Na veel te lang met een computer te gamen die af en toe zomaar uitvalt en nu ook veel te langzaam opstart is het tijd om een nieuwe aan te schaffen. Aangezien ik geen verstand heb van computers hoop ik dat jullie me kunnen helpen om een voor mij ideaal systeem samen te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze computer computer zal ik vooral gamen en surfen. De spellen die ik nu speel zijn Guild wars 2, Starcraft 2 en League of legends. Ook heb ik een groot fan van total war games. Hij zal iig dat soort spellen en tegelijk flink wat open tabbladen en wat muziek aan moeten kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op 1000 euro. Minder is natuurlijk nooit een probleem. Iets duurder kan als het systeem dan echt beter wordt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor, toetsenbord, muis en keyboard waar ik allemaal tevreden mee ben
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zit nu via wifi, dus het zou fijn zijn als hij draadloos verbinding kan maken. Ik weet alleen niet of dat op een moederbord erbij kan of dat daar een speciaal kaartje voor nodig is. Ook heb ik er een versie van windows home bij nodig. Ik zie dat die bij 2 winkels voor 45 euro staat en bij 30 andere winkels voor 100+ euro. Die 40 euro lijkt dus te mooi om waar te zijn, maar dat is nog even uitzoeken.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb wel vertrouwen in de meeste onderdelen uit m'n lijst, maar ik heb geen idee of alles goed samen werkt. Is het bijvoorbeeld het goede moederbord voor het systeem? Is het een kast waar alles goed in past? Is de extra fan nodig als ik niet ga overklokken? Alle verbeteringen zijn verder natuurlijk welkom.
De lijst die ik tot zover heb samengesteld
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze computer computer zal ik vooral gamen en surfen. De spellen die ik nu speel zijn Guild wars 2, Starcraft 2 en League of legends. Ook heb ik een groot fan van total war games. Hij zal iig dat soort spellen en tegelijk flink wat open tabbladen en wat muziek aan moeten kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op 1000 euro. Minder is natuurlijk nooit een probleem. Iets duurder kan als het systeem dan echt beter wordt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor, toetsenbord, muis en keyboard waar ik allemaal tevreden mee ben
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zit nu via wifi, dus het zou fijn zijn als hij draadloos verbinding kan maken. Ik weet alleen niet of dat op een moederbord erbij kan of dat daar een speciaal kaartje voor nodig is. Ook heb ik er een versie van windows home bij nodig. Ik zie dat die bij 2 winkels voor 45 euro staat en bij 30 andere winkels voor 100+ euro. Die 40 euro lijkt dus te mooi om waar te zijn, maar dat is nog even uitzoeken.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb wel vertrouwen in de meeste onderdelen uit m'n lijst, maar ik heb geen idee of alles goed samen werkt. Is het bijvoorbeeld het goede moederbord voor het systeem? Is het een kast waar alles goed in past? Is de extra fan nodig als ik niet ga overklokken? Alle verbeteringen zijn verder natuurlijk welkom.
De lijst die ik tot zover heb samengesteld
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 210,95 | € 210,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 357,95 | € 357,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 45,50 | € 45,50 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 450W | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 80,95 | € 80,95 |