Harman Kardon HKTS 9 subwoofer spontaan uit en zoemt

Pagina: 1
Acties:

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:53
Hallo,

Sinds een paar maanden heb ik de Harman Kardon HKTS 9 speakerset i.c.m. de BDS 580 receiver, gecombineerd ook wel de HK BDS 680 home cinema set genoemd.

Echter merk ik de laatste tijd dat ik problemen heb met de subwoofer. Deze woofer schakelt zicht soms automatisch uit en is dan met een simpele reset (uit-aan schakelaar) niet te herstarten. Pas als de receiver helemaal uitgeschakeld is en weer ingeschakeld wordt, gaat hij weer aan.

Ook wanneer de receiver uitgeschakeld is hoor ik de woofer regelmatig nog zoemen. Het is een irritante zoom, die uiteraard weg is wanneer de uitschakelaar van de sub geschakeld wordt.

Een ander probleem(pje) is de aansluiting van mijn Raspberry Pi 2. Deze zat via een HDMI 1.4 kabel aangesloten op de HDMI poort van de BDS 580, maar ik kreeg hier geen signaal door.
Nu heb ik deze direct op de HDMI poort van mijn TV aan moeten sluiten en nu werkt het wel. De HDMI
poort van de BDS is niet kapot, want met andere apparatuur werkt dit wel. 8)7

Iemand waarbij deze problemen ook bekend zijn toevallig? :?

Extra info:
- De subwoofer zit verbonden met de BDS 580 i.c.m. de LFE verbinding
- Wordt gebruikt i.c.m. een Logitech Harmony Touch (werkt helaas ook niet vlekkeloos, ondanks dat alles goed geprogrammeerd staat.)
- Playstation 4
- HUMAX IRHD-5300C
- Philips 47PFL5038H/12

Verwijderd

De problemen met de subs van Harman/Kardon komen wel eens vaker voor, ik denk dat dit een gevalletje reparatie is.
Het kan zijn dat de BDS en Raspberry niet helemaal lekker met elkaar communiceren en dat daar het probleem zit.

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:11
had hier het zelfde probleem dacht eerst dat het in de kabel zat vervangen probleem bleef .
Hier toen sub constant aan ,dus niet via de versterker aan of uit schakelde maar gewoon constant aan
hij niet meer uit gegaan uit zich zelf.

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:53
Ik heb gelezen dat de sub zich 15 minuten na het laatste verkregen signaal uit de versterker uit zou moeten schakelen. Ik heb hem gisteren een uur van de stroom af gehaald en de komende dagen zullen uitwijzen of het probleem verholpen is.
Echter heb ik er geen goed gevoel bij aangezien dit spontaan ontstaan is.

Mocht het niet verholpen zijn dan zou hij naar HK terug moeten en ben ik hem een week of 3 kwijt.

Het probleem met de BDS en de Raspberry Pi is momenteel verholpen zoals boven geschreven, middels een HDMI direct op de TV. Dit was eerst niet gewenst want ik had niet veel ruimte meer in de buis in de muur voor een extra HDMI kabel, je koopt namelijk niet voor niets een receiver zodat je alles daarop kunt aansluiten!

De audio van de Raspberry Pi gaat nu via de TV met een Digitaal Coaxiaal kabel naar de BDS, aangezien de HDMI ARC bij een Philips TV schijnbaar zijn eigen wil heeft t.o.v. de niet-Philips apparatuur.. |:(