Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weinans96
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-05 21:43
Hallo, ten eerste wil ik even zeggen dat ik niet zeker weet of dit de juiste plek is voor deze post, maar dan hoor ik het vast wel ;)

Ik heb laatst eens voor de lol bedacht om een pc'tje te bouwen met een ddr2 geheugen.

Hiervoor had ik de volgende componenten:
Moederbord: asus p5b- plus
Geheugen: 4x 1 gb Kingston kvr ddr2
Cpu: intel core 2 duo E6500
En als koeler een Titan nogwat voor 775 chipset.(kreeg ik bij het moederbord en Psu mee)
Psu: coolermaster rs 550 acly
Als opslag een crusial SSD

Allemaal 2e hands zegmaar overgenomen.

Dus ik zet alles mooi in elkaar, werkt hij niet.. de fans draaien een seconde en gaan dan uit. Kom ik erachter dat ik de cpu power ben vergeten; het zelfde gebeurd opnieuw. De fans (zowel Psu als koeler) draaien een seconden vallen dan uit. Alleen nu gaan ze na 6 seconden ongeveer weer aan en uit. De hele tijd door. En omdat dit moederbord geen igpu heeft, heb ik van een maat eenetje geleend. ( een HD 4850). Dus vervolgens heb ik een andere (nieuwe van seasonic) Psu gepakt. Weer het zelfde probleem. Heb zelfs een ander moederbord gekocht een Asus p5b-e plus en heb nogsteeds hetzelfde probleem. Ik heb al geprobeerd alle jumpers en bios te resetten(batterijtje eruit).

Als ik zo kaal mogelijk opstart; zonder de gpu, met 2 sticks ram dan doet hij nogsteeds hetzelfde.

Heb er overigens wel voor gezorgd dat ik steeds statisch ongeladen was (d.m.v. Psu vast te pakken)

Is er iemand die enig idee heeft hoe dit kan en hoe dit kan worden opgelost?! Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Zit de fan van de CPU er wel goed op?
En zit daar voldoende koelpasta?
Als dit niet het geval is word de CPU ontzettend warm en sluit hij uit voorzorg helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:27
Weinans96 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:10:
Hallo, ten eerste wil ik even zeggen dat ik niet zeker weet of dit de juiste plek is voor deze post, maar dan hoor ik het vast wel ;)

Ik heb laatst eens voor de lol bedacht om een pc'tje te bouwen met een ddr2 geheugen.

Hiervoor had ik de volgende componenten:
Moederbord: asus p5b- plus
Geheugen: 4x 1 gb Kingston kvr ddr2
Cpu: intel core 2 duo E6500
En als koeler een Titan nogwat voor 775 chipset.(kreeg ik bij het moederbord en Psu mee)
Psu: coolermaster rs 550 acly
Als opslag een crusial SSD

Allemaal 2e hands zegmaar overgenomen.

Dus ik zet alles mooi in elkaar, werkt hij niet.. de fans draaien een seconde en gaan dan uit. Kom ik erachter dat ik de cpu power ben vergeten; het zelfde gebeurd opnieuw. De fans (zowel Psu als koeler) draaien een seconden vallen dan uit. Alleen nu gaan ze na 6 seconden ongeveer weer aan en uit. De hele tijd door. En omdat dit moederbord geen igpu heeft, heb ik van een maat eenetje geleend. ( een HD 4850). Dus vervolgens heb ik een andere (nieuwe van seasonic) Psu gepakt. Weer het zelfde probleem. Heb zelfs een ander moederbord gekocht een Asus p5b-e plus en heb nogsteeds hetzelfde probleem. Ik heb al geprobeerd alle jumpers en bios te resetten(batterijtje eruit).

Als ik zo kaal mogelijk opstart; zonder de gpu, met 2 sticks ram dan doet hij nogsteeds hetzelfde.

Heb er overigens wel voor gezorgd dat ik steeds statisch ongeladen was (d.m.v. Psu vast te pakken)

Is er iemand die enig idee heeft hoe dit kan en hoe dit kan worden opgelost?! Ik hoor het graag.
Heb je ook een speakertje aangesloten op het bord? Want dan zou je kunnen horen wat voor codes er gestuurd worden omtrent issues.

Daarnaast: heb je het ook met één balkje geprobeerd, en elke slot los geprobeerd met elk balkje? Dat is misschien 16 keer proberen, maar wie weet is één balkje of één slot gewoon kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weinans96
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-05 21:43
Ik heb meerdere malen de heatsink van de koeler eraf gehaald en verschillende hoeveelheden koelpasta geprobeerd, ter vergeefs.

Het moederbord heeft voor de cpu fan wel een 4 pin connector, terwijl de cpukoelerfan er maar 3 heeft maar volgensmij zou dat niet een probleem moeten zijn?

Verder heb ik er een speakertje opgezet. Maar die geeft geen geluid.

Ik merk overigens wel dat het hele systeem uit gaat: mijn moederbord heeft een blauwe led voor standby zegmaar. Em zodra ik op pwr on klik, brand er een blauw lampje. Deze valt dan na een hele seconden uit. Etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Weinans96 op 17-11-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:53

Praetextatus

the dutch_paki

Merethil schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:38:
[...]

Daarnaast: heb je het ook met één balkje geprobeerd, en elke slot los geprobeerd met elk balkje? Dat is misschien 16 keer proberen, maar wie weet is één balkje of één slot gewoon kapot.
Dit geprobeerd?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...