Vraag over 7.1 setup NAD T748

Pagina: 1
Acties:

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-01 12:47
Goedenavond,

2 weken geleden zijn bij mij thuis nieuwe speakers geleverd samen met de NAD T748 V2.
Ik had een 7.1 setup in gedachten. Bij de levering had ik alleen nog niet de ruimte ervoor. De leverancier installeerde alles voor mij en heeft er toen voor gekozen om tijdelijk een 5.1 setup op te zetten.

Afgelopen weekend heb ik de laatste 2 speakers op de NAD aangesloten.
In de Enhanced Sterero modus werkt het perfect, alle boxen geven geluid. Alleen met films gaat het niet goed. De achterste 2 speakers geven geen geluid. Dit betekend dat ik nog steeds een 5.1 setup gebruik.

Als ik DTS samples met 7,1 geluid test werkt het alsnog niet. Het gaat hier om de Surround Back/Zone 2. Deze werken niet in een surround opstelling.

Kan iemand mij hierbij helpen?

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52

Audione0

Strijdt der titanen

DTS ansich is 5.1, of je heb een DTS-ES soundtrack waar je surround back op aangestuurd word, maar dit is meestal dan 6.1

Je zou dus een Dolby-true HD of DTS-HD soundtrack op moeten zetten wat fysiek de 7.1 uit zou moeten sturen om de surround back's te kunnen horen. Staat op de achterkant van een blueray of het 7.1 of 5.1 is.

Heb je in de UI configuratie zone 2 wel uitgezet en de surround back aangezet? Anders blijft dit 5.1 :) Ik ken je NAD receiver verder niet, dus ik zou niet zo snel weten waar je dit uit en aan moet zetten?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-01 15:39
Audione0 schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:40:
Je zou dus een Dolby-true HD of DTS-HD soundtrack op moeten zetten wat fysiek de 7.1 uit zou moeten sturen om de surround back's te kunnen horen.
Nee hoor. Ook zelfs iets als 2-kanaals audio kan je makkelijk uitsturen op 7.1. Doe dit hier dagelijks op 9.1. TS moet gewoon ProLogic IIx kiezen om alle luidsprekers aan te sturen bij het afspelen van een DD/DTS film.
Heb je in de UI configuratie zone 2 wel uitgezet en de surround back aangezet? Anders blijft dit 5.1 :)
Staat goed: "In de Enhanced Sterero modus werkt het perfect, alle boxen geven geluid.".

Nickname does not reflect reality

• erwin85
maar heeft iemand misschien een idee?
Zone 2 staat uit ja.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:12

FeaR

In GoT we trust

Heb je al geprobeerd wat al genoemd is? In het menu instellen dat je een 7.1 setup hebt. Ik twijfel of dat al goed staat. De receiver stuurt de speakers aan, maar met een 7.1 track niet. Misschien staat er wel iets van Bi-Amp aan. Kan natuurlijk ook aan de track liggen, hoe zeker ben je dat het een 7.1 track is...

En anders - wederom - wat hierboven staat: indien er niet native een 7.1 track is naar minder (5.1, 2.0, etc.) een surroundmodus selecteren die het inkomende signaal naar 7.1 zet. Dolby ProLogic IIx bijvoorbeeld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• erwin85
ik denk dat ik het aan de praat heb. Het was inderdaad een instelling in menu, diep verstopt.

Bedankt in ieder geval voor de hulp.
Pagina: 1