WooCommerce: dienst met meerdere opties afrekenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 709226

Topicstarter
Hoi allemaal, ik heb een vraag en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik ben bezig met een website/shop te ontwikkelen met WordPress WooCommerce hier heb ik wel enige ervaring mee maar nu gaat het om een shop gedeelte waarin een dienst aangeboden wordt en geen fisieke producten. Het gaat maar om 1 dienst maar deze kan wel zelf samengesteld worden.

voorbeeld Dienst 1:
Dienst met basis opties (€x,- )

Extra opties aanvinken welke gewenst zijn:
optie a (€x,- extra)
optie b (€x,- extra)
optie c (€x,- extra)
etc
TOTAAL €....,- afrekenen

Het idee is dus dat men zelf de extra opties kan selecteren (bijvoorbeeld vinkjes of radio buttons) en aan elke extra optie hangt een prijs en die wordt bij het totaal opgeteld en vervolgens moet men dit "product" kunnen afrekenen.
(Ik weet dat dit bijvoorbeeld in gravity forms makkelijk kan, maar het moet nu dus ook worden afgerekend alsof je een echt product koopt)

Enig idee hoe ik dit op een handige manier voor elkaar krijg? Ik weet niet goed waar ik op moet zoeken... Alle tips zijn welkom!

Vraag 2. Heeft iemand enige ervaring met het verkopen van een abonnement?
Het is ook de bedoeling dat er een abonnement in de shop komt voor €x,- per maand en dat men dit abonnement selecteert, afrekent en dus 1 maand direct betaald en er dan mee akkoord gaat dat dit bedrag vervolgens elke maand wordt afgeschreven van zijn rekenen tot hij het abonnement stop zet. Vervolgens is het de bedoeling dat alle klanten die dit abonnement hebben aangeschaft toegang krijgen tot een pagina met exclusieve content.

Hoe krijg ik dit voor elkaar, Hier heb ik nog geen ervaring mee, iemand tips?
En hoe zit het bijvoorbeeld met klanten die het abonnement opzeggen, zij moeten hierna ook niet meer op de pagina kunnen komen, hoe werkt dit?

Alvast super bedankt,
Groetjes Nancy

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 709226 op 18-11-2015 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 09:08
Anoniem: 709226 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:33:
Het idee is dus dat men zelf de opties kan selecteren (bijvoorbeeld radio buttons) en aan elke optie hangt een prijs en die wordt bij het totaal opgeteld en vervolgens moet men dit "product" kunnen afrekenen.
(Ik weet dat dit bijvoorbeeld in gravity forms makkelijk kan, maar het moet nu dus ook worden afgerekend alsof je een echt product koopt)
Pronamic heeft een plugin om iDEAL te integreren met Gravity Forms: http://pronamic.nl/ideal-voor-gravity-forms/ dus wellicht is dat iets voor je?
Mijn vraag 2. Heeft iemand enige ervaring met het verkopen van een abonnement?
Het is ook de bedoeling dat er een abonnement in komt voor €x,- per maand en dat men deze dienst/product dus selecteerd, 1maand direct afrekend en er dus mee akkoord gaat dat dit bedrag vervolgens elke maand wordt afgeschreven van zijn rekenen tot hij het abonnement stop zet. Hoe krijg ik dit voor elkaar dat dit ook elke maand automatische gebeurd? Hier heb ik nog geen ervaring mee, iemand tips
Ik heb dit een tijd geleden gebouwd voor PayPal, daar is het relatief makkelijk. Ik weet niet of het met WooCommerce makkelijk kan icm iDEAL, of dat je met automatische incasso's aan de slag moet...

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Spinal THANKS!
1) Ik wil graag mollie gaan gebruiken zodat de klant eigen betaal methode kan kiezen dus ik ga even kijken hoe deze plugin precies werkt.

Heb zelf nog deze oplossing gevonden:
1) Een niet-fisiek product (dienst) verkopen die zelf samengesteld kan worden aan de hand van opties.
Oplossing: Gravity Forms + Gravity Forms Add Ons WooCommerce
- http://www.gravityforms.com/purchase-gravity-forms/ €40,-
- http://www.woothemes.com/products/gravity-forms-add-ons/ €100

2) Ja ik heb ook gelezen dat een abonnement verkopen met ideal erg lastig wordt, dus het abonnement zal denk ik via paypal moeten. Welke plugin(s) heb je daar voor gebruikt?
Ik heb zelf een oplossing gevonden die vrij duur is (€280,-)

2) Membership (abonnement) verkopen en betalende members toegang geven tot exclusieve content op de website:
Oplossing: Membership subscriptions abonnement verkopen dmv
- http://www.woothemes.com/products/woocommerce-subscriptions/ €200
Daarna membership koppelen aan Groups content op de website dmv 2 plugins
- http://www.woothemes.com/products/groups-woocommerce/ €80,-
- https://wordpress.org/plugins/groups/ €0,-

Ik heb het er best voor over maar wil eigenlijk wel van te voren zeker weten of dit wel de beste oplossing is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 12:04

Metian

Snert is vies

Je kan met WooCommerce diverse providers van betalingskoppelingen gebruiken. Mollie, Sisow of Pay.nl
Dit moet dus geen probleem opleveren.

Er bestaat ook een plugin voor 'extra product' opties (link). Dus ook geen gravity forms nodig.

De 'membership' plugin van WooCommerce moet voldoende zijn. De 'groups' plugin geeft opties als verschillende 'pakketten'. Weet niet of dit ook echt nodig is, mits je dit wilt doen; ga hier voor.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 09:08
Graag gedaan :)
2) Ja ik heb ook gelezen dat een abonnement verkopen met ideal erg lastig wordt, dus het abonnement zal denk ik via paypal moeten. Welke plugin(s) heb je daar voor gebruikt?
Oh sorry, niet duidelijk vermeld: dit was niet in WordPress, dus helaas heb ik geen plugin voor je...

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15
Woocommerce heeft de mogelijkheid om samengestelde producten aan te maken. De prijs is dan afhankelijk van de opties die de gebruiker kiest als hij het product besteld.

https://docs.woothemes.com/document/variable-product/

Verder geen ervaring met je tweede vraag.

[ Voor 9% gewijzigd door Geert.H op 18-11-2015 21:06 . Reden: Reactie op vraag 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[b]Metian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:30:[/b
Er bestaat ook een plugin voor 'extra product' opties (link). Dus ook geen gravity forms nodig.
Super! Die WooCommerce Extra Product Options plugin ziet er goed uit en doet volgens mij perfect wat ik wil, dankje!
De 'membership' plugin van WooCommerce moet voldoende zijn. De 'groups' plugin geeft opties als verschillende 'pakketten'. Weet niet of dit ook echt nodig is, mits je dit wilt doen; ga hier voor.
Ik wil graag 1 abonnement aanbieden, en met dit abonnement krijgen betalende klanten toegang tot een pagina met exclusieve content op de website.
Hier heb ik dus alleen de Membership plugin voor nodig? Ik dacht dat ik voor het laaste deel van toegang tot exclusive content die groups plugin nodig had, maar dat is dus niet zo? Dat zou weer wat schelen...

Zijn er ook andere membership plugins die je hiervoor kunt aanraden, of is dit de enig/beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geert.H schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:04:
Woocommerce heeft de mogelijkheid om samengestelde producten aan te maken. De prijs is dan afhankelijk van de opties die de gebruiker kiest als hij het product besteld.

https://docs.woothemes.com/document/variable-product/

Verder geen ervaring met je tweede vraag.
Bedankt voor je reactie!
Ik heb al vaker met variabelen producten gewerkt (maat/kleur van producten) maar volgens mij is dit niet de oplossing voor mijn vraag? Of misschien heb ik het wel verkeerd en kan dit gewoon simpel hiermee?

ik heb toch voor de extra options plugin gekozen, die werkt super

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 709226 op 29-11-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan iemand mij misschien nog wat verder helpen met het abonnement gedeelte?
de subscriptions plugin?
Ik heb hier nog geen ervaring mee, wil er wel wat geld voor uitgeven maar dan wel als ik zeker weet dat het de goede oplossing is voor mijn probleem...

Ik wil graag:
-1 online abonnement voor een vast maandelijks bedrag van €10,- per maand.
-De klant moet het abonnement via iDeal (Mollie) kunnen afnemen.
-Het maandbedrag moet daarna automatische elke maand van de rekening worden afgetrokken.
-De betalende klant moet toegang krijgen tot content die voor andere is afgeschermd.
-De klant moet het abonnement zelf kunnen opzeggen.
-Zodra de klant het abonnement heeft stopgezet moet hij geen toegang meer krijgen tot de exclusieve content.

wie kan mij vertellen wat voor mij de beste oplossing is?
En hoe werkt het verder met deze automatische maandelijkse betaling?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:31

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Om dat laatste te bewerkstelligen zul je als eerste een incasso contract nodig hebben en als tweede een software pakket wat Sepa incasso .xml (SDD) bestanden aan kan maken. Wat je vervolgens importeert in je zakelijke bank omgeving.

Je kunt met die Subscriptions plugin een eind komen m.b.t. het aan en uitzetten van opties/abonnementen, maar een automatische maandelijkse inning gaat er niet mee lukken.

Meer info: http://www.incassomachtigen.nl/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 709226 schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:58:
Kan iemand mij misschien nog wat verder helpen met het abonnement gedeelte?
de subscriptions plugin?
Ik heb hier nog geen ervaring mee, wil er wel wat geld voor uitgeven maar dan wel als ik zeker weet dat het de goede oplossing is voor mijn probleem...

Ik wil graag:
-1 online abonnement voor een vast maandelijks bedrag van €10,- per maand.
-De klant moet het abonnement via iDeal (Mollie) kunnen afnemen.
-Het maandbedrag moet daarna automatische elke maand van de rekening worden afgetrokken.
-De betalende klant moet toegang krijgen tot content die voor andere is afgeschermd.
-De klant moet het abonnement zelf kunnen opzeggen.
-Zodra de klant het abonnement heeft stopgezet moet hij geen toegang meer krijgen tot de exclusieve content.

wie kan mij vertellen wat voor mij de beste oplossing is?
En hoe werkt het verder met deze automatische maandelijkse betaling?

alvast bedankt
toon volledige bericht
Als WooCommerce niet per se een vereiste is, is S2Member wellicht een optie? Is een érg uitgebreide (gratis!) plugin, vanuit het verleden heb ik hiermee veel gedaan. :) Je kan hiermee o.a. content afschermen voor uitsluitend leden die ervoor betalen.

Het mooie is, dat het volgens mij nog gratis is ook. Er zijn mogelijkheden om te betalen via o.a. PayPal en middels een extra plugin, is iDeal ook mogelijk, meen ik me te herinneren. Ook recurring opties zijn er, alleen is dat geloof ik voorbehouden aan PayPal. Via iDeal kun je volgens mij geen recurring payments afdwingen.

[ Voor 107% gewijzigd door CH4OS op 29-11-2015 23:32 ]

Pagina: 1