Ik weet wat ik wil, te goed. Ik wil een Sony Xperia M5. Jammer genoeg is deze momenteel enkel te koop in Azië (Taiwan, India, ...). Gelukkig heb ik hem via ebay gevonden in de UK (geen douanekosten bij postverzending, yay). Ik ken echt heel weinig van smartphones, maar merkte al dat dit model niet op 900 hertz werkt (ofzoiets) en dat ik dus niet bij mobistar en dus ook telenet kan zijn omdat zij op die frequentie zitten voor de helft. Maakt niet uit, dan zal ik wel van provider veranderen. Maar zijn er nog dingen die anders kunnen zijn bij een aziatische smartphone? Dingen waar ik niet aan denk. Bijvoorbeeld stel dat die op een ander volt geladen worden en dat ik dan eerst een transformator nodig heb eer ik die insteek in het stopcontact. Wat zijn nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Alvast bedankt!
Mijn man heeft ooit eens via twitter een Nokia N8 uit Singapore gewonnen
, wat onze ervaring betreft, is 't opladen van het toestel geen probleem, maar mogelijk heeft de lader wel een andere stekker, afhankelijk van 't land, waar de telefoon oorspronkelijk vandaan komt. Wanneer men die in de UK mogelijk vervangen heeft, heb je een UK stekker, nog steeds geen euro model. Maar dan kun je een adaptertje kopen, zoals toeristen ook gebruiken, of een originele Sony euro-oplader, dat is dus niet zo'n groot probleem.
En wanneer het toestel uit Japan komt, is er waarschijnlijk helemaal geen lader bij.
't Verschil in netwerken kunnen we afhaken, dat had je zelf al gevonden.
Verder: onze Nokia had, behalve Engels, alleen Aziatische talen, ik weet niet, hoe dat bij Sony is.
En tenslotte, als laatste, maar zeker niet onbelangrijkste punt: de garantie. Is de verkoper in de UK een bedrijf, dat dus zelf garantie geeft? Of is 't maar een doorverkoper en moet je de telefoon voor garantie naar zijn Aziatische thuisland sturen? Want Aziatische telefoons hebben hier in Europa geen garantie.
En wanneer het toestel uit Japan komt, is er waarschijnlijk helemaal geen lader bij.
't Verschil in netwerken kunnen we afhaken, dat had je zelf al gevonden.
Verder: onze Nokia had, behalve Engels, alleen Aziatische talen, ik weet niet, hoe dat bij Sony is.
En tenslotte, als laatste, maar zeker niet onbelangrijkste punt: de garantie. Is de verkoper in de UK een bedrijf, dat dus zelf garantie geeft? Of is 't maar een doorverkoper en moet je de telefoon voor garantie naar zijn Aziatische thuisland sturen? Want Aziatische telefoons hebben hier in Europa geen garantie.
Zoals het er nu naar uitziet is enkel de garantie iets wat ik moet nakijken, de stekkerkop is oke en de Engelse taal ook.