Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook 2013 shared mailbox toevoegen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:43

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
Voor ons werk hebben we een aantal mailboxen waarbij er 1 ook een aantal shared mailboxen heeft. Deze shared mailboxen zijn van de eigen medewerkers omdat deze niet al te vaak hiermee mailen maar dan toch een eigen mailbox hebben.

Via de office365 portal heb ik deze aangemaakt en ook voorzien van een wachtwoord. Tevens heb ik de toegang van de originele mailbox weg gelaten (dit op advies van microsoft zodat ze niet allemaal zichtbaar zijn).

In outlook 2013/2016 heeft iedere medewerker nu de hoofdmailbox en zijn eigen gedeelde mailbox toegevoegd. Nu werkt dit niet meer sinds afgelopen week. Toen is er een storing geweest bij office 365 waardoor we dachten dat dit daardoor kwam. Deze storing is echter al opgelost echter werken de shared mailboxen nog steeds niet. Steeds als we er 1 proberen te openen wordt er om het wachtwoord gevraagd. Zodra ik die heb ingegeven krijg ik de popup weer opnieuw. Ik heb ook geprobeerd om het account helemaal opnieuw toe te voegen maar ook dit werkt niet doordat ik de popup blijf krijgen. Via de OWA website kan ik wel gewoon inloggen (maar niet bekijken omdat er geen licentie aan hangt).

Tevens hebben we geprobeerd een box als imap toe te voegen maar ook dit werkt niet. In office365 staat alles ingesteld dat dit gewoon mogelijk is.

Weet misschien iemand hoe of wat ik kan doen om deze shared mailboxen weer als losse mailbox kan toevoegen zonder dat we gebruik maken van het hoofdaccount hiervan?

[ Voor 5% gewijzigd door Yagermeister op 16-11-2015 14:54 ]

-Te huur

Verwijderd

ik denk dat je dat met PowerShell moet doen https://support.microsoft.com/en-us/kb/2646504 als dat niet lukt kan je het beste via de Admin portal een supportcase loggen.

mvgr

Hans van der Meer
Microsoft

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:43

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
Bedankt voor de link maar ik denk dat ik misschien niet helemaal duidelijk ben geweest.

Via bovenstaande link hebben we eerder ervoor gezorgt dat de mailboxen niet zichtbaar zijn bij het hoofdaccount. Daarom hebben we ook de shared accounts als losse toegevoegd bij de personen die het nodig hebben.

Om even een idee te geven:

Info@bedrijf.nl is het hoofdaccount. Daaronder zitten de shared accounts pietje, sales, henk, ict etc. Door bovenstaande link hebben we die los gemaakt en daarna via de controlpanel van een wachtwoord voorzien. Daarna hebben we outlook gestart en pietje@bedrijf.nl toegevoegd. Dit heeft prima gewerkt tot afgelopen week de storing op office365 was. Sindsdien werkte het niet meer. Ik heb geprobeerd pietje opnieuw toe te voegen maar hij blijft om het wachtwoord vragen. Zelfs een reset helpt niet hiermee. Via owa kan ik echter met het wachtwoord inloggen.

Ik heb ook een case ingeschoten bij microsoft maar ik had eigenlijk gehoopt dat iemand hier misschien een idee had wat ik kon proberen. Ik heb trouwens bovenstaande link ook teruggedraaid zonder dat dit uitwerking had.

-Te huur