Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knobby
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 20:09
Hallo allemaal,

Zo'n 2 weken geleden heb ik mijn nexus 5 ge-update naar 6.0
Alles leek goed te gaan maar ik heb nu een sinds vlak voor het weekend een vreemd probleem met internet.
Geen idee of het met de update te maken heeft, want ik heb een kleine 2 weken geen problemen gehad.

Bij het signaalsterkte icoontje in de status bar staat een uitroepteken en ik kan in de chrome browser geen pagina's laden.
Ik heb geprobeerd de provider APN instelling (hollandsnieuwe) opnieuw in te voeren, maar dat helpt niet.
Het vreemde is echter dat ik wel gewoon push-mail krijg, kan whatsappen en zelfs via de play store apps kan downloaden.
Ik heb chrome, firefox en opera mini geprobeerd, en alleen met opera kan ik pagina's laden. Dit deed me denken dat het misschien een DNS probleem is, maar als ik een ip-adres invoer in chrome krijg ik nog steeds een timeout of een not connected error.

Met wifi heb ik eenzelfde probleem, daar staat zowel thuis als op m'n werk (eduroam) 'connected, no internet'.

Ik heb zelf niet echt een idee wat ik nog meer kan proberen behalve een factory reset, maar hoop dat jullie misschien iets weten voordat ik dat doe.

Bedankt!

PS: Ik had dit per ongeluk eerst in het tablet forum gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Ik ga er van uit dat je de telefoon al een keer een herstart hebt gegeven?

Afgelopen vrijdag had ik ook een update op mijn nexus5 ontvangen, de security update van november, daarna had ik ook problemen met mijn wifi, ook uitroepteken op mijn wifi signaal. nam ook spontaan 43% van mijn accu gebruik in beslag) Na een herstart op zaterdag heb ik het probleem niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knobby
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 20:09
Heb inderdaad al tig keer herstart. Het wifi probleem lijkt zich nu inmiddels zelf te hebben opgelost, maar mobiel internet werkt nog steeds alleen voor apps of de opera browser...