Toon posts:

AMD Thunderbird 1000 Mhz Probleem , help ...

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb pas geleden een nieuw systeem gekocht, ik zal eerst even de specs van mijn systeem geven daarna het probleem met de AMD

specs:
Inwin Midi Tower
Abit K7A
1 x 128 mb 133 mhz
1 x 256 MB 133 mhz
Hercules Geforce II MX 32 MB vga
Adaptec 29160 SCSI controller (160 mb p/s)
Quantum 18.4 GB (160 mb p/s) met LVD kabel
SCSI Plextor CD-Rom 40 speed
SCSI plextor Writer 12x4x24
Soundblaster Live!

en de AMD Thunderbird 100 Mhz

dan nu het probleem :

als ik de CPU ( thunderbird ) erin zet dan start mijn systeem niet op , oftewel er komt geen beeld , geen piepjes niks , alleen je hoor wel dat die de memory telt en de harde schijf gaat even ratelen maar daana is het stil en verschijnt er niks op beeld,ik heb om te kijken of het aan de Thunderbird ligt een simpele Duron gekocht van 700 mhz , en als ik die erin die nadat ik de CMOS heb ge-cleared dan draait die goed ,

dus je zou zeggen dat de thunderbird kapot is , maar ...... ik heb al een nieuwe gekregen van de winkel waar ik de CPU heb gekocht en die nieuwe thunderbird geeft precies hetzelfde probleem......

en als ik de Duron er weer in zet dan doet mijn systeem het gewoon normaal...

ik hoop dat iemand mij kan helpen want ben best wel radeloos.......

Stefan van den berg

HELP HELP HELP HELP HELP HELP

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Begin gewoon bij het begin. Moederbord voeding geheugen en HD start op . . ja nee ??

Ja dan stop je er stap voor stap iets meer bij.

Gewoon minimaal beginnen.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Heb je al geprobeerd handmatig je processor snelheid in te stellen in de bios?

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:32
Met mijn abit mobo-tje heb ik ook wat problemen gehad, voor mij nooit meer abit. probeer proc er in stroom aan cmos clearen stoom er af en dan weer stroom eraf, klinkt vreemd maar zou kunnen werken.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties , maar ik heb dat allemaal al geprobeerd wat jullie hebben voorgesteld ,

ik heb alles afgekoppeld en alles 1 voor 1 weer aangesloten maar ik bleef het zelfde resultaat houden.

CMOS clearen met stroom erop en stroom eraf heb ik ook al geprobeerd maar werkt ook niet,

instellen in de bios lukt niet en als ik dat eerst onder de duron doe en daarna pc uit zetten en Thunderbird erin werkt ook niet...

Stefan

Verwijderd

Is het een 266 FSB processor?
De abit K7A ondersteunt dat namelijk niet.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:14
Op woensdag 20 juni 2001 10:16 schreef Michiel_H het volgende:
Is het een 266 FSB processor?
De abit K7A ondersteunt dat namelijk niet.
je kunt ook gewoon op 10*100 draaien

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:19

Xtremelead

powered by E-MU

Op woensdag 20 juni 2001 09:53 schreef Shady_001 het volgende:
en de AMD Thunderbird 100 Mhz
Doe een biosupgrade en zet 'm op 1x100 ;)

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Topicstarter
het is geen 266 FSB ,

ja ik word er zelf ook moedeloos van eigenlijk ..... snap er echt geen zak van ...

hoop dat iemand weet wat er aan de hand is .......

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 10:22 schreef kieskes het volgende:

[..]

je kunt ook gewoon op 10*100 draaien
Ik heb geen ervaring met de Abit, maar misschien dat de Abit K7A een 266FSB processor gewoon niet pakt. Maar dan zou ik dus, zoals al eerder gezegd een BIOS upgrade proberen.

Verwijderd

Topicstarter
lol Xtremelead ....

:Y)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op woensdag 20 juni 2001 10:31 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met de Abit, maar misschien dat de Abit K7A een 266FSB processor gewoon niet pakt. Maar dan zou ik dus, zoals al eerder gezegd een BIOS upgrade proberen.
dan is dat de eerste... ik ken verscheidene mensen die het wel hebben en ik heb zelf ook verschillende systeempjes gemaakt me 266 mhz FSb kan nl best.. :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 10:34 schreef delyver het volgende:

[..]

dan is dat de eerste... ik ken verscheidene mensen die het wel hebben en ik heb zelf ook verschillende systeempjes gemaakt me 266 mhz FSb kan nl best.. :)
Maar de K7A ondersteunt het officieel niet.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:48

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Abit K7A bestaat helemaal niet. Bedoel je niet de KT7A? die kan wel 266 FSB processor aan...

Hier staat tekst

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 07:22
Op woensdag 20 juni 2001 10:31 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

abit het: kt7 en kt7a (dan nog met en zonder raid) kt7a het 133fsb en kt7 niet

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
ja mijn fout ,

ik heb een ABIT KT7A.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Op woensdag 20 juni 2001 11:14 schreef Shady_001 het volgende:
ja mijn fout ,

ik heb een ABIT KT7A.
Die ondersteund dus wel officieel de 266MHz FSB..

Heb je nog garantie op dat bordje?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb daar wel garantie op , maar het is geen 266 FSB dus dat valt ook al af ...

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoelde de cpu is geen 266 FSB

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Op woensdag 20 juni 2001 10:00 schreef MaStEr-D het volgende:
Heb je al geprobeerd handmatig je processor snelheid in te stellen in de bios?
maar... als het systeem niets doet kun je toch ook niet in de bios komen |:(

specs

Verwijderd

Topicstarter
klopt,

maar ik heb hem ingesteld in de bios met de duron erin op 1000 mhz en toen systeem uit gezet en 1000 mhz erin maar dat deed die ook niet ...

snap je ?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 13:52

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move -> Proc. & Mobo's

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een 1 ghz Tbird en de Abit KT7a.
Waar je goed op moet letten bij de Abit KT7a is dat je de FAN van je cpukoeler op fan1 van je moederbord aansluit. Die zit gelijk naast je DIMM-sloten.
Als je hem op fan2 t/m fan5 aansluit dan start ie heel even op. Je hoort je HD opspinnen en je fans gaan draaien en daarna valt je pc uit.

BOOYAKA!!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het van die FAN ,

maar dat is het niet want hij zit op FAN 1 aaangesloten, en de duron doet het wel ...

dusss....

Verwijderd

Heb je je geheugen niet op een verkeerde snelheid lopen? Op 133 terwijl je maar PC100 hebt.
edit:

Shit, ik zie nu pas staan dat je PC133 hebt. Foutje.

Verwijderd

Topicstarter
haha ok .. maakt niet uit ... ben al blij dat mensen me willen helpen...

en abit kt7a die kiest zelf de snelheid van de modules dus als ik 1 133 mhz en 1 100 mhz zou hebben dan zou die 100 mhz gebruiken op beide dimms

dus das ook niet het geval en heb alles al getest wat er in mijn systeem zit en alles werkt goed ....

Verwijderd

Sja.. of je zet die TB1Ghz er niet goed op en die Duron wel, maar volgens mij maakt dat erop zetten weinig verschil tussen die dingen, dus zou wel erg toevallig zijn :P

Maar anders zou je even moeten proberen ergens een mobo ofzo te lenen.. en ander dan natuurlijk :P Maakt niet uit wat, als 'r officieel maar een TB1Ghz en Duron700 op kunnen draaien ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja is ook een idee , anders een bios flash ?een idee misschien of is dat geen optie ?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om met de Insert toets in gedrukt op te starten ?

(220V eraf, erop, insert indrukken en vasthouden, startknop indrukken......)

Verwijderd

Topicstarter
nee nog niet ..

wat is dat dan >?

Verwijderd

ik heb niet alles gelezen maar dus misschien stel ik een nutteloze vraag, maar wat voor voeding heb je ??
Een TB 1000 trekt een pak meer dan een Duronnetje misschien kan je voeding het gewoon niet aan.

en nogmaals voor diegene die steeds verwar zitten met die 266 FSB CPU : een 266 werkt ALTIJD in een 200 FSB bordje, de CPU's zijn identiek enkel een andere multiplier en dat bord weet ook niet of dat nu een 750 of een 1000 is.
een 200 in een 266 bord KAN problemen geven als het een bord is dat een jumper heeft 100/133.

voor de rest geen probleem. het is knal dezelfde core enkel andere multiplier.

JC

Verwijderd

Dit moet je ook nog overwegen,
als je met een 10x100 CPU (dus 1Ghz) probeert op te starten terwijl de BIOS nog op FSB 133Mhz staat, lukt dat meestal niet.

Hij probeert dan 1330 (10x133 Mhz) op te starten, wat niet gaat. (Zeker niet als de CPU unlocked is)
Het lukt ook niet als het een Athlon C (FSB133/266) is en de multiplier is nop op 10 ingesteld, dan heb je kans dat hetzelfde gebeurt.

(De BIOS reageert wel op een CPU wijziging, maar wat er automatisch verandert is wat duister.
De Wet van Murphy -> hij wijzigt waarschijnlijk het verkeerde.. :9 )

Dus CMOS clearen, en dan met insert ingedrukt opstarten. Bij het piepje uit de speaker op de DEL knop drukken, en de juiste parameters in de BIOS instellen en saven.

Suc6 ;)
Hooi.

Verwijderd

post eerst even wat voor voeding je hebt ... want het zijn een pak apparaten en een 1 GHz athlonnetje ... heb je al een goede voeding voor nodig. ZOU verklaren waarom je duron werkt maar je athlon niet.

JC

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Inwin midi tower en daar zit
deze in

Installed with 250/300 Watts ATX Power

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 15:08 schreef Shady_001 het volgende:
ik heb een Inwin midi tower en daar zit
deze in

Installed with 250/300 Watts ATX Power
is op het randje (250 of een matige kwaliteit 300) probeer eens een andere (zwaardere) voeding te lenen van iemand bij wijze van test .... als die ook niet werkt kan je dat al uitsluiten

JC

Verwijderd

Topicstarter
ok , ik zal het even gaan proberen met de voeding en met ins opstarten

doe ik vanavond even..

bedankt alvast

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:25
Voeding is idd wel een goede suggestie..
Zat het zo is te lezen en had echt zoiets van he.. dit heb ik ook mee gemaakt.
Bij een maat van mij.. pc ging 1 seconde aan en klapte daarna uit..
Duron erin.. ging goed.. Athlon erin.. weer uit..

Verwijderd

Topicstarter
maar een vriend van mij heeft precies hetzelfde systeem alleen met nog 2 extra SCSI schijven erin en daar gaat het wel goed....

trouwens de duron heeft nu precies hetzelfde probleem als de 1000 thunderbird...

met de insert toets en dergelijke werkt ook allemaal niet...

iemand nog suggesties,

ik snap er geen zak meer van in ieder geval...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Alle kaarten eruit behalve de videokaart, hd's los van de voeding. Stekker uit stopcontact en dan cmos clearen. Maar een geheugen bank er in laten zitten. En dan proberen te posten. De voeding zou het aan moeten kunnen draai hier o.a. een TB 1000@1100 met 2 scsi hd's, scsi cd, scsi jaz, geforce 2 gts, sblive, netwerkaart, adaptec 29160 en alles in een inwin tower met een 250w voeding.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Ik had hetzelfde toen ik naar bios versie 3c had geflashed. Zet de pc aan met de ínsert-toets ingedrukt. Misschien paar keer proberen.
suc6

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook pas geleden zoiets gehad met mijn TB1ghz. maar ook omdat ik in windows geen geluid had, omdat die klote board m'n SB-live niet aan kon.

nieuw board geruild, en CPU is d00d? :'(
maar ja kreeg er een nieuwe voor en alles doet het nu perfect...
:)

kan het zijn dat je geheugen niet goed is of je voeding, want als je BIOS inkan doet je cpu het dus wel. en de meeste nieuwe boarden hoef je je jumpertje niet meer te verstellen. Dat herkennen ze automatisch.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:13
Klinkt als een zwakke voeding. Een duron700 trekt veel minder maar een TB wil toch wel heel erg graag een 300W voeding...

Verwijderd

Doe je bios flashen en zet alle instellingen in je bios op de traagste stand. Dus 100Mhz geheugen, CAS 3, timings op slow of zo. Misschien werkt het dan wel en dan kun je weer instellingen terug gaan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn bios wel flashen maar ik kan niet opstarten .... das het probleem....

cmos heb ik al wel 1000 keer gecleared , en met ins toets opstarten lukt ook niet ....

erg he ?

Verwijderd

heb je de 1 ghz al in een ander systeem getest?
en je kunt m toch flashen met de duron erin
oja die deed het ook niet meer
lijkt toch of voeding of mainboard
probje

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
Ik zou eerst kijken of de CPU niet kapot is, door 'm in een ander mobo te zetten. Dat is het eerste wat je moet uitsluiten. Dan kun je verder gaan kijken met een andere voeding.

Maak eerst een minimaal systeem, dus:
- videokaart (kun je evt ook nog weglaten)
- geheugen
- cpu
verder niets erin.

Verwijderd

misschien dat de multiplier het probleem is?

als ie op 100 mhz draait en de duron die doet het wel en de tb niet dan zou dat het kunnen zijn...als ie 10 x bijv. niet ondersteunt maar met bios upgrade wel..

Misschien effe de nieuwste bios flashen met de duron en dan de tb erin prikken

kijken wat er dan gebeurt

T'is wel vreemd.

Of met de insert toets ingedrukt opstarten (kan ook wel s werken....)

Verwijderd

ik wee nie precies hoe die amd's werken (misschien dat ze bij mij daarom allemaal kapot gaan :( ), maar moet je niet iets met het voltage regelen?

Verwijderd

of een sterkere spanningsbak, van 300 volt ofzo

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet het ... maar ik krijdg hem niet opgestart .,....... :( :( :(

met de duron niet en de thunderbird niet ....

ik heb eens wat rondgekeken en ik ben ook andere gasten tegengekomen die hetzelfde probleem hebben ... die hebben een bios flash gedaan en het was weg , maar ik vraag me af hoe kun je een bios flash doen als je systeem niet opstart .. ?

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 09:22 schreef Shady_001 het volgende:
ja ik weet het ... maar ik krijdg hem niet opgestart .,....... :( :( :(

met de duron niet en de thunderbird niet ....

ik heb eens wat rondgekeken en ik ben ook andere gasten tegengekomen die hetzelfde probleem hebben ... die hebben een bios flash gedaan en het was weg , maar ik vraag me af hoe kun je een bios flash doen als je systeem niet opstart .. ?
Duron erin, BIOS flashen. Klaar. Toch?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar de duron werkt ook niet ....

dus een probleempje ....
Pagina: 1