Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meemzeh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03 22:09

Meemzeh

Je weet wel

Topicstarter
Dag medetweakers,

zojuist heb ik een clean install gedaan naar Windows 10.
Voor ik mijn headset Logitech G430 aansloot heb ik eerst Logitech Gaming Software geïnstalleerd - zodat ie hem herkende als ik hem inplugde.

Vervolgens deed ik de kabel erin, herkent ie het nieuwe apparaat - en installeert hij iets.

Maar, nu staat er wel een nieuw apparaat in de lijst van afspeelapparaten, maar doet hij het niet.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/ac1886cd5ec9b46a3f31fad4c7a86f5b.png

Ook logitech gaming software herkent hem niet.
Nou kijk ik bij apparaatbeheer en daar staat dit 'onbekend apparaat'.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/5f2b34d9e433af7dc561f6e613d87fdd.png

Vervolgens verwijder ik die stuurprogramma's om het opnieuw te proberen, maar dan krijg ik opnieuw de
USB Advanced Audio Device als ik hem daarna weer aansluit.
En die doet het dus niet als ik op testen klik.

Waarom lukt mij dit niet :'( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 16:48

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Is het driverpakket dat je geïnstalleerd hebt wel Windows 10 compatible, gecertificeerd? Binnenkort schijnt er een grote Windows 10 update aan te komen waarmee meer hardware ondersteudn zou gaan worden. Mogelijk dat jouw device hier ook bij zit?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07 18:08

Wish

ingwell

Kun je het apparaat wel instellen als: "Als standaard instellen"? En zo ja, geeft hij dan nog steeds geen geluid?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-07 11:09
Geen surround geluid als ik de Logitech software installeer.

Wel surround geluid met de standaard Windows 8.1 installatie. Vreemd heel vreemd.

Zijn er nog meer mensen met een G430 headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meemzeh

Meemzeh

Je weet wel

Topicstarter
Hij herkent hetm niet als G430, maar als advanced usb audio.
Ook de logitech software herkent de usb dongle niet.
Als ik gewoon de groene stekker in de pc doe is het stereogeluid.
De dongle zorgt ervoor dat het surround is, maar die wordt dus niet herkent als G430 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meemzeh

Meemzeh

Je weet wel

Topicstarter
Het schijnt dat heel veel gebruikers dit ervaren. Het internet staat er vol mee.
De dongle wordt niet herkend, waardoor je de 7.1 niet ervaart - maar alleen via de reguliere groene stekker een stereo geluid kunt krijgen.

Heeft iemand een contact van logitech in zijn netwerk bij wie ik dit rechtstreeks kan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Meemzeh schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:50:
Het schijnt dat heel veel gebruikers dit ervaren. Het internet staat er vol mee.
De dongle wordt niet herkend, waardoor je de 7.1 niet ervaart - maar alleen via de reguliere groene stekker een stereo geluid kunt krijgen.

Heeft iemand een contact van logitech in zijn netwerk bij wie ik dit rechtstreeks kan vragen?
Dat is wel raar. Ik heb ook een G430 (ben met een uitgebreide review over de G430 bezig). Ik heb dit probleem niet. Ik zelf draai Windows 10 al een lange tijd. Ook na de clean installs heb ik dit probleem wat jij omschrijft, niet ondervonden. Al een klachtenformulier ingevuld? Wat zegt het internet?

[ Voor 42% gewijzigd door Anonymoussaurus op 07-02-2016 17:33 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meemzeh

Meemzeh

Je weet wel

Topicstarter
Het internet zegt dat heel veel mensen dit probleem al hebben gerapporteerd maar Logitech er niks aan doet en ook niet over communiceert. Een probleem wat vaker bij driverfouten voorkomt. Slechte communicatie of gewoon helemaal geen communicatie over deze problemen, ook al wordt dit erkend door vele en vele gebruikers.

Waarschijnlijk zit er niks anders op dan een clean install, maar dat kan natuurlijk niet de primaire oplossing zijn in zulke gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 929887

Ik denk een oplossing te hebben gevonden!

Na even sukkelen heb ik hem tog aan de praat gekregen. ik heb simpelweg de update van logitech frimeware voor de G430 proberen te instaleren (zie link). tijdens de instalatie heb ik mijn usb dongle even uitgetroken en weer ingestoken en nu werkt deze terug. Ik ben benieuwd of dit bij idereen werkt! :*)

https://download01.logi.c...ort/gaming/G430Update.exe
Pagina: 1