Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:40
Heb dit topic geopend omdat ik er zelf helaas niet uit kom en er ook niets over kan vinden.

Ben in het bezit van een wat oudere samsung lcd tv --> LE40C550

Waarschijnlijk is mijn infrarood sensor kaduuk, vraag me niet hoe het kan maar heb een sterk vermoeden..

De tv reageert niet meer op de afstandbediening.

Wat heb ik zelf al geprobeerd?
- In eerste instantie dacht ik misschien zijn de batterijen leeg, nieuwe batterijen er in, geen effect
- Misschien is de originele afstandbediening niet meer goed dacht ik.. een universele gehaald, mocht ook niet baten..
- Stekker van de tv er uit, weer opnieuw aangesloten, daarna leek de afstandbediening het weer even te doen, tot na een dag verder. Reageert helemaal niet meer inmiddels.

De onscreen buttons van de tv werken wel. Heb daarom sterk het vermoeden dat de infrarood sensor gewoon kapot is.

Wat voor oplossingen zijn er? Iemand anders ervaring hier mee? Is het mogelijk een infrarood sensor kabel oid van een ander merk op de tv aan te sluiten?

Om nu telkens naar de tv te lopen wanneer ik de volume of source wil veranderen is niet mijn favoriete bezigheid :+

Enig advies of oplossing is zeer welkom! Alvast bedankt hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Welke type afstandsbediening heb je?

Probeer eens je zapper opnieuw te koppelen?

Hier nog wat tips uit de handleiding van Samsung
If the remote control does not work:
• Replace the remote control batteries with the poles (+/–) in the right direction.
• Clean the sensor’s transmission window on the remote.
• Try pointing the remote directly at the TV from 5~6 feet away.

NOTE
x Use the remote control within 23 feet from the TV.
x Bright light may affect the performance of the remote control.
x Avoid using nearby special fluorescent light or neon signs.
Eventueel is dit of dit een tijdelijke oplossing door het te installeren op je android smartphone. (werkt niet voor iphone)

[ Voor 16% gewijzigd door donderdraak op 16-11-2015 14:27 . Reden: smartphone app toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:40
donderdraak schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:17:
Welke type afstandsbediening heb je?

Probeer eens je zapper opnieuw te koppelen?

Hier nog wat tips uit de handleiding van Samsung

[...]

Eventueel is dit of dit een tijdelijke oplossing door het te installeren op je android smartphone. (werkt niet voor iphone)
Bedankt donderdraak.

Zal het vanavond proberen maar betwijfel of het gaat werken omdat de nieuwe universele afstandbediening ook niet werkt..

De apps werken niet omdat mijn tv geen netwerk functionaliteiten heeft

[ Voor 4% gewijzigd door BigF25 op 16-11-2015 14:34 ]