Topicstarter
loki504 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:44:
Hoe ziet de rest van het systeem er uit? 4k kan leuk zijn. maar ook zwaar voor je systeem. ik vermoed dat bv ark alleen enigszins redelijk draait op 2x980ti. en de kwaliteit van het paneel. zo is de tn versie van RoG swift erg mooi ondanks dat het een TN paneel is. maar kost ook gelijk 700-1000 euro.

Waarom niet voor een 1440p gaan? mooi er tussen in en vaak genoeg prima te doen voor singel card set-ups.
Heb op dit moment een MSI GTX970 4G gaming

ARK speel ik eerlijk gezegd niet zo heel veel, misschien later als er een full release komt en dan komt er ook misschien wel een extra videokaart bij

Ik dacht als ik upgrade doe ik het gelijk goed? :)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
http://www.tweaktown.com/...-card-review/index13.html

4k voor een 970 is gewoon teveel. voor CG:GO heb je meer aan een 144hz. voor de rest zou ik eerder kijken voor een 1440p scherm. of ultrawide screen.

Verwijderd

Topicstarter
loki504 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:52:
http://www.tweaktown.com/...-card-review/index13.html

4k voor een 970 is gewoon teveel. voor CG:GO heb je meer aan een 144hz. voor de rest zou ik eerder kijken voor een 1440p scherm. of ultrawide screen.
Is dit dan een geschikter scherm?
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2715H Zwart€ 501,05€ 501,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 501,05

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-02 12:21
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:46:
[...]

Heb op dit moment een MSI GTX970 4G gaming

ARK speel ik eerlijk gezegd niet zo heel veel, misschien later als er een full release komt en dan komt er ook misschien wel een extra videokaart bij

Ik dacht als ik upgrade doe ik het gelijk goed? :)
ARK is onspeelbaar op 4K, ongeacht je hardware. Met mijn 980TI speel ik vrolijk op 1080p en CF/SLi ondersteuning is er niet: Zelfs met 2 videokaarten speel je dus nog steeds lekker 1080p voor acceptabele framerates.

Bron: Ik heb een PC met 2x 290X in Crossfire (1 videokaart bruikbaar in ARK) en een andere PC met 980TI erin in handen gehad, in beide gevallen met 4K monitor.

Als 4K monitor gebruik ik zelf de Dell P2415Q, een prachtige 24" 4K IPS monitor voor zo'n 450 euro. De 28" 4K monitoren hebben vaak een TN paneel welke verkleuring geeft.

Met de 970 ga je echter geen lol hebben op 4K en heb je veel meer baat bij de Dell U2515H: Een 310 euro 2560x1440 IPS monitor van 25". Prachtig ding, qua design & beeld. Lovende reviews. Als je erop gaat gamen is dat een erg goede bang-for-buck monitor en tevens een veel betere match voor je 970.

Bron: Je zal het echt niet geloven, maar ik heb ook een PC met een 970 erin in handen gehad.

Als je minder waarde hecht aan kijkhoeken kan je beter je geld steken in een 24" 120Hz/144Hz 1080p G-Sync monitor.

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 17-11-2015 21:13 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Verwijderd

Topicstarter
Gamebuster schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:12:
[...]

ARK is onspeelbaar op 4K, ongeacht je hardware. Met mijn 980TI speel ik vrolijk op 1080p en CF/SLi ondersteuning is er niet: Zelfs met 2 videokaarten speel je dus nog steeds lekker 1080p voor acceptabele framerates.

Bron: Ik heb een PC met 2x 290X in Crossfire (1 videokaart bruikbaar in ARK) en een andere PC met 980TI erin in handen gehad, in beide gevallen met 4K monitor.

Als 4K monitor gebruik ik zelf de Dell P2415Q, een prachtige 24" 4K IPS monitor voor zo'n 450 euro. De 28" 4K monitoren hebben vaak een TN paneel welke verkleuring geeft.

Met de 970 ga je echter geen lol hebben op 4K en heb je veel meer baat bij de Dell U2515H: Een 310 euro 2560x1440 IPS monitor van 25". Prachtig ding, qua design & beeld. Lovende reviews. Als je erop gaat gamen is dat een erg goede bang-for-buck monitor en tevens een veel betere match voor je 970.

Bron: Je zal het echt niet geloven, maar ik heb ook een PC met een 970 erin in handen gehad.

Als je minder waarde hecht aan kijkhoeken kan je beter je geld steken in een 24" 120Hz/144Hz 1080p G-Sync monitor.
Tuurlijk geloof ik je wel! Ik apprecieer elke minuut die mensen in mijn thread steken.
Ik ben hier ook voor raad en neem deze dus met beide handen aan! :)

Het is me al vrij duidelijk dat in een 4K investeren niet echt een goede optie is voor mij maar een 1.4k komt dan veel beter van pas. De suggestie die jij mij gaf lijkt me inderdaad ook een heel goed scherm te zijn, maar toch ga ik voor een iets grotere variant denk ik.

Veel dank voor je hulp! :)

• Gamebuster
Note: Als je een klein scherm koopt en deze op een monitor-arm zet, kan je deze dichtbij zetten en over je toetsenbord laten "hangen". Omdat-ie dichtbij is, lijkt die 25" net zo groot als die 200 euro duurdere 27" :)

Ik ben zelf ge-downgrade van 34" 3440x1440 naar 24" (wel 4K dan) en ik heb geen moment spijt van het formaat. Ik zet 'm gewoon wat dichterbij :)

Verwijderd

Topicstarter
Gamebuster schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:30:
Note: Als je een klein scherm koopt en deze op een monitor-arm zet, kan je deze dichtbij zetten en over je toetsenbord laten "hangen". Omdat-ie dichtbij is, lijkt die 25" net zo groot als die 200 euro duurdere 27" :)

Ik ben zelf ge-downgrade van 34" 3440x1440 naar 24" (wel 4K dan) en ik heb geen moment spijt van het formaat. Ik zet 'm gewoon wat dichterbij :)
Helaas is in de muur boren geen optie denk ik :p anders had ik het ook gedaan! :D

• Gamebuster
Wie had het over boren in de muur?

https://www.conrad.nl/nl/...?sc.queryFromSuggest=true

Uiteraard moet je dan wel een VESA mount (100mm of 75mm) op je monitor hebben, maar veel monitoren hebben dat wel (vooral de zakelijk-achtige monitoren zoals Dells)

Die monitor arm is zo'n succes dat ik iedere monitor bij mij in huis én n.a.v. mijn aanbeveling overal bij mij op kantoor gebruikt worden. Bij andere webshop wellicht goedkoper te krijgen, ik had ze destijds voor 70 euro p.s. maar weet niet meer waar.

Die monitor arm is sterk genoeg voor iedere monitor (ook groter dan de aangegeven 27") van onder de 10kg te dragen. Grootste wat ik eraan gehad heb was een LG 34UM95-P: 34" bakbeest van bijna 10 kilo. De monitor-arm geeft je veel vrijheid in hoogte en diepte van de monitor en geeft je veel meer ruimte op je bureau doordat de monitor voet niet meer nodig is.

[ Voor 76% gewijzigd door Gamebuster op 17-11-2015 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gamebuster schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:39:

Uiteraard moet je dan wel een VESA mount (100mm of 75mm) op je monitor hebben, maar veel monitoren hebben dat wel (vooral de zakelijk-achtige monitoren zoals Dells)

Die monitor arm is zo'n succes dat ik iedere monitor bij mij in huis én n.a.v. mijn aanbeveling overal bij mij op kantoor gebruikt worden. Bij andere webshop wellicht goedkoper te krijgen, ik had ze destijds voor 70 euro p.s. maar weet niet meer waar.

Die monitor arm is sterk genoeg voor iedere monitor (ook groter dan de aangegeven 27") van onder de 10kg te dragen. Grootste wat ik eraan gehad heb was een LG 34UM95-P: 34" bakbeest van bijna 10 kilo. De monitor-arm geeft je veel vrijheid in hoogte en diepte van de monitor en geeft je veel meer ruimte op je bureau doordat de monitor voet niet meer nodig is.
Ja ik zie het nut er inderdaad nu ook van in maar kun je zo'n voet dan zo makkelijk verwijderen?
Heb juist een gekeken bij mijn Philips scherm en die voet loopt zeg maar in het scherm, nergens een schroefje te zien :/

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kijk eens naar de foto, 2 "schroeven"......
En ja je monitor moet wel een VESA mount hebben.

39

Verwijderd

Topicstarter
Gamebuster schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:39:

Op bol.com staan ze nu voor 70 euro :)
http://www.bol.com/nl/p/n...itorarm/9000000011475945/

• Gamebuster
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:48:
[...]

Ja ik zie het nut er inderdaad nu ook van in maar kun je zo'n voet dan zo makkelijk verwijderen?
Heb juist een gekeken bij mijn Philips scherm en die voet loopt zeg maar in het scherm, nergens een schroefje te zien :/
Philips heeft inderdaad geen VESA mount. Als je nieuwe monitor koopt, even kijken in specs of er sprake is van een VESA mount. Serieus veel monitoren hebben het wel. Tweakers kan er ook op filteren.

Pagina: 1