Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Particulier netwerk veranderen in thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop tegen het volgende probleem aan. Ik verbind mijn laptop via wifi met een Linksys E2000 router. Bij mijn netwerkinstellingen is zichtbaar dat deze verbinding gedefinieerd is als particulier netwerk. Ik wil dit aanpassen naar thuisnetwerk. Helaas kan ik niet de omschrijving "partiiculier netwerk " selecteren om het type netwerk aan te passen (niet clickable).

Kan iemand mij hiermee op weg helpen. Ik heb weinig ICT ervaring dus als het mogelijk is graag in jip en janneke taal :-)

alvast bedankt voor de hulp.

• goudviske.be
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 22:39
Je bedoelt homegroup instellingen?

Control Panel \ All Control Panel Items \ HomeGroup
Daat zie je: To join a homegroup, your computer network settings must be set to Private (particulier dus)

Daaronder staat een link "Change network location". Daarmee kan je dat veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel niet de thuisgroep instellingen, maar in het netwerkcentrum de instelling bij het actieve netwerk.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 21:06
het netwerk uit de opgeslagen netwerken verwijderen, daarna opnieuw verbinden, en selecteren voor thuisverbinding.

Verwijderd

Topicstarter
@demonic: ook al geprobeerd via Wifi instellingen beheren, Bekende netwerken en dan niet onthouden. (draai onder windows10). Verbind ik dan weer met het netwerk dan kan ik niet aangeven dat het een thuisnetwerk is. Wordt direct weer op particulier netwerk gezet.

• goudviske.be
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 22:39
Als je naar die optie gaat die ik aangeef, daar kan je het netwerk toch op "private" zetten.
Volgens mij is dat wat je zoekt. Je hoeft daarom geen homegroep te maken/joinen.

Verwijderd

Particulier netwerk is thuisnetwerk, de benaming is aangepast vanaf Windows 8.

Verwijderd

Topicstarter
@goudviske.be: klinkt misschien heel stom, maar ik kan jouw instelling onder windows 10 nederlandse versie niet terugvinden. hoe ik ook zoek.

Verwijderd

Het netwerk van TS is al private, hij wil "particulier" wijzigen naar "thuisnetwerk", echter is dat beide hetzelfde. Er valt dus niets te veranderen..
Pagina: 1