Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:37
Ik heb sinds kort een vervanging voor mijn heel oude Samsung Galaxy met Android 2.3.5. Op de oude telefoon heb ik Whatsapp geinstalleerd. In Whatsapp heb ik een aantal groepsgesprekken staan, ook enkel waarvan ik de groepsbeheerder ben. Graag zou ik dan ook alles overzetten naar de nieuwe telefoon zonder uit de groepsgesprekken verwijderd te worden.

Ik weet dat ik door middel van de SD-kaart gesprekken kan exporteren, maar waarschijnlijk zet ik mijn toegang tot het groepsgesprek er niet mee over. Ik zie ook een wizard voor het overzetten staan, maar die is alleen als je een nieuwe telefoon met een ander nummer gebruikt. Echter, bij voorkeur zou ik mijn huidige nummer ervoor willen blijven gebruiken. De simkaart erin doen en activeren kan ook niet, want dan krijgen alle deelnemers aan die groepsgesprekken gelijk de melding dat ik het gesprek verlaten heb.

Bij deze dus de vraag: is er een mogelijkheid om groepsgesprekken en privéchats over te zetten naar een nieuwe telefoon zonder wijzigingen?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Alle reacties

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als je van telefoon wisselt blijft je gewoon in de groepsgesprekken zitten hoor.
Tenminste, een maand geleden werkte dat nog (overstap van n Android naar WindowsPhone zelfs).
Enige is dat je ze pas ziet zodra iemand iets zegt.
Zelfde voor de gewone chats.

Enige wat je hoeft te doen om alles direct weer te zien, is een chatbackup maken en die terugzetten op de nieuwe telefoon.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:56
timmie1 schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:28:
De simkaart erin doen en activeren kan ook niet, want dan krijgen alle deelnemers aan die groepsgesprekken gelijk de melding dat ik het gesprek verlaten heb.
Heb je dat al geprobeerd? Dan is het nu te laat.

In het andere geval:
- Backup laten maken vanuit whatsapp op je oude telefoon
- WhatsApp daarna meteen deinstalleren zodat er op je oude toestel geen berichten meer binnenkomen
- Hele WhatsApp folder uit /sdcard kopiëren naar je nieuwe toestel
- WhatsApp daar installeren en activeren. Die vindt deze folder en importeert alles weer netjes als het goed is.

Doe dat zo al 4 telefoons en diverse nieuwe installaties lang zonder enig probleem. :)

Zie ook: https://www.whatsapp.com/faq/en/android/20902622

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 15-11-2015 23:35 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• timmie1
Xander schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:33:
[...]

Dit heb ik destijds met een andere telefoon gedaan. Nu heb ik dit expres nog niet gedaan.
In het andere geval:
- WhatsApp daarna meteen deinstalleren zodat er op je oude toestel geen berichten meer binnenkomen
- WhatsApp daar installeren en activeren. Die vindt deze folder en importeert alles weer netjes als het goed is.

Doe dat zo al 4 telefoons en diverse nieuwe installaties lang zonder enig probleem. :)

McKaamos schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:33:
Als je van telefoon wisselt blijft je gewoon in de groepsgesprekken zitten hoor.
Tenminste, een maand geleden werkte dat nog (overstap van n Android naar WindowsPhone zelfs).
Enige is dat je ze pas ziet zodra iemand iets zegt.
Zelfde voor de gewone chats.

Enige wat je hoeft te doen om alles direct weer te zien, is een chatbackup maken en die terugzetten op de nieuwe telefoon.
Blijf ik zo ook beheerder in groepschats?

[ Voor 23% gewijzigd door timmie1 op 15-11-2015 23:46 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:56
Met mijn methode iig wel ja. Gaat hier al sinds 2012 goed. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:08
Wat je ook kunt doen is via apkmirror.com een beta versie van whatsapp downloaden. Daar zit dan cloudbackup in die een backup maakt naar google drive. Als je deze versie dan ook op het andere toestel zet haalt hij automagisch al je gesprekken, fotos en noem het maar binnen.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 11:38
Heeft de "officiële" versie op www.whatsapp.com/android ook :)

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 16-11-2015 00:59 ]

Nickname does not reflect reality

• timmie1
Xander schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:33:
[...]

In het andere geval:

Zojuist op deze manier uitgevoerd.
De groepsgesprekken zijn allen goed overgezet, de andere gesprekken zijn nu helaas uit de geschiedenis verdwenen. Nieuwe chats starten gaat wel. Een optie om chats te importeren zoals vroeger, kan ik niet meer vinden. Is het nog mogelijk de oude chatgeschiedenis te importeren of moet ik dat gewoon vergeten?

Wel opmerkelijk, hij vraagt me of ik chats vanuit Google drive wil herstellen, vervolgens of ik toestemming geef om met Drive te connecten, een account te selecteren en dan vraagt hij weer of ik vanuit Drive wil herstellen. Een vicieuze cirkel. Hij zegt niks over een sd-kaart oid.

Edit: zojuist herinstalled en updated op oude telefoon, alle chats en gegevens komen gelijk naar boven en ik kan gelijk door...?!

[ Voor 16% gewijzigd door timmie1 op 16-11-2015 02:51 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
timmie1 schreef op maandag 16 november 2015 @ 02:35:
[...]

Zojuist op deze manier uitgevoerd.
De groepsgesprekken zijn allen goed overgezet, de andere gesprekken zijn nu helaas uit de geschiedenis verdwenen. Nieuwe chats starten gaat wel. Een optie om chats te importeren zoals vroeger, kan ik niet meer vinden. Is het nog mogelijk de oude chatgeschiedenis te importeren of moet ik dat gewoon vergeten?

Wel opmerkelijk, hij vraagt me of ik chats vanuit Google drive wil herstellen, vervolgens of ik toestemming geef om met Drive te connecten, een account te selecteren en dan vraagt hij weer of ik vanuit Drive wil herstellen. Een vicieuze cirkel. Hij zegt niks over een sd-kaart oid.

Edit: zojuist herinstalled en updated op oude telefoon, alle chats en gegevens komen gelijk naar boven en ik kan gelijk door...?!
Je kan de backup beter gewoon fysiek maken op de oude telefoon en dan de whatsapp map kopiëren naar je nieuwe telefoon en daaarna whatsapp installeren.

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 21:31
Ik wil ook mn whatsapp overzetten naar een andere tel en ik vroeg me af als ik gewoon hetzelfde nummer gebruik of ik dan de persoon die ik geblokkeerd heb opnieuw moet blokkeren of gaat dat automatisch?

[ Voor 5% gewijzigd door superpolm op 24-11-2015 18:56 ]

Verwijderd

Ik weet niet of het kan, misschien kun je pro mobiele overdracht hulpmiddel proberen. Het kan gegevens van de ene telefoon naar een helmknop, zoals contacten, berichten, foto's, apps en nog veel meer.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:14:
Ik weet niet of het kan, misschien kun je pro mobiele overdracht hulpmiddel proberen.
Het kicken van oude topics voor spam is niet toegestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.