Beste Tweakers,
Ik zou graag van jullie wat advies willen vragen omtrent het volgende :
Dit jaar ben ik tijdens een reorganisatie overgenomen door het bedrijf die mijn oude bedrijf heeft opgekocht.
Ik heb hier zelf geen aandeel in gehad. Ik ben zo 1 op 1 overgezet.
Nu moet ik voor dat bedrijf een nieuw contract tekenen echter zit er iets in dat contract waar ik het niet mee eens ben.
Het gaat om " Assignment of Invention "
Dit is wat er staat vermeld :
- Mag dit wel volgens onze wetgeving ? Zij willen complete controle over mijn intellectueel eigendom
- Ik ben al overgenomen, maar moet nu achteraf het contract tekenen terwijl ik al salaris ontvang. Hoe sterk sta ik als ik dit weiger te tekenen ?
- Ik maak ook scripts en werk aan opensource projecten mee. Mag ik dus dan niets meer doen voor dat zaken ?
Als ik het goed begrijp is alles wat ik doe zowel binnen als buiten mijn werktijd, eigendom van het nieuwe bedrijf.
Alvast bedankt voor het lezen.
Ik zou graag van jullie wat advies willen vragen omtrent het volgende :
Dit jaar ben ik tijdens een reorganisatie overgenomen door het bedrijf die mijn oude bedrijf heeft opgekocht.
Ik heb hier zelf geen aandeel in gehad. Ik ben zo 1 op 1 overgezet.
Nu moet ik voor dat bedrijf een nieuw contract tekenen echter zit er iets in dat contract waar ik het niet mee eens ben.
Het gaat om " Assignment of Invention "
Dit is wat er staat vermeld :
Mijn vragen zijn :In the event the position and the task of the employee require the employee to use the employee's expertise to create inventions in the broadcast sense of the world and to invent improvements for ( but not restricted to ) manufacturing processes, products, production processes, machines and equipment related
to materials, goods products and production processes produced or used by the employer ( herinafter inventions ) and that the employee salary is based on the employee's ability to create such inventions , any invention made at any time,
both during and outside working hours, and for any purpose whatsoever shall be regarded as having been made by the employee for and on the employer's behalf.
- Mag dit wel volgens onze wetgeving ? Zij willen complete controle over mijn intellectueel eigendom
- Ik ben al overgenomen, maar moet nu achteraf het contract tekenen terwijl ik al salaris ontvang. Hoe sterk sta ik als ik dit weiger te tekenen ?
- Ik maak ook scripts en werk aan opensource projecten mee. Mag ik dus dan niets meer doen voor dat zaken ?
Als ik het goed begrijp is alles wat ik doe zowel binnen als buiten mijn werktijd, eigendom van het nieuwe bedrijf.
Alvast bedankt voor het lezen.