Ik heb eind 2013 een Asus laptop (K95VB-YZ025H) gekocht bij internetshop.nl
Nu zag ik ergens in augustus/september voor het eerst wat artifacts in beeld verschijnen.
Het was zo weer weg, dus ik schonk er verder niet te veel aandacht aan.
Ook beginnen enkele letters van het toetsenbord te vervagen, dus ik nam me voor om dat in ieder geval een keer te melden bij hun.
Ter info: Ik ben een normale user (geen games e.d.) en zeer zuinig op mijn spullen.
De beeldscherm perikelen kwamen echter terug en in oktober heb ik diverse tests gedaan met fabrieksrestore (recovery) e.d.. Tijdens die tests deed het scherm ook vreemd tijdens het opstarten (bios).
Dit vertelde mij dat het geen OS/Driver probleem was (dacht ik al), maar hardware gerelateerd.
Hierop heb ik op 26 oktober j.l. een mail gestuurd naar internetshop.nl en via de mail kreeg ik door dat ik het e.e.a. moest aanmelden via hun Self Service Module.
Dit gedaan en zo duidelijk mogelijk omschreven wat het probleem is:
Die hebben het de volgende dag weer doorgestuurd naar hun externe TD (geen idee waar dat is).
Bij de call staat vermeld dat de laptop NIET compleet is aangeleverd, terwijl dat wel het geval is.
Ik heb gelukkig foto's van alles, dus ik kan dat onderbouwen.
Nu heb ik om verandering/correctie van dit gegeven gevraagd, maar dat kan niet. Er kan achteraf niets aan de melding veranderd worden.
Verder heb ik gevraagd om de duur van de reparatie, het vervolg wanneer hieraan niet voldaan kan worden en of de garantie verlengd wordt met de tijd dat ik de laptop niet heb kunnen gebruiken.
Nu moet ik ca. vier keer dezelfde vraag stellen en dan nog wordt het niet beantwoord.
Ik stel geen eisen, maar wil wel gewoon antwoorden...dat is toch niet teveel gevraagd?
De laatste mail die ik kreeg, nadat ik vroeg om doorsturen naar een leidinggevende om daar dan maar antwoorden van te vragen, geeft de medewerker het volgende aan:
Duur wordt ik over ingelicht (als het goed is), vervolg krijg ik maar geen antwoord op en de garantie wordt niet verlengd met de tijd dat hij in reparatie is.
Wat zijn mijn rechten in dit geval?
- Is er redelijkerwijs een bepaalde termijn aan een reparatie van een dergelijk laptop probleem te koppelen?
- Ik krijg geen of ontwijkende antwoorden, wat kan ik daar aan doen?
- Hoort de garantietermijn verlengd te worden?
Nu zag ik ergens in augustus/september voor het eerst wat artifacts in beeld verschijnen.
Het was zo weer weg, dus ik schonk er verder niet te veel aandacht aan.
Ook beginnen enkele letters van het toetsenbord te vervagen, dus ik nam me voor om dat in ieder geval een keer te melden bij hun.
Ter info: Ik ben een normale user (geen games e.d.) en zeer zuinig op mijn spullen.
De beeldscherm perikelen kwamen echter terug en in oktober heb ik diverse tests gedaan met fabrieksrestore (recovery) e.d.. Tijdens die tests deed het scherm ook vreemd tijdens het opstarten (bios).
Dit vertelde mij dat het geen OS/Driver probleem was (dacht ik al), maar hardware gerelateerd.
Hierop heb ik op 26 oktober j.l. een mail gestuurd naar internetshop.nl en via de mail kreeg ik door dat ik het e.e.a. moest aanmelden via hun Self Service Module.
Dit gedaan en zo duidelijk mogelijk omschreven wat het probleem is:
De call is geregistreerd en in behandeling genomen en de laptop is 27-10 verzonden naar e-care Duiven.Het beeld flikkert regelmatig.
Soms is het weer een tijdje weg, en dan steekt het de kop weer op.
Ik heb er een korte opname van gemaakt, deze kan ik u of uw reparatiedienst aanleveren indien nodig.
Ik heb zelf diverse zaken ondernomen om uit te sluiten dat het een software probleem is. Verschillende drivers, operating systemen en natuurlijk terug naar fabrieksinstellingen (recovery). Dat heeft allemaal niet mogen baten helaas. Tijdens die testen heb ik ook gezien dat het zich voordoet terwijl er opgestart wordt (BIOS info), en dus is een software fout daarmee eigenlijk uitgesloten.
Ik ga er van uit dat dit onder de normale fabrieksgarantie valt en dus opgelost kan worden.
Verder zijn enkele letters van het toetsenbord vervaagt. Aangezien ik erg zuinig ben op mijn spullen, en niet game o.i.d., lijkt me dat niet normaal en zal ook dit, mijns inziens, onder garantie opgelost moeten worden.
Indien mogelijk, ontvang ik graag de oude onderdelen. Vind ik erg leuk en interessant om aan mijn zoontje te laten zien.
Die hebben het de volgende dag weer doorgestuurd naar hun externe TD (geen idee waar dat is).
Bij de call staat vermeld dat de laptop NIET compleet is aangeleverd, terwijl dat wel het geval is.
Ik heb gelukkig foto's van alles, dus ik kan dat onderbouwen.
Nu heb ik om verandering/correctie van dit gegeven gevraagd, maar dat kan niet. Er kan achteraf niets aan de melding veranderd worden.

Verder heb ik gevraagd om de duur van de reparatie, het vervolg wanneer hieraan niet voldaan kan worden en of de garantie verlengd wordt met de tijd dat ik de laptop niet heb kunnen gebruiken.
Nu moet ik ca. vier keer dezelfde vraag stellen en dan nog wordt het niet beantwoord.
Ik stel geen eisen, maar wil wel gewoon antwoorden...dat is toch niet teveel gevraagd?
De laatste mail die ik kreeg, nadat ik vroeg om doorsturen naar een leidinggevende om daar dan maar antwoorden van te vragen, geeft de medewerker het volgende aan:
Duur wordt ik over ingelicht (als het goed is), vervolg krijg ik maar geen antwoord op en de garantie wordt niet verlengd met de tijd dat hij in reparatie is.
Wat zijn mijn rechten in dit geval?
- Is er redelijkerwijs een bepaalde termijn aan een reparatie van een dergelijk laptop probleem te koppelen?
- Ik krijg geen of ontwijkende antwoorden, wat kan ik daar aan doen?
- Hoort de garantietermijn verlengd te worden?