Advies nieuwe muis/toetsenbordcombinatie!

Pagina: 1
Acties:

• MrRedHead
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-11-2025
Goededag mede tweakers _/-\o_

Ik zoek een muis en toetsenbord
Rede omdat ik naar jullie kom is aangezien dit een markt is waar ik mij geen enkele wijs uit weet :P. Ik heb het nu zes jaar gedaan met een of ander el cheapo MS setje, dus veel ben ik niet gewend ;)

Wat is je budget?
Voor de twee samen ben ik bereid om maximaal rond de €120 uit te geven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar de set moet het wel een aantal jaar volhouden, kwaliteit moet dus in orde zijn :)
Ik zoek geen rare gamer bling bling, gewoon een doodgewone zwarte muis, echter is RGB wel welkom :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga dit gebruiken achter mijn PC waar ik van alles op doe, van tekstverwerken tot ook gamen, vaak ook shooters. Een lawaaierig mechanisch toetsenbord is dus niet zo fijn...

Nog een paar extra puntjes:
-Ik ben vrij groot van bouw (een typische nederlander) en mijn handen zijn dus ook vrij groot; wellicht iets om rekening mee te houden bij de muis.

-Het maakt mij niet uit of het toetsenbord en muis bedraad of draadloos zijn, al heb ik wel lichtelijk voorkeur voor bedraad toetsenbord en draadloze muis (of een draadloze waar je een draad in zou kunnen pluggen zou nog fijner zijn, maar dat is waarschijnlijk boven mijn budget ;)).

Heel erg bedankt voor het helpen <3 _/-\o_

MVG wilco

[ Voor 4% gewijzigd door MrRedHead op 17-11-2015 12:20 ]

WvdG

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:24
Wat heb je zelf al gevonden? goed aankoop advies begint met eigen inzet.

dus hoop duik de pricewatch in en bekijk er eens een paar. en ga even pc bv de mediamarkt langs en type eens op een paar toetsenborden en voel eens welke muizen je fijn vind.

[ Voor 30% gewijzigd door loki504 op 17-11-2015 12:20 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02 16:31
En anders kijk je even in de pricewatch hier op Tweakers. Dan zie je direct welke muizen en toetsenborden het meest bekeken zijn en hoogstwaarschijnlijk interessant.

• MrRedHead
Bedankt voor het zeer snelle antwoord,

Nu zat ik hier aan te denken:
pricewatch: Logitech Gaming Keyboard G105
en
pricewatch: Logitech G402 Hyperion Fury

Nu is mijn vraag, wat zijn daar bevindingen van? :)
Op zich zou dat perfect in mijn budget passen :D

WvdG

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02 16:31
MrRedHead schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:28:
Bedankt voor het zeer snelle antwoord,

Nu zat ik hier aan te denken:
pricewatch: Logitech Gaming Keyboard G105
en
pricewatch: Logitech G402 Hyperion Fury

Nu is mijn vraag, wat zijn daar bevindingen van? :)
Op zich zou dat perfect in mijn budget passen :D
Misschien moet je iets beter je best doen. Er zijn (korte) reviews van beide producten die je aangeeft hier op tweakers! Navigeer van het tabje prijzen naar reviews en bekijk ze eens zou ik zeggen. Staan er geen reviews bij producten op tweakers zelf, dan kun je altijd de "productnaam review" in Google typen en zoeken.

Dit forum is niet bedoelt om anderen het werk voor je op te laten knappen (zoeken), meer eigen initiatief is zeer gewenst.

[ Voor 6% gewijzigd door ToFast op 17-11-2015 12:33 ]

• MrRedHead
ToFast schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:32:
[...]

Misschien moet je iets beter je best doen. Er zijn (korte) reviews van beide producten die je aangeeft hier op tweakers! Navigeer van het tabje prijzen naar reviews en bekijk ze eens zou ik zeggen. Staan er geen reviews bij producten op tweakers zelf, dan kun je altijd de "productnaam review" in Google typen en zoeken.

Dit forum is niet bedoelt om anderen het werk voor je op te laten knappen (zoeken), meer eigen initiatief is zeer gewenst.
Inderdaad *schaam schaam :$ *
Denk dat ik die twee ga bestellen, over het algemeen lijken die goed gereviewed

WvdG

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
MrRedHead schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:34:
[...]

Inderdaad *schaam schaam :$ *
Denk dat ik die twee ga bestellen, over het algemeen lijken die goed gereviewed
Die muis is niet draadloos te gebruiken en als ik de reviews doorscrol blijkt deze niet heel geschikt voor grote handen, hetgeen wel een vereiste is voor je.

Je moet jezelf bij een muis even afvragen wat je precies nodig hebt, met name de wijze waarop je de muis vastpakt. Wat zoek je verder qua features? RGB lampjes? Extra knoppen op de muis? Wat voor scroll wheel? Uiterlijk?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uDhfr35.png

Bij een toetsenbord heb je ook extreem veel variabelen.
Dedicated media toetsen? Volume knoppen of wheel? Verlichte toetsen? Groot of compact toetsenbord?
Wellicht zelfs met Cherry MX switches (mechanisch toetsenbord = wel duur), al wil je geen lawaai dus een mech toestenbord valt dan al af.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• MrRedHead
stin00 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:42:
[...]

Die muis is niet draadloos te gebruiken en als ik de reviews doorscrol blijkt deze niet heel geschikt voor grote handen, hetgeen wel een vereiste is voor je.

Je moet jezelf bij een muis even afvragen wat je precies nodig hebt, met name de wijze waarop je de muis vastpakt. Wat zoek je verder qua features? RGB lampjes? Extra knoppen op de muis? Wat voor scroll wheel? Uiterlijk?
[afbeelding]

Bij een toetsenbord heb je ook extreem veel variabelen.
Dedicated media toetsen? Volume knoppen of wheel? Verlichte toetsen? Groot of compact toetsenbord?
Wellicht zelfs met Cherry MX switches (mechanisch toetsenbord = wel duur), al wil je geen lawaai dus een mech toestenbord valt dan al af.
En daar komt dus mijn probleem vandaan...
Zo gigantisch veel keus dat ik door de bomen zelfs het blad niet meer kan zien :(

Bijvoorbeeld bij de muizen: als ik zo kijk merk ik dat ik het liefst een palm grip heb, maar wat voor muizen moet ik dan hebben?
Hierbij dacht ik aan de pricewatch: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse alleen heeft deze eigenlijk net iets te veel ''bling'' . What next?

En het toetsenbord: een goed degelijk toetsenbord wat lang mee kan gaan, en niet binnen de kortste keren al defecte toetsen heeft.

Nogmaals: mijn excuses als ik niet volledig doe wat hier gewenst is, op muis/toetsenbord gebied ben ik een keiharde leek

WvdG

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik persoonlijk heb een set van Logitech
pricewatch: Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution

Volgens mij kun je die alleen niet meer via tweakers krijgen.
Ik heb deze set al drie jaar en bevalt me bijzonder goed. Nog nooit een probleem mee gehad en
werkt/speelt gewoon fijn. Op basis van persoonlijke voorkeur raad ik daarom Logitech aan.

De muis uit deze set heb ik ook:
pricewatch: Logitech Wireless Performance Combo MX800

Deze is sowieso geschikt voor iemand met grote handen. Enige nadeel is dat je de scroll knop
niet in kan drukken om iets te selecteren. Aan de andere kant heb je wel weer twee knopjes
bij je duim die je dan kan gebruiken.

Het enige aan de set die ik net als tweede noemde is misschien dat het toetsenbord er nogal plat uitziet.
Persoonlijk vind ik dit niet fijn, maar kan het op de foto ook niet erg goed zien.

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:38
Wat voor een spellen speel je?

• MrRedHead
Van alles, dan weer een shooter (BF/Crysis), dan weer sim games, dan weer runescape, oftewel van alles en nog wat :)

OK over de muis heb ik een keus gemaakt, vooral getrokken doordat je het gewicht kan veranderen en de toch iets grotere vorm, de G502 (die ik eerder bling noemde, maar dat is niets meer dan glimmend plastic :P)

Over het toetsenbord ben ik het nog niet helemaal uit, ben daarmee verder aan het zoeken :)

[ Voor 37% gewijzigd door MrRedHead op 17-11-2015 13:36 . Reden: Muis! ]

WvdG

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:38
Ik heb zelf de Steelseries Sensei [RAW] bevalt mij uitermate goed in FPS games. Ik speel ik Guild Wars 2 en daar voldoet die natuurlijk ook erg goed. Wat ik wel meteen aan kan raden is een goede muismat te kopen als je naar een degelijke muis wel stappen (Helpt ENORM veel). een Steelseries QCK is een leuk ,goed en goedkoop muismatje. Dan heb je natuurlijk ook nog altijd de Razer Deathadder.

Tja.. zolang je niet voor Mech switches gaat vind ik bij een keyboard het onzinnig om meer als 60 euro uit tegeven. Ik denk dat dit wel een leuk bordje is pricewatch: Corsair Raptor K30 (US Int)

Reactie op je keuze van de G502:
Ik denk niet dat je die gewichtjes ooit gaat gebruiken, dat is een -MINIMAAL- verschil en hoogst waarschijnlijk raak je ze toch binnen de kortste keren kwijt. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten en eerder kijken naar de sensor van de muis (Dmv reviews etc). Logitech heeft wel goede sensoren dus dat is opzich geen probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door KevinT op 17-11-2015 13:40 ]

• MrRedHead
Ik moet zeggen, die sensei [RAW] ziet er erg goed uit! Simpel, maar veel functies :)

Ben inmiddels verder aan het zoeken voor een toetsenbord, maar helaas niet echt goede... (geen ''bling'' (zoals de sensei) en ook een beetje hoogte

WvdG

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Onthoud wel dat de G502 niet heel groot is, meer een gemiddeld grote palm muis. Ik zou een keertje gaan kijken of je niet een slagje groter wilt. Probleem is dan wel je keuze, want zeker als je nog 'hybride' wilt gaan heb je praktisch weinig keus. Is de maat groot genoeg dan heb je evt nog de G602. Sensei is m.i een heerlijk muisje, maar niet echt groot.

Iets groter zou ik de ROCCAT Kone bijv overwegen. Kone Optical is een beest van een muis, en net wat hand vullender, wel wat te 'bling' voor je misschien? En ook niet echt goedkoop. Evt. Razer Deathadder als vergelijkbaar type muis, maar die is weer wat kleiner.

Nog groter kom je bijv bij de EC1 modellen van Zowie, grotere modellen van Mionix, en heeeel misschien heb ik een leuke suggestie voor je met een dag of twee, maar die moet ik nog uitpakken duss..... Maar goed, draadloos is dan van tafel.

Gezien je geen ruimte hebt voor een high-end tobo -en- high-end muis zou ik overwegen gewoon een goede muis te pakken. Goedkopere toetsenborden weet ik niet gek veel van, ik probeer rubberdome zo veel mogelijk te mijden. Je zou evt. op zoek kunnen gaan naar iets met een scissor switch, dat voelt m.i. net even wat 'beter'. Voor de rest is het een kwestie van zoeken welke features je wilt (polssteun, media knoppen), etc, maar het 'gevoel' is zelden heel echt anders. Keertje in de winkel testen is het enige wat ik je zou kunnen adviseren, er is zo veel keuze en het is ook zo absurd subjectief allemaal.
Pagina: 1