Toon posts:

Videokaart kapot, PC freeze en crash?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu ongeveer 2 maanden een MSI 980 TI en heb af en toe random crashes.
Heel mijn PC loopt dan vast en maakt een "BZZZZ" geluid.

Onlangs gebeurde het tijdens het spelen van League of Legends wat niet zo intensief zou moeten zijn voor deze videokaart.
Ook gebeurt het wel vaak als ik op mijn tweede monitor een stream aan heb staan tijdens het gamen.
Mijn PC is vrij high-end dus het zou geen probleem moeten zijn voor multi-tasking.

Ik wou graag weten of het inderdaad de videokaart is dat het probleem veroorzaakt voordat ik het terug stuur.
alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 389,90€ 389,90
1MSI Z170A GAMING M7€ 207,95€ 207,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 741,95€ 741,95
1NZXT Noctis 450 Zwart/Rood€ 132,89€ 132,89
1Cooler Master Nepton 240M€ 104,80€ 104,80
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R€ 100,95€ 100,95
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 128,90€ 128,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.807,34

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2015 09:05 ]

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 21:39
Post is een lijstje met je volledige systeem, krijgen we een iets beter overzicht.

• NLflyer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-12-2025
Graka uitbouwen en beeldscherm(en) aansluiten op je mobo en kijken of je dan na een tijdje weer hetzelfde geluid/dezelfde crash krijgt tijdens het kijken van streams.

[ Voor 10% gewijzigd door NLflyer op 16-11-2015 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
demonic schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:42:
Post is een lijstje met je volledige systeem, krijgen we een iets beter overzicht.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 389,90€ 389,90
1MSI Z170A GAMING M7€ 207,95€ 207,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 741,95€ 741,95
1NZXT Noctis 450 Zwart/Rood€ 132,89€ 132,89
1Cooler Master Nepton 240M€ 104,80€ 104,80
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R€ 100,95€ 100,95
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 128,90€ 128,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.807,34

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:26
wat voor schijf gebruik je?

En draait het geheugen op de normale snelheid wat ondersteund word door de CPU of hoger?
Staat het geheugen op de lijst van getest geheugen van de moederbord fabrikant?

Apart soort geheugen zoals wat je hebt, wil nog wel eens problemen opleveren, is mijn ervaring tenminste.
Sowieso zou ik een een tijd lang een geheugentest laten draaien.

Welke windows gebruikt je, heb je alle driver geninstaleerd?

[ Voor 102% gewijzigd door freaky35 op 17-11-2015 12:01 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:17

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ga eens met 1 reepje ram per keer testen, en eventueel ook nog eens op verschillende banken, in deze tombola zet ik me geld op het ram geheugen, eventueel zou je ook je socket eens kunnen inspecteren op scheve pinnen, heb je em zelf in elkaar gezet, of laten assembleren, want bij dat laatste zou ik het dan bij hen neerleggen.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
freaky35 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:47:
wat voor schijf gebruik je?

En draait het geheugen op de normale snelheid wat ondersteund word door de CPU of hoger?
Staat het geheugen op de lijst van getest geheugen van de moederbord fabrikant?

Apart soort geheugen zoals wat je hebt, wil nog wel eens problemen opleveren, is mijn ervaring tenminste.
Sowieso zou ik een een tijd lang een geheugentest laten draaien.

Welke windows gebruikt je, heb je alle driver geninstaleerd?
Kan me zo niet herinneren welke schijf ik heb het is volgens mij een SSD Samsung 850 pro?
Windows 10.
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:57:
Ga eens met 1 reepje ram per keer testen, en eventueel ook nog eens op verschillende banken, in deze tombola zet ik me geld op het ram geheugen, eventueel zou je ook je socket eens kunnen inspecteren op scheve pinnen, heb je em zelf in elkaar gezet, of laten assembleren, want bij dat laatste zou ik het dan bij hen neerleggen.
Beide post suggesteren dat ik mijn geheugen RAM moet testen. Is er een software voor dat dat voor mij doet?

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:26
Kan me zo niet herinneren welke schijf ik heb het is volgens mij een SSD Samsung 850 pro?
Windows 10.

Heb je ook al alle drivers geinstaleerd,chipset,geluidskaart,videokaard ect?

[ Voor 41% gewijzigd door freaky35 op 17-11-2015 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, zodra ik thuis ben ga ik het meteen testen
freaky35 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:49:
Windows 10.

Heb je ook al alle drivers geinstaleerd,chipset,geluidskaart,videokaard ect?
Hmm, ik heb dat MSI programma gedownload wat mij notificaties geeft als er updates zijn.
Dus zover ik weet heb ik alles geinstalleerd.

Mischien dat mijn windows bugs heeft? Ik krijg namelijk het Activate windows watermark

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Had je hiervoor geen problemen met een andere videokaart? Of heb je het complete systeem pas ongeveer 2 maanden.

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:55:
Had je hiervoor geen problemen met een andere videokaart? Of heb je het complete systeem pas ongeveer 2 maanden.
Systeem is 2 maanden oud ja. ik had hiervoor een andere waar ik geen problemen mee had.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lijkt mij weer een probleem met nVidia's Boost 2.0 welke weer een te hoge kloksnelheid instelt, gebeurt vaak. Zou je de tdp kunnen beperken met bijvoorbeeld Afterburner en/of de kaart iets onder klokken op de GPU. En anders een ander probleem, maar iig wel de videokaart.

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 17-11-2015 19:37 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:37:
Lijkt mij weer een probleem met nVidia's Boost 2.0 welke weer een te hoge kloksnelheid instelt, gebeurt vaak. Zou je de tdp kunnen beperken met bijvoorbeeld Afterburner en/of de kaart iets onder klokken op de GPU. En anders een ander probleem, maar iig wel de videokaart.
Ik heb niks met overclocking gedaan.
Is het nodig om alle passes op memtest te voltooien?
Hij doet ongeveer 1:30 uur voor 1 pass waarbij hij geen error vindt

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

jep, beter laat je hem een nachtje draaien, om problemen uit te sluiten.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nee jij niet, maar de kaart doet dat zelf, er is namelijk geen standaard kloksnelheid maar een dynamische. De kloksnelheid is afhankelijk van het verbruik en de belasting. De kaart is ingesteld op een bepaald verbruik en de kloksnelheid wisselt om binnen dit verbruik te blijven. Draai je dus een heel zwaar programma zoals Furmark komt de GPU frequentie veel minder hoog als hij een lichte game. Bij een lichte game wordt de videokaart immers niet heel zwaar belast, is daardoor het verbruik iets lager en kan de kloksnelheid hoger.

Soms betekent dit echter dat de kloksnelheid te hoog wordt en dan wordt de videokaart onstabiel.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:50:
jep, beter laat je hem een nachtje draaien, om problemen uit te sluiten.
Test completed geen errors gevonden.
-The_Mask- schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:19:
Nee jij niet, maar de kaart doet dat zelf, er is namelijk geen standaard kloksnelheid maar een dynamische. De kloksnelheid is afhankelijk van het verbruik en de belasting. De kaart is ingesteld op een bepaald verbruik en de kloksnelheid wisselt om binnen dit verbruik te blijven. Draai je dus een heel zwaar programma zoals Furmark komt de GPU frequentie veel minder hoog als hij een lichte game. Bij een lichte game wordt de videokaart immers niet heel zwaar belast, is daardoor het verbruik iets lager en kan de kloksnelheid hoger.

Soms betekent dit echter dat de kloksnelheid te hoog wordt en dan wordt de videokaart onstabiel.
Ik zal hier vandaag na mn werk eens naar kijken, die memtest heeft 9 uur geduurt dus kon niks anders doen.
Pagina: 1