Hey,
Ik heb net een huis gekocht en ga in +/- maart beginnen met de renovaties.
Dus ben ik nu bezig met opzoek werk voor wat ik er in wil. En was bezig met het afwegen van domotica (dus: is het zijn geld waard ?)
Na wat basis zoeken, ben ik tot de conclusie gekomen, dat er veel systemen zijn, en eigenlijk moeilijk kunt vinden wat de verschillen zijn dat en de simpele vergelijking van de verschillen tussen de systemen t.o.v. wat je wilt.
En daarom post ik hier.
Eerst paar handige zaken om te weten:
Voor beeld was ik al aan het kijken voor: Optoma EH320UST
Zou graag de nest gebruiken, maar is zeker niet nodig
Lichten ga ik kijken voor LED
Domoticz zag er interessant uit, zeker met dat het open-source is, en dus als er iets niet werkt kan ik het zelf aanpassen indien nodig. Ook de link met Nest was een leuke extra
Nu voor budget zit ik niet super ruim (verbouwen kost geld, who knew right ?
), maar kan wel wat forceren of langer wachten met installatie (dus beetje sparen) als het waard is.
Er gaat wel een glasvezel lopen naar elk verdiep, met dan telkens een router ( wss totaal van 4 in het huis)
dus draadloos mag.
Dus mijn vraag / discussie: Is domotica een goede zet? en heb je een voorkeur voor een systeem in mijn situatie, en waarom?
Ik heb net een huis gekocht en ga in +/- maart beginnen met de renovaties.
Dus ben ik nu bezig met opzoek werk voor wat ik er in wil. En was bezig met het afwegen van domotica (dus: is het zijn geld waard ?)
Na wat basis zoeken, ben ik tot de conclusie gekomen, dat er veel systemen zijn, en eigenlijk moeilijk kunt vinden wat de verschillen zijn dat en de simpele vergelijking van de verschillen tussen de systemen t.o.v. wat je wilt.
En daarom post ik hier.
Eerst paar handige zaken om te weten:
- ik ben een .net developer overdag (dus als er iets moet geprogrammeerd worden is dit geen probleem), en een JS / php developer als hobby
- ik heb eerst elektriciteit gestudeerd (secundair) en dan hoger ICT - electronica , dus als plc, arduino, ... is niet vreemd voor me
- Ik ben enorm fan van google stuff (Nest, Android, Chromecast, ...)
- Ik hou van een systeem dat volledig autonoom kunnen draaien, dus zonder tussenkomst van mensen. (en programeer ze ook graag)
- Het is een rijhuis van 5m breed, en heeft een totaale woonoppervlakte van 110m²
- Er word in geslepen, vloeren / plafonts worden er uit gehaald
- Ga zelf veel doen (samen met de handige vrienden / familie)
Voor beeld was ik al aan het kijken voor: Optoma EH320UST
Zou graag de nest gebruiken, maar is zeker niet nodig
Lichten ga ik kijken voor LED
Domoticz zag er interessant uit, zeker met dat het open-source is, en dus als er iets niet werkt kan ik het zelf aanpassen indien nodig. Ook de link met Nest was een leuke extra
Nu voor budget zit ik niet super ruim (verbouwen kost geld, who knew right ?
Er gaat wel een glasvezel lopen naar elk verdiep, met dan telkens een router ( wss totaal van 4 in het huis)
dus draadloos mag.
Dus mijn vraag / discussie: Is domotica een goede zet? en heb je een voorkeur voor een systeem in mijn situatie, en waarom?