Koeling mini GTX-970 te luidruchtig

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 11:37
Ik heb op dit moment een GTX-970 in een small form factor:

http://tweakers.net/price...byte-gv-n970ixoc-4gd.html

Een goede videokaart ware het niet dat er een enorm luidruchtig fan hierop zit als deze onder load is. Ik ben aan het kijken naar mogelijke oplossingen voor dit probleem. Ik kijk hierbij naar alternatieve actieve koeling of zelfs watercooling.

Heeft iemand ervaring in het vervangen van de koeling van deze videokaart en of er producten zijn die geschikt zijn voor deze form factor? Alle alternatieve oplossingen gaan uit van normale formaat GTX 970 kaarten.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik mis nog wel wat zaken...

Hoe ziet de rest van je systeem eruit? Welke behuizing? Hoeveel casefans?
Hoe hard gaat de fan in games of onder full load draaien?

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:28
Hoe warm is je kaart? Mijn MSI word regelmatig max 80 graden met een voltage mod en in een niet al te beste kast.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Je zou kunnen kijken of je de kaart eventueel wat kunt terugklokken of undervolten om zo t stroomverbruik terug te dringen

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 11:37
De case is een Fractal Define S met 2 case fans (1 in, 1 uit). Een heel net systeem wat betreft de koeling. De videokaart wordt niet enorm heet (zoals AMD kaarten dat doen). Denk aan 65-74 graden onder load. Maar dan zitten de fans richting 2250 toeren en dat is enorm storend. Zelfs met de goede geluidsdemping van de case.

Misschien heeft iemand op zulke mini GTX-970 kaarten een keer de koeling vervangen oid. Ik denk dat elke vervangende fan stiller is dan de stock.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mijn R9 290 blijft anders een stuk koeler dan jouw kaart, en is stiller dan mijn voeding.

Enfin, dat een kaart met kleine heatsink en maar 1 fan wat lastiger te koelen Is, spreekt voor zich zelf, dus de fan zal meer toeren maken, echter, dit klinkt wel erg extreem. Wellicht is de heatsink niet helemaal juist bevestigd of zit er teveel koelpasta op.

Alleen de fan vervangen van dit soort koelers is vaak niet te doen, tenzij je wel heel erg wil gaan modden.

People as things, that’s where it starts.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

waarom heb je eigenlijk een mini-itx kaart in zo'n grote kast?! je zou 't profiel via MSI afterburner kunnen aanpassen, zodat ie rond de 80 graden wordt onder load, dat kan die kaart prima aan.
2250 toeren is voor een kleine fan geen enkel probleem, 't maakt inderdaad wel een herrie dan.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Als je twee fans hebt in je case met een voor intake en een voor exhaust, dan kan je voeding ervoor zorgen die ook als exhaust fungeert, dat je case meer werk moet doen om lucht aan te zuigen doordat de extra lucht via ventilatieopeningen moet.Dan kun je proberen met een zijpaneel eraf te halen of het beter gaat qua geluid, rekening houden met het verschil in volume door de kast open te hebben. Dan kan je al uitsluiten of het aan een tekort aan frisse lucht ligt.
Pagina: 1