Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28
Beste Tweakers,

Ik loop als geruime tijd te zoeken naar een goed aansluitende oplossing om eindelijk eens van die kladblokjes af te zijn. Wat heb ik tot mijn beschikking:
  • Een Windows 7 workstation met dual screens
  • Een Windows 10 ultrabook met touchscreen
  • Een iPad Air 2 met keyboard, welke ik voornamelijk gebruik voor in een overleg
  • Een Windows Phone 8.1 smartphone
Ik kan evt. nog aan een Android tablet en/of smartphone komen.
Liefst zou ik een stylus gebruiken om aantekeningen te maken, maar dan moet het scherm ook wel redelijk snel de input kunnen verwerken. Ik merk dat dit op mijn iPad net aan redelijk werkt, maar dat is met mijn dikke vingers, dus dat schrijft voor geen meter. Ik heb overigens nog geen stylus.

Het workstation werkt met een oudere officesuite (MS 2007) en Exchange 2007. Het mooiste zou zijn als dat op de één of andere manier te koppelen valt.

Ik ben zelf begonnen met Evernote en Pushbullet, maar merk dat de aantekeningen die ik heb gemaakt toch "los" staan van mijn andere werk op mijn werkstation. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Kunnen jullie je eigen ervaringen beschrijven? Wellicht kan ik dan ideeen opdoen. :)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
CSB schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:29:
Beste Tweakers,

Ik loop als geruime tijd te zoeken naar een goed aansluitende oplossing om eindelijk eens van die kladblokjes af te zijn. Wat heb ik tot mijn beschikking:
  • Een Windows 7 workstation met dual screens
  • Een Windows 10 ultrabook met touchscreen
  • Een iPad Air 2 met keyboard
  • Een Windows Phone 8.1 smartphone
Ik kan evt. nog aan een Android tablet en/of smartphone komen.
Liefst zou ik een stylus gebruiken om aantekeningen te maken, maar dan moet het scherm ook wel redelijk snel de input kunnen verwerken. Ik merk dat dit op mijn iPad net aan redelijk werkt, maar dat is met mijn dikke vingers, dus dat schrijft voor geen meter. Ik heb overigens nog geen stylus.

Het workstation werkt met een oudere officesuite (MS 2007) en Exchange 2007. Het mooiste zou zijn als dat op de één of andere manier te koppelen valt.

Ik ben zelf begonnen met Evernote en Pushbullet, maar merk dat de aantekeningen die ik heb gemaakt toch "los" staan van mijn andere werk op mijn werkstation. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Kunnen jullie je eigen ervaringen beschrijven? Wellicht kan ik dan ideeen opdoen. :)
Paperless = OneNote....(of Evernote natuurlijk) :+

Post wordt ingescand en wordt 'gewoon' in een map op m'n OneDrive opgeslagen en aantekeningen/notities maak ik in OneNote. Werkt perfectos en op ieder device heb je de app beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

OneNote \o/ En belangrijk: die natuurlijk syncen met alle devices.

Scannen doe ik -na automatisch OCR'en- naar Dropbox, maar dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Overigens werk ik bepaald niet papierloos: grote stukken (zeg 100-300 blz) lees/annoteer/redigeer ik 'helaas' soms op papier. Voor boekenlezen gebruik ik wel een Kindle ipv papieren boeken.

Misschien wil je Document managementsysteem voor thuis ook eens doorlezen (al kan deze discussie m.i. prima hier openbaar in CSA ipv. daar alleen voor users die al langer op de site actief zijn).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
F_J_K schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:53:
OneNote \o/ En belangrijk: die natuurlijk syncen met alle devices.

Scannen doe ik -na automatisch OCR'en- naar Dropbox, maar dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Overigens werk ik bepaald niet papierloos: grote stukken (zeg 100-300 blz) lees/annoteer/redigeer ik 'helaas' soms op papier. Voor boekenlezen gebruik ik wel een Kindle ipv papieren boeken.

Misschien wil je Document managementsysteem voor thuis ook eens doorlezen (al kan deze discussie m.i. prima hier openbaar in CSA ipv. daar alleen voor users die al langer op de site actief zijn).
Ja...waar je het opslaat maakt niet uit, maar Dropbox of OneDrive is natuurlijk wel een vereiste....ivm de sync tussen al je devices...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Welke versie van OneNote gebruiken jullie? Ik heb alleen de 2007 versie tot mijn beschikking voor mijn workstation en die synct niet met de iPad versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Tot voor kort de gekochte OneNote 2007/2010, maar nu de gratis 2013-versie (https://www.onenote.com/download). Werkt AFAIK alleen via OneDrive maar dat is helemaal prima.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
CSB schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:03:
Welke versie van OneNote gebruiken jullie? Ik heb alleen de 2007 versie tot mijn beschikking voor mijn workstation en die synct niet met de iPad versie.
Gewoon even de nieuwe downloaden via de link die ik in de eerste reactie gaf. Ik gebruik OneNote 2016 via zowel de Windows 10 App (laptop en mobile) en de versie uit Office 2016.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 17-11-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Ik heb zojuist de 2016 versie van OneNote geinstalleerd op de iPad en mijn Workstation en deze gekoppeld aan OneDrive. Dit werkt op zich redelijk. Ik kan alleen geen Outlook tasks aanmaken op de iPad merk ik.

Pagina: 1