Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 23:50
Hey daar beste tweakers!

Ik heb deze kast ondertussen alweer heel wat jaartjes en hij bevalt me nog uitstekend. Hij wordt alleen een beetje saai dus ik zat te denken om de case eens te gaan modden! Op het moment ben ik nog werkzaam bij de GAMMA als weekendkracht maar binnenkort stap ik op. Dit geeft mij nog wel tijdelijk de toegang tot 20% personeelskorting, dus dit kan handig zijn voor eventuele benodigdheden. Anyways back on topic. Ik zal graag deze case willen modden en daarbij zat ik zelf te denken aan het maken van een window in de zijkant van de case en in het deurtje van de case. Op het moment zitten de (Veels te luidruchtige) stock fans nog in de kast en deze zou ik ook nog graag willen vervangen voor wat stillere LED fans in combinatie met een fan controller.
Als CPU Cooler heb ik een Coolermaster 412S, ik wil graag top plate hiervan in het rood spuiten wat ook het thema moet worden van deze hele case.

Even een snelle samenvatting van alles:
-Ik wil graag de heatsinks van mijn moederbord rood spuiten
-De top plate van mijn CPU cooler wil ik rood of zwart spuiten
-Ik wil een window in de zijkant van mijn case maken en eventueel een rechthoekige window in het deurtje.(Ik weet nog niet hoe ik dit moet aanpakken dus graag tips van hoe.. en wat ik nodig heb!)
-Ik wil graag rode case fans die stil zijn en eventueel wil ik de fans van mijn 412S ook vervangen.
-Ik wil een fan controller hebben met rode verlichting (Kan een schermpje zijn maar simpele draaiknoppen is ook goed)
-Eventueel extra ideeën van jullie uit
-Graag wil ik weten hoe ik dit alles het beste aan kan pakken

Zoiets heb ik in gedachten (ideeën zijn welkom!)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u8ZeoEN.png

Dit is de case (Het "Exhaust" stukje op de top is helaas zoek)
Afbeeldingslocatie: http://xenonblog.com/wp-content/uploads/2014/11/p180b.jpg

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
Als er nog iets moet worden toegevoegd aan het topic geef het dan even door. Ik wil dit graag goed doen.

Tevens wil ik deze reactie gebruiken voor eventuele updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

De meeste dingen kan je door middel van google zelf vinden..

- heatsinks spuiten --> Heatsinks verwijderen van mobo en spuiten met een spuitbus.
- Topplate koeler --> De overige delen afplakken en spuiten met een spuitbus.
- Window --> Is wellicht wat lastig bij deze case, aangezien het zijpaneel uit 2 delen bestaat. Ik heb zelf de laag aluminium van de buitenkant verwijderd en deze vervangen door een op maat gemaakte alu plaat met daarin het window. De binnenste plastic plaat heb ik ruim uitgezaagd, zodat je dat niet meer ziet door het window.
- Fans & Controller --> Hier moet je zelf onderzoek naar doen, dat is voor een groot deel persoonlijke voorkeur. Zoek een paar fans uit die je wel wat lijken en vraag dan daarover om advies. Dan laat je meteen eigen inzet zien :)

En lees mn topic van mn build eens door (zie sig, project 180) wellicht kan je daar wat ideeën uit opdoen :) Het is een top case om te modden en je kan er als je je best doet echt wat moois van maken.

edit: Ik zal eens in mn berging kijken, wellicht heb ik die top cover nog liggen..

[ Voor 24% gewijzigd door Meelobee op 16-11-2015 13:43 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
Meelobee schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:40:
De meeste dingen kan je door middel van google zelf vinden..

- heatsinks spuiten --> Heatsinks verwijderen van mobo en spuiten met een spuitbus.
- Topplate koeler --> De overige delen afplakken en spuiten met een spuitbus.
- Window --> Is wellicht wat lastig bij deze case, aangezien het zijpaneel uit 2 delen bestaat. Ik heb zelf de laag aluminium van de buitenkant verwijderd en deze vervangen door een op maat gemaakte alu plaat met daarin het window. De binnenste plastic plaat heb ik ruim uitgezaagd, zodat je dat niet meer ziet door het window.
- Fans & Controller --> Hier moet je zelf onderzoek naar doen, dat is voor een groot deel persoonlijke voorkeur. Zoek een paar fans uit die je wel wat lijken en vraag dan daarover om advies. Dan laat je meteen eigen inzet zien :)

En lees mn topic van mn build eens door (zie sig, project 180) wellicht kan je daar wat ideeën uit opdoen :) Het is een top case om te modden en je kan er als je je best doet echt wat moois van maken.

edit: Ik zal eens in mn berging kijken, wellicht heb ik die top cover nog liggen..
Wat een prachtige case mod van jou!
Ik ben zelf van plan een zwart met rood schema te gebruiken voor mijn project.
Dit lijkt mij iets makkelijker sinds foutjes bij zwart haast niet opvallen en ook makkelijk weg te werken zijn.
Wat vind jij de beste manier van het zagen/snijden/slijpen van de window?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:12

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

kevtim schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:36:
[...]
Wat vind jij de beste manier van het zagen/snijden/slijpen van de window?
Afplakken met tape en dan een dremel erop of anders afplakken en een hand/figuurzaagje gebruiken.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Zoals ik al zei, de zijpanelen zijn iets lastige door de dubbele laag. Ik zou de alu laag eraf halen en vervangen door een eigen plaat alu. Dan kan je vervolgens daar een mooi gevormd venster in maken, zagen met een decoupeerzaag of met een figuurzaag (met de hand)
In het plastic deel van het zijpaneel kan je met een decoupeerzaag een groot gat zagen (lage snelheid, anders smelt het plastic aan je zaagblad vast) en daar kan je dan het alu paneel op bevestigen met dubbelzijdige tape. (tapijttape)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
Meelobee schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:50:
Zoals ik al zei, de zijpanelen zijn iets lastige door de dubbele laag. Ik zou de alu laag eraf halen en vervangen door een eigen plaat alu. Dan kan je vervolgens daar een mooi gevormd venster in maken, zagen met een decoupeerzaag of met een figuurzaag (met de hand)
In het plastic deel van het zijpaneel kan je met een decoupeerzaag een groot gat zagen (lage snelheid, anders smelt het plastic aan je zaagblad vast) en daar kan je dan het alu paneel op bevestigen met dubbelzijdige tape. (tapijttape)
Opzich vind ik de kleur van de case wel mooi dus ik wil graag de alu plaat van de behuizing behouden. Mag ik vragen waarom het een probleem zou vormen als ik beide lagen tegelijk zou wegslijpen/zagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

De alu laag is maar 1mm dik, het is erg lastig om die samen met de plastic plaat erachter in een keer mooi te zagen en je zal dan altijd de gezaagde rand blijven zien.

Zo heb ik het gedaan; http://forums.bit-tech.ne...hp?p=3336940&postcount=52

Dat paneel zit op de plek waar origineel ook het alu zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Meelobee op 16-11-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:46

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

antec kastjes zijn leuke om te modden, ik heb destijds ook alles bij de gamma wegehaald. met een dremel kom je een heel eind als je een window wilt maken. je kan het zo gek maken als je zelf wilt, je moet alleen wel durven gewoon proberen en kijken wat er uitkomt, je kan er altijd weer een plaat aluminium tegen aanplakken en op nieuw beginnen

hier wat foto's van mijn oude P180B

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/12246610_10204288996579916_6381156757182918249_n.jpg?oh=e80cdbc656270ee9730cee3d395e51d4&oe=56F6CB7B

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12250034_10204288996499914_1441298825174544567_n.jpg?oh=51e3ccb37f4514d18ff893af24fb2aba&oe=56ED5517

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
Ik ben van plan veel te gaan doen met LED verlichting (Vind het altijd wel mooi)
Wat is de beste manier om LED verlichting aan te sluiten in de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs_mods
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-10-2023
Je kan het beste een 12 volt ledstrip van ebay kopen, en daar een molex connector aan solderen. Hier kan je vaak ook een afstandsbediening bij krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:54
Of nog makkelijker, een ledstrip waar al een molex-connector aan zit. -klik-
Pagina: 1