Monitor met nieuws

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forumleden,

Voor werk heb ik een opdracht om met een raspberry pi en een monitor hun laatste nieuwtjes te laten zien.
En als toevoeging een stukje waar de tijd staat met bijvoorbeeld het weer (buienradar) en het bedrijfslogo.

Nu zat ik te denken om een pagina te maken die een Rss feed weergeeft, maar ik weet niet of dit het makkelijkste is. Ik ben nieuw in deze omgeving dus vroeg ik me af of iemand tips voor mij heeft.
De bedoeling is wel dat er makkelijk nieuwtjes bij kan worden gezet en af kan worden gehaald.

Hoor het graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:30
Wat jij zoekt noemen ze een narrowcasting systeem. Probeer dat samen met raspberry pi maar eens op Google te zoeken, dan kan je vast al het een en ander vinden.

Deze link verteld je misschien ook al wat meer:

http://www.sixteen-nine.n...berry-pi-digital-signage/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma gevonden wat waarschijnlijk wel gaat werken hier genaamd Screenly Open Source Edition. Maar daarbij heb ik wel de vraag wat nou als ik een HTML pagina maak kan ik deze dan zo maken dat die zn tekst en titel uit bijvoorbeeld een document haalt? Dit zodat mensen makkelijk zelf content toe kunnen voegen. Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
Alles kan natuurlijk, wat je maar het makkelijkst vind. Je kan een simpele CRUD-webpagina maken met SQLite database, of je maakt een script die .txt files oid kan parsen maar dan moet je die .txt bestandjes wel volgens een vaste opmaak maken, en ga zo maar door.

Heb je al ergens ervaring mee? Dan kan je daar wellicht op doorbouwen, spaart tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb dit net zelf een op eenvoudige manier voor de voetbalvereniging gedaan: Wordpress met een specifiek thema: http://pixelydo.com/work/wordpress-digital-signage/

Dan chrome automatisch in kiosk mode opstarten: https://www.danpurdy.co.u...pi-kiosk-screen-tutorial/

Voor Wordpress zijn natuurlijk een hele hoop plugins beschikbaar.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties ik ben ermee aan de slag geweest en heb het zover voor elkaar! Aalleen krijg ik maar niet die chromium browser meteen opgestart in fullscreen met de webbrowser?
En daarnaast beetje raar is dat the wheather plugin geen wolkje of zonneschijn laat zien maar een cijfer 3?
Misschien kunnen jullie mij helpen?
Edit: Nu is die 3 een A geworden haha

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 10:57 ]

• P_de_B
  • Niet online
Wat heb je geprobeerd om Chromium op te laten starten en wat gebeurt wel of niet? In de link die ik gaf staat stap voor stap wat je moet doen om Chromium automatisch op te starten. Boot de PI wel standaard naar desktop? Als dat niet gebeurt moet je sudo raspi-config uitvoeren en boot_behaviour aanpassen naar desktop.

Dat met het cijfer 3 of de A komt wellicht omdat de css van de wheather plugin niet goed geladen wordt. Heb je het ergens online staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja de pi boot standaard in desktop maar toch krijg ik het niet voor elkaar wel heb ik de chromium browser op een andere manier geinstalleerd omdat op de aangegeven manier dit niet lukte.

Dat met dat cijfer/letter doet die alleen op de browser van de raspberry op de pc werkt het wel gewoon goed?
---
Ik ga even voor een full re-install en begin van voor af aan

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas krijg ik hoe dan ook niet de chromium browser gestart, mischien dat 1 van jullie weet hoe dat kan?
Heb zowel de
sudo nano /etc/xdg/lxsession/LXDE/autostart
als de
sudo nano /etc/xdg/lxsession/LXDE-pi/autostart
aangepast maar het werkt niet, wel kan ik als de raspberry pi is opgestart gewoon met de muis chromium opstarten ?
Deze versie heb ik eropstaan
http://conoroneill.net/ru...e-on-your-raspberry-pi-2/

En het beeldscherm gaat na X aantal minuten ook nog steeds uit dus ik heb geen idee wat ik fout doe maar wel iets.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 16:53 ]

• P_de_B
  • Niet online
Tja, ik heb de stappen genoemd in dat artikel exact doorlopen en toen werkte het in één keer. Je kunt de stappen nog een keer doorlopen?

Hier staat eventueel ook nog uitleg: http://michaelteeuw.nl/po...stalling-the-raspberry-pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje ik ga het morgen meteen proberen! voor de rest werkt alles super dus bedankt voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas wat ik ook probeer of doe ik krijg chromium gewoon echt niet gestart en ik ben echt ten einde raad
ik heb alles geprobeerd wat er staat maar elke keer als ik de pi start blijf ik alleen de deskstop zien en dat was het. Ik snap gewoon niet wat ik verkeerd doe, zou iemand mij kunnen helpen? ik kan alle scripts wat ik heb getypt hier neerzetten dus
Pagina: 1