Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook crasht regelmatig (KB3097877 reinstalled)

Pagina: 1
Acties:

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb sinds vorige week problemen met Outlook 2013. Nu heb ik natuurlijk het volgende artikel gelezen en de KB3097877 handmatig geherinstalleerd.

nieuws: Windows-update leidt tot problemen in Windows 7, en Outlook 2010 en 2013

Echter vandaag alweer een crash.Dit is de melding in Eventviewer (windows 8.1 i.c.m Office 2013).
Faulting application name: OUTLOOK.EXE, version: 15.0.4771.1000, time stamp: 0x561cd06c
Faulting module name: ntdll.dll, version: 6.3.9600.18007, time stamp: 0x55c4c16b
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x000000000003d86e
Faulting process id: 0xcfc
Faulting application start time: 0x01d1204d47e4acb2
Faulting application path: C:\Program Files\Microsoft Office\Office15\OUTLOOK.EXE
Faulting module path: C:\WINDOWS\SYSTEM32\ntdll.dll
Report Id: 34ed9071-8c53-11e5-b32e-c03fd56d0d27
Faulting package full name:
Faulting package-relative application ID:
Wat zou ik nog meer kunnen doen om het probleem op te lossen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Uninstallen van de KB ? Systeemherstel ?

• RodeStabilo
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:22:
Uninstallen van de KB ? Systeemherstel ?
Microsoft zegt dat er een update van het KB is geweest. Heb dit zelf zoals de TS zegt al handmatig zelfs gedaan. Wat betreft systeemherstel; dat lijkt me alleen zinvol als er inlogproblemen zijn.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je vraag t wat je kunt doen, dit zijn 2 oplossingen...

• RodeStabilo
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:29:
Je vraag t wat je kunt doen, dit zijn 2 oplossingen...
Ja en de eerste heb ik gedaan en de tweede lijkt me alleen voor als je echt zware inlogproblemen hebt.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Handmatig installeren van de update is leuk, maar hoe weet je zo zeker dat je de juiste versie hebt? Of heb je 'm handmatig via WU laten installeren? Want dan zou je de juiste moeten hebben.

Hoe dan ook, wat heb je zelf nog meer gedaan om de oorzaak te achterhalen? Je hebt 't alleen maar over een update die mogelijk de oorzaak is, maar lijd je nu niet aan tunnelvisie en mis je de werkelijke oorzaak?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Friespeuk schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:02:
[...]

Ja en de eerste heb ik gedaan en de tweede lijkt me alleen voor als je echt zware inlogproblemen hebt.
Nee, je gaf aan dat je hem handmatig had geïnstalleerd. Over een uninstall heb je niets gezegd. Lijkt me vrij simpel als je het specifieke probleem houdt, dan mieter je die KB eraf.

• Jelmer505
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-12-2022
Je zou ook even kunnen proberen .NET te verwijderen en opnieuw te installeren! Dit lost meestal ook veel problemen op zeker als je nog op 4.5 zit kan je beter upgraden naar 4.6.

• RodeStabilo
  • Niet online
Hero of Time schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:18:
Handmatig installeren van de update is leuk, maar hoe weet je zo zeker dat je de juiste versie hebt? Of heb je 'm handmatig via WU laten installeren? Want dan zou je de juiste moeten hebben.
Excuus wellicht was ik niet geheel duidelijk. M'n windows updates staan op automatisch installeren. Maar omdat de symptomen van mijn probleem grotendeels omschrijven deed ik deze aanname, ook omdat het zich de eerste keer voordeed na het uitkomen van deze KB.

Ik heb deze KB gedeinstalleerd via Control Panel en windows update opnieuw laten draaien. Deze kwam wederom tevoorschijn en weer geinstalleerd in de hoop nu wel de goede versie te hebben.
Hoe dan ook, wat heb je zelf nog meer gedaan om de oorzaak te achterhalen? Je hebt 't alleen maar over een update die mogelijk de oorzaak is, maar lijd je nu niet aan tunnelvisie en mis je de werkelijke oorzaak?
Wellicht. alleen is het me na 15 jaar troubleshoot ervaring iets te toevallig dat er een update uitkomt die precies de problemen omschrijven die ik ondervind. Maar het zou m'n blik alsnog kunnen vertroebelen natuurlijk.

Als ik de execption code google kom ik bij Outlook 2013 crashing

precies hetzelfde probleem, daar wordt ook gerefereerd naar deze KB. Echter deze persoon draait Windows 10 en daar zou die patch geen effect op mogen hebben.

Dat maakt deze opmerking in die thread ook interessant;
Based on the event log you posted I think you are hitting a different issue than the one caused by the Windows security update KB3097877. The issue you are seeing is likely a bug in the Outlook 2013 November PU. The Product Team is investigating it and I will post if there are any workarounds. The only solution for the moment is to revert users back to the October PU. The steps for reverting are in this KB, https://support.microsoft.com/en-us/kb/2770432.
If the bug is the same issue we are investigating try setting the registry key at the bottom of this KB to see if it helps resolve it, https://support.microsoft.com/en-us/kb/3083832. If you go this route add a meeting reminder in Outlook for ~Dec 10th (after Dec PU) to remove the registry key. This is not something you want to keep longer term as it may cause other problems down the road.

Ik zou kunnen upgraden naar Office 2016 via Office 365 maar het feit dat dat geen echte oplossing is van problemen en ik het liefst erachter wat nu het probleem veroorzaakt.

[ Voor 38% gewijzigd door RodeStabilo op 16-11-2015 15:20 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, test het eens uit door de betreffende Outlook update te verwijderen. Of die key instellen. Zoals ik dus al zei, tunnelvisie. Het KB artikel dat problemen gaf is ondertussen al opgelost, dus waar je last van hebt is een andere bug.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• RodeStabilo
  • Niet online
Hero of Time schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:26:
Nou, test het eens uit door de betreffende Outlook update te verwijderen. Of die key instellen. Zoals ik dus al zei, tunnelvisie. Het KB artikel dat problemen gaf is ondertussen al opgelost, dus waar je last van hebt is een andere bug.
Het artikel waar omschreven staat om als workaround de registersleutel aan te passen lijkt me niet van toepassing in mijn situatie. Ik ervaar geen enkel van deze problemen in outlook die daar zijn omschreven.

En om m'n hele installatie te reverten gaat me erg ver. Beter biedt Microsoft gewoon een snelle oplossing; of ik gebruik wel m'n optie tot upgraden naar Office 2016.

KB3097877 verwijderen en niet opnieuw installeren is wat ik ga uitproberen.

[ Voor 19% gewijzigd door RodeStabilo op 16-11-2015 15:44 ]

• RodeStabilo
  • Niet online
Pagina: 1