Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Download alleen op HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik klaar met het bouwen van mijn eigen computer, helaas heb ik hier geen hulp bij gehad en heb ik het moeten doen met video's op internet.

Mijn probleem: Als ik nieuwe bestanden ga downloaden, gaat deze helaas opslaan op mijn SSD (128G) waar ik eigenlijk alleen maar mijn OS op wil laten staan.
De nieuwe downloads wil ik natuurlijk allemaal op mijn HDD opslaan.
Ook heb ik op internet gekeken hoe dit moet maar dit was geen succes.

Zelf heb ik niet zoveel ervaring en ben bang om verkeerde dingen te wijzigen.
Mocht iemand hier verstand van hebben, hoor ik het graag.

Mijn computer:
Windows 7 ultimate 64bit (geen fan van w8 en w10)
Intel core i5
Geforce GTX 970
HDD 2TB
SSD 128GB

Zoals ik zeg ik heb hier niet zoveel verstand van, als er nog andere informatie nodig hoor ik het wel!

Nexara :D

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:28
Ja, uhm, misschien zit je op het verkeerde forum? Waar heb je het over überhaupt over als je 'downloaden' bedoelt? Nieuwsgroepen, Torrent, gewoon vanuit je browser? In alle gevallen is het een instelling in de software.

Dit zijn toch wel dusdanig simpele vragen dat je op Tweakers denk ik verkeerd zit.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Moet je in je download programma instellen. Elk programma heeft z'n eigen instelling. Soms werkt het om Downloads de verplaatsen (eigenschappen van downloads en dan locatie), maar vaak luisteren andere programmas daar niet naar.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Allereerst heeft deze vraag past eigenlijk niet in Opslagtechnologie. Daar praten we over hardware die de opslag voorziet en bestandsystemen direct daar op; discussies over opslag onder de motorkap zeg maar.
Jouw probleem is een geval van software, daarom verplaats ik je topic naar Client Software Algemeen
Als ik nieuwe bestanden ga downloaden
Waarmee download je deze bestanden?
Want zonder te weten wat je precies aan het doen bent kunnen wij de vraag wat lastig beantwoorden.

Of we moeten gaan gokken: doel je bijvoorbeeld op je browser? Daarin is dit vaak een instelling in de opties er van. Heb je daar al rondgesnuffeld?

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 16-11-2015 23:16 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 18:46
Eigenschappen van de downloads map veranderen naar de schijf naam waar je de downloads map wilt hebben, heeft bij mij altijd gewerkt

Verwijderd

Topicstarter
@ultraman dankjewel ik wist eerlijk gezegd niet waar deze topic hoorde.
bij geavanceerde instellingen downloadlocatie gewijzigd naar c schijf.

Nu heb ik dus bijvoorbeeld een .pdf bestand, deze kan ik niet openen zonder eerst adobe te installeren.
Maar die heb al op mijn HDD, het lijkt me sterk dat ik deze opnieuw moet gaan downloaden en installeren op mijn SSD om die bestand te kunnen lezen.
Mijn geïnstalleerde programma's op mijn HDD kan ik blijkbaar alleen maar gebruiken als ik via mijn HDD opstart?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:55

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:06:
@ultraman dankjewel ik wist eerlijk gezegd niet waar deze topic hoorde.
bij geavanceerde instellingen downloadlocatie gewijzigd naar c schijf.

Nu heb ik dus bijvoorbeeld een .pdf bestand, deze kan ik niet openen zonder eerst adobe te installeren.
Maar die heb al op mijn HDD, het lijkt me sterk dat ik deze opnieuw moet gaan downloaden en installeren op mijn SSD om die bestand te kunnen lezen.
Mijn geïnstalleerde programma's op mijn HDD kan ik blijkbaar alleen maar gebruiken als ik via mijn HDD opstart?
Ehh....je hebt Adobe Reader geinstalleerd op je HDD dan? Die start je toch gewoon op vanuit het Start Menu...

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:10
Ik begrijp uit de verhalen dat de SSD de startschijf is met windows 7 nieuw geïnstalleerd?
Op je HDD staat je oude installatie?
Windows wil in C: zijn files en de program-files. Dan vind hij ze.
Als je rechtsklik op je pdfje dan kan je zoeken naar de reader zelfs op de HDD. En deze instellen als standaard waar mee geopend moet worden.

gewaarwordingshorizon

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik gok even:
Je hebt een nieuwe SSD ingebouwd in je PC. Daarop heb je je windows opnieuw geinstalleerd (naast de oude installatie op je HDD). Je kunt nu dus kiezen bij het opstarten voor je nieuwe en je oude installatie.
Indien het antwoord op bovenstaande "Ja" is, dan is het niet gek dat je nieuwe installatie niets kan met programmas die in je oude installatie staan. Beide versies staan volledig los van elkaar wat werking betreft. Je kunt weliswaar de verschillende schijven bekijken, maar die Acrobat-reader, staat niet geinstalleerd, mist registry-verwijzingen en wat iets meer zij...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:05

Umbrah

The Incredible MapMan

Goed, je hebt dus je OS geinstalleerd op je SSD, een ouwetje overigens, je zult dus niet UEFI kunnen booten.

Eigenlijk is het heel simpel: in Windows heeft downloads folder een locatie-variabele die je kan veranderen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KpGcgcG0UvrBdVbhiNYxTbtd/full.png

Dit kun je veranderen naar elk pad, dus ook je tweede schijf die je als het goed is een partitie hebt gegeven en driveletter (je hoeft er niet van op te starten). De meeste browsers pakken zelf de nieuwe locatie wel. Zoals je aan de screenshot ziet heb ik het ook gedaan omdat ik ook een nogal kleine SSD heb waar ik naast mijn OS en een paar applicaties ook mijn database-VM op wil hebben staan en een paar andere IOPS-kritieke werkbestanden.

Ik geloof dat je alleen bij firefox in de instellingen handmatig de downloadlocatie nog moet aanpassen.

Adobe Reader, Chrome, of Edge kunnen perfect PDF openen (ik gebruik tegenwoordig Edge, ondersteund namelijk ook layered PDF's waar Chrome moeilijk mee doet, en Adobe is nogal bloated... hoewel hun windows store variant wel wat lichter is en die app werkt ook goed in een 'window', Win10 is geweldig daarin), en eigenlijk maakt het niet uit wáár je de file zet, of wáár je de app zet: "openen met" is altijd een optie.

Overigens... voor dit soort vragen denk ik dat je misschien toch eens een cursusje Windows kan volgen...
Pagina: 1