Nieuw Develop systeem

Pagina: 1
Acties:

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:52
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk als ontwikkel computer voor progammeren C/C++, plus allerlei daaraan gerelateerde (office) zaken. Heb over het algemeen veel programma's openstaan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1000,- (zal het zeer waarschijnlijk zelf in elkaar zetten).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gok dat ik de dvd speler overzet, maar dat is het dan ook wel, maar voor die twee tientjes koop ik misschien ook wel een nieuwe.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat grootste bottleneck momenteel het compilen is ga ik voor een snelle processor, SSD en redelijk wat geheugen.
Ik heb redelijk bewust voor een H170 chipset gekozen vanwege de iets grotere/bredere mogelijkheden.
Heb nu voor deze boxed 'K' versie gekozen omdat deze wat beter beschikbaar lijkt te zijn (en die paar euro het niet zullen zijn.)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat betreft processor zit ik toch wel aan intel vast. Rest is minder boeiend.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voornaamste bij-eis is stilte, daarom ook voor een redelijk stille koeler en voeding gekozen (welke waarschijnlijk een beetje overkill is).

Ga je overklokken?
Nope.

Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk een reality check om te zien of alles ''past", en daarnaast zijn alle opmerkingen/aanbevelingen welkom, ik heb redelijk uit de losse hand zaken bijeen gezocht.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 389,90€ 389,90
1Gigabyte GA-H170-HD3€ 100,50€ 100,50
1Fractal Design Define S€ 77,95€ 77,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,95€ 39,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 97,95€ 97,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 162,95€ 162,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 962,15

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Ziet eruit als een mooi lijstje, maar die voeding kan wel terug naar +- 400WATT

• PaveloW
doebbalapoent11 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:28:
Ziet eruit als een mooi lijstje, maar die voeding kan wel terug naar +- 400WATT
Bedankt, en inderdaad is de voeding een beetje overkilll, maar ik was op zoek naar een stille modulaire voeding. De meeste zijn wat prijziger en kon zo snel niet een geschiktere vinden.

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
PaveloW schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:33:
[...]

Bedankt, en inderdaad is de voeding een beetje overkilll, maar ik was op zoek naar een stille modulaire voeding. De meeste zijn wat prijziger en kon zo snel niet een geschiktere vinden.
Ah zo, ja stille voedingen zijn wel fijner. En een beetje overkill kan ook geen kwaad.

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:40
PaveloW schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:25:
Heb over het algemeen veel programma's openstaan.
Windows ? Visual Studio?

Ik heb mijn 16GB zo vol met veel Chrome/Tabs, Hyper-V en Visual Studio... Kan altijd 32GB aanraden.

• PaveloW
BramV schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:43:
[...]
Windows ? Visual Studio?

Ik heb mijn 16GB zo vol met veel Chrome/Tabs, Hyper-V en Visual Studio... Kan altijd 32GB aanraden.
Inderdaad Windows, gebruik inderdaad de compiler van Visual Studio (en ook de kernel compiler van MS), maar het typwerk zelf doe ik dan weer in SlickEdit.
Inderdaad vreten alle bijzaken als Firefox, Thunderbird en skype ook vele Mbs op, zal eens gaan kijken wat 32GB kost.
Pagina: 1