Eigen Ambilight, maar dan net wat anders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ik heb een Raspberry Pi 2 met RGB strips aan mij TV geknutseld. Samen met Hyperion en Boblight werkt dit leuk, maar ik wil meer.

Ik krijg (moet nog wat maken ;) ) op de achter muur (tegen over de TV) een RGBW ledstrip aan het plafond. Deze wordt met Mi light aangestuurd (deze zet wifi om naar 2.4ghz die de controllers snappen. Dat ding heeft ook een API

Dus ik wil uit mij TV signaal de overheersende kleur halen en deze naar de achtermuur sturen.
Die API geloof ik wel; dat ik dat in de Pi krijg ook wel. Maar wat is de overheersende kleur van een beeldje?

Momenteel grept de grabber van de Pi op 64x64 pixels (meer dan genoeg om wat ledjes aan te sturen) en deze info wil ik gebruiken om de overheersende kleur te bepalen. Ik heb wat gehobbbied met photoshoppen, C# etc. maar kom er niet uit.

Probleem is dat de kleur vaak te fletst wordt, te gemiddeld en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 20:31
Ik gebruik zelf voor mijn ambilight de berekeningen zoals http://mkweb.bcgsc.ca/color-summarizer/ ze geeft. weet zo even niet meer welke ik gepakt heb, maar met wa\t rondspelen moet je er zeker kunnen komen.