ik heb pas geleden een nieuw systeem gekocht, ik zal eerst even de specs van mijn systeem geven daarna het probleem met de AMD
specs:
Inwin Midi Tower
Abit K7A
1 x 128 mb 133 mhz
1 x 256 MB 133 mhz
Hercules Geforce II MX 32 MB vga
Adaptec 29160 SCSI controller (160 mb p/s)
Quantum 18.4 GB (160 mb p/s) met LVD kabel
SCSI Plextor CD-Rom 40 speed
SCSI plextor Writer 12x4x24
Soundblaster Live!
en de AMD Thunderbird 100 Mhz
dan nu het probleem :
als ik de CPU ( thunderbird ) erin zet dan start mijn systeem niet op , oftewel er komt geen beeld , geen piepjes niks , alleen je hoor wel dat die de memory telt en de harde schijf gaat even ratelen maar daana is het stil en verschijnt er niks op beeld,ik heb om te kijken of het aan de Thunderbird ligt een simpele Duron gekocht van 700 mhz , en als ik die erin die nadat ik de CMOS heb ge-cleared dan draait die goed ,
dus je zou zeggen dat de thunderbird kapot is , maar ...... ik heb al een nieuwe gekregen van de winkel waar ik de CPU heb gekocht en die nieuwe thunderbird geeft precies hetzelfde probleem......
en als ik de Duron er weer in zet dan doet mijn systeem het gewoon normaal...
ik hoop dat iemand mij kan helpen want ben best wel radeloos.......
Stefan van den berg
HELP HELP HELP HELP HELP HELP
specs:
Inwin Midi Tower
Abit K7A
1 x 128 mb 133 mhz
1 x 256 MB 133 mhz
Hercules Geforce II MX 32 MB vga
Adaptec 29160 SCSI controller (160 mb p/s)
Quantum 18.4 GB (160 mb p/s) met LVD kabel
SCSI Plextor CD-Rom 40 speed
SCSI plextor Writer 12x4x24
Soundblaster Live!
en de AMD Thunderbird 100 Mhz
dan nu het probleem :
als ik de CPU ( thunderbird ) erin zet dan start mijn systeem niet op , oftewel er komt geen beeld , geen piepjes niks , alleen je hoor wel dat die de memory telt en de harde schijf gaat even ratelen maar daana is het stil en verschijnt er niks op beeld,ik heb om te kijken of het aan de Thunderbird ligt een simpele Duron gekocht van 700 mhz , en als ik die erin die nadat ik de CMOS heb ge-cleared dan draait die goed ,
dus je zou zeggen dat de thunderbird kapot is , maar ...... ik heb al een nieuwe gekregen van de winkel waar ik de CPU heb gekocht en die nieuwe thunderbird geeft precies hetzelfde probleem......
en als ik de Duron er weer in zet dan doet mijn systeem het gewoon normaal...
ik hoop dat iemand mij kan helpen want ben best wel radeloos.......
Stefan van den berg
HELP HELP HELP HELP HELP HELP