Mijn GPU is gister doorgebrand tijdens Fallout 4 (alles op low/uit) dus nu is het ideaale moment om een nieuwe PC te gaan bouwen. Sommige onderdelen uit mijn oude PC zou ik mogelijkerwijs nog kunnen behouden aangezien ik geen high end rig hoef. Ik zal zometeen dus een lijst van mijn huidige (hele oude) specs geven, en voor elk onderdeel de vraag of jullie het nodig lijkt het te vervangen, en zo ja met wat.
Mijn budget is dus voornamelijk afhankelijk van hoeveel onderdelen ik van plan ben te vervangen. Wel ben ik een redelijk arme student, dus ik heb 1000 als max in mijn hoofd momenteel, maar blijf daar liever onder als dat mogelijk blijft! In elk geval zou ik huidige games zoals Fallout 4 (liefst op high medium / high graphics) zonder performance issues willen kunnen spelen.
Ik heb verder compleet geen voorkeuren, en hoef ook geen concrete lijst van onderdelen. Veel belangrijker vind ik om dit gewoon met jullie te bespreken aangezien jullie wss veel meer kennis van de odnerdelen markt momenteel hebben dan ik. Dus echt alle input is welkom!
GPU: Radeon 6850:
Kapot, dus laten we deze sowieso vervangen.
CPU: Intel Core 2 Quad-Core Q8300(2.50GHz,1333MHz,4MB):
6 jaar oud, dus twijfel over deze. In principe aan vervanging toe, maar weet niet of het high priority is gezien mijn beperkte budget.
PSU: Antec Basiq BP550Plus:
550 watt lijkt me genoeg voor een ardige PC toch?
RAM: 4*2 GB DDR2, M378T5663RZ3:
Lijkt me in orde, denk dat dit onderdeel het misnt aan vervanging toe is.
Moederbord: DG33M06:
Ook 6 jaar oud, maar doet zijn taak nog prima en heeft genoeg slots. Zover ik weet is de nood dan niet zo groot om een moederbord te vervangen, toch?
Harddisks: 2*500 GB:
Ik hoef geen SSD, en vind 1 TB voldoende. Dus dit onderdeel hoeft geen vervanging mijns inziens
Case: Dell Inspiron 545 MT case.
Beetje cracky, maar functioneert nog wel.
Alright, dat was het. Benieuwd naar jullie input!
Zelf denk ik dat een nieuwe CPU, GPU, en een nieuw moederbord de beste optie zou zijn om maximaal resultaat en minimale kosten te balanseren, afhankelijk van of 550 watt genoeg is. Wat vinden jullie?
Mijn budget is dus voornamelijk afhankelijk van hoeveel onderdelen ik van plan ben te vervangen. Wel ben ik een redelijk arme student, dus ik heb 1000 als max in mijn hoofd momenteel, maar blijf daar liever onder als dat mogelijk blijft! In elk geval zou ik huidige games zoals Fallout 4 (liefst op high medium / high graphics) zonder performance issues willen kunnen spelen.
Ik heb verder compleet geen voorkeuren, en hoef ook geen concrete lijst van onderdelen. Veel belangrijker vind ik om dit gewoon met jullie te bespreken aangezien jullie wss veel meer kennis van de odnerdelen markt momenteel hebben dan ik. Dus echt alle input is welkom!
GPU: Radeon 6850:
Kapot, dus laten we deze sowieso vervangen.
CPU: Intel Core 2 Quad-Core Q8300(2.50GHz,1333MHz,4MB):
6 jaar oud, dus twijfel over deze. In principe aan vervanging toe, maar weet niet of het high priority is gezien mijn beperkte budget.
PSU: Antec Basiq BP550Plus:
550 watt lijkt me genoeg voor een ardige PC toch?
RAM: 4*2 GB DDR2, M378T5663RZ3:
Lijkt me in orde, denk dat dit onderdeel het misnt aan vervanging toe is.
Moederbord: DG33M06:
Ook 6 jaar oud, maar doet zijn taak nog prima en heeft genoeg slots. Zover ik weet is de nood dan niet zo groot om een moederbord te vervangen, toch?
Harddisks: 2*500 GB:
Ik hoef geen SSD, en vind 1 TB voldoende. Dus dit onderdeel hoeft geen vervanging mijns inziens
Case: Dell Inspiron 545 MT case.
Beetje cracky, maar functioneert nog wel.
Alright, dat was het. Benieuwd naar jullie input!
Zelf denk ik dat een nieuwe CPU, GPU, en een nieuw moederbord de beste optie zou zijn om maximaal resultaat en minimale kosten te balanseren, afhankelijk van of 550 watt genoeg is. Wat vinden jullie?
[ Voor 4% gewijzigd door Brokkenpilootje op 16-11-2015 13:38 ]