Tweedehands stereo luidsprekers aanschaffen; max €1200

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:01
Ik zoek een?
Stereo luidsprekers

Wat is je budget?
Max €1200 tweedehands

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek luisteren: denk aan Pink Floyd, Stones, The Doors, Radiohead, Muse..
De versterker die ik heb is een Denon PMA1080r. Deze ben ik van plan te behouden.
Momenteel heb ik een paar Pied Piper en een paar Chartwell LS3/5a. De Pied Pipers vind ik veel te fel en niet in balans. De Chartwell's klinken erg fijn, maar de bass weergave vind ik simpelweg te minimaal.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn ogen zijn gevallen op de volgende tweedehands luidsprekers:
B&W CDM9NT
B&W Matrix 802
B&W Matrix 803
B&W Matrix 804

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand ervaringen met de luidsprekers en kan deze de klankmatige verschillen aanduiden?
Ik zoek een paar luidsprekers die de muziek zo min mogelijk kleuren, dus neutraal klinken. Met het budget verwacht ik een leuk paar tweedehands luidsprekers te vinden. Maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Over alle 4 bovenstaande luidsprekers heb ik positieve (erg) reviews gelezen.

Daarnaast sta ik open voor andere suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
Ik ga je hetzelfde advies geven wat ik eigenlijk altijd op deze vraag zie:

Bij versterkers e.d. heb je het over functionaliteit, kwaliteit en duurzaamheid.

Over speakergeluid valt niet te twisten. Ik zou sowieso als ik bij iemand tweedehands 1200 neerleg, willen luisteren en kijken. Neem je eigen muziek (of zelfs je versterker) mee zodat men het daar af kan spelen en je zelf vind dat het goed klinkt.

Je zegt al dat je positieve reviews had gevonden, de kans is heel groot dat je er zelf anders over denkt zodra je ze hoort.

Veel gaan luisteren en je eigen muziek meenemen. Voor 1200 is dat de moeite waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Mantus schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:33:
Ik ga je hetzelfde advies geven wat ik eigenlijk altijd op deze vraag zie:

Bij versterkers e.d. heb je het over functionaliteit, kwaliteit en duurzaamheid.

Over speakergeluid valt niet te twisten. Ik zou sowieso als ik bij iemand tweedehands 1200 neerleg, willen luisteren en kijken. Neem je eigen muziek (of zelfs je versterker) mee zodat men het daar af kan spelen en je zelf vind dat het goed klinkt.

Je zegt al dat je positieve reviews had gevonden, de kans is heel groot dat je er zelf anders over denkt zodra je ze hoort.

Veel gaan luisteren en je eigen muziek meenemen. Voor 1200 is dat de moeite waard denk ik.
Absoluut ga ik uitgebreid luisteren voordat ik tot een definitieve koop over ga. Maar ben benieuwd naar ervaringen/meningen van mensen die voor een zelfde "dillema" :+ hebben gestaan.
Met die meningen kan ik me wellicht beter richting op bepaalde luidsprekers.

De Sonus Faber Grand Piano Concerto staat niet al te ver van mijn huis te koop. Hier ga ik binnenkort even naar luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat je door de verschillende sound van de diverse speakers en de smaak van de luisteraar, nooit een zinnig antwoord hierop zult krijgen. Voorkeuren zijn persoonlijk.

• ThijsM
Absoluut mee eens.
Misschien kunnen jullie me wel een advies geven over het type luidspreker. De luidsprekers komen in een huiskamer van ongeveer 6m bij 4m. De toekomstige luidsprekers worden ongeveer 5 meter uit elkaar geplaatst, niet al te ver weg van de muur ( +- 30-40cm). Hier is weinig schuifruimte.

Valt er iets over te zeggen wat betreft de keuze voor zuilluidsprekers of misschien wel (goede) monitoren? Mijn focus ligt nu voornamelijk op de B&W 802 S3. Hier staat een luistersessie voor gepland. Maar lees dat deze ook wel gevoelig zijn voor plaatsing. Iemand hier ervaring mee?

Een andere optie beschouw ik als monitoren. Keuzes, keuzes, keuzes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 21:25
Waarom focussen op B&W?

Prijs prestatie is meestal niet optimaal als je kijkt naar B&W, zijn vaak een stuk duurder dan andere merken. merkplaatje B&W is al 200 euro waard zonder dat het iets brengt (zeker op MP). 802 S3 is al een wat ouder type, maar hoeft natuurlijk geen nadeel te zijn. Techniek staat echter niet stil, vooral de tweeters zijn de laatste jaren echt stukken beter geworden.

Plaatsing is altijd een probleem, met elke luidspreker - niet echt een issue dus. Met een budget van 1200 kun je echt hele mooie luidsprekers kopen; zou altijd kijken naar een vloerstaander. Beter geluid en geen gezeur en kosten met stands e.d. (nog meer plaatsingsproblemen).

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Pagina: 1