Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een gedeelde online muziek server software

Pagina: 1
Acties:
  • 810 views

Verwijderd

Topicstarter
Yo, ik heb een vraag waar ik wel oplossingen voor vind maar van denk dat er betere zijn.

Ik ben opzoek naar een mooi script/server oplossing om muziek te delen met vrienden en Dj’s, En het Idea is dat we dadelijk geen usb sticks meer uitlenen of platen door mailen, maar gewoon allemaal 1 centrale back up hebben waar we al onze nieuwe platen gewoon bij kunnen blijven uploaden, en dat dan onder ons op onze pc automatisch synchroniseert.

Eigenlijk gewoon het cloud opslag (zoals Dropbox) Idea, Momenteel zit ik dus ook aan het volgende te denken:

ownCloud of Pydio (Aangezien dat het op alle Windows, Apple en Android apparaten waarschijnlijk gewoon werkt. En omdat het gelijk cloudopslag en sync software heeft.)
+
FTP Server (Voor de grote overdrachten, want ieder van ons heeft een behoorlijke grote verzameling aan muziek denk zoon TB per persoon, moet alleen even alles uitsorteren uiteindelijk)
+
Plex Media Server (Dit werkt voor mij al prima, maar vind de muziek speler niet echt relax.)

Server OS maakt me niet heel veel uit, al heb ik nu een Windows server licentie gekocht omdat mijn RAID controller alleen Windows Ondersteunde.

Ben niet op zoek naar een gratis oplossing, maar ook nog niet van plan hier belachelijk veel geld voor te betalen.

Server hardware:
Dell Poweredge T330
Windows Server 2008 R2 Standard
Intel(R) Xeon (R) CPU E31220 @ 3.10GHz
16GB (RAM) 64x OS
250GB SSD
4X 3GB HDD
3X 1 Gbps Lan
Raid Controller (Dell S300)

(1. ) Me eerste vraag is dus eigenlijk of er niet een betere oplossing is en ook een beetje meer op muziek gericht is ? Zoals Plex vooral voor films is gemaakt, zoek ik het eigenlijk voor muziek. Overzichtelijk en gebruiksvriendelijk.

(2.) Wat voor software raden me aan om de server te beveiligen ? (Virus/Maleware/Spyware/DDOS)

(3.) Ik heb ook me thuis netwerk ge upgrade en alles werkt perfect behalve me telefoon… Deze krijg ik maar niet aan de praat, echt verschillende methodes geprobeerd. TP-LINK Smartswitch met VLAN ondersteuning + Asus RT-AC87U Router. Als iemand hier het antwoord op heeft gevonden hoor ik het heel graag! _/-\o_

Alvast bedankt voor de reacties! ;)
Mvg. Jean

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29

Cyphax

Moderator LNX
Heb je toevallig al eens gekeken naar Ampache? http://ampache.org/

Werkte voor mij een stuk beter dan Plex (dat was maar traag op mijn servertje). Kan je ook mee streamen en er zijn ook wel clients voor die ermee kunnen verbinden (op Android bijvoobeeld Just Player)

Saved by the buoyancy of citrus

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Check subsonic eens, dat is echt een bazentool om muziek te streamen / delen enzo

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tig cloudtools die het uitwisselen vn bestanden en bestandsopslag mogelijk maken.
Maar hou je er wel rekening mee dat jij een bestaand muziekbestand niet zomaar mag delen? Iets met rechten enzo. Dus leuk idee maar je gaat ws snel de buma op je nek hebben als er spul gedeeld wordt waar je niet de rechthebbende / maker van bent.
Als je collega dj een nieuwe plaat heeft gekocht mag ie die echt niet zomaar delen. Zelfs niet als ie die ergens doorgemixt en opgenomen heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door The Eagle op 15-11-2015 20:28 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:27:
Tig cloudtools die het uitwisselen vn bestanden en bestandsopslag mogelijk maken.
Maar hou je er wel rekening mee dat jij een bestaand muziekbestand niet zomaar mag delen? Iets met rechten enzo. Dus leuk idee maar je gaat ws snel de buma op je nek hebben als er spul gedeeld wordt waar je niet de rechthebbende / maker van bent.
Als je collega dj een nieuwe plaat heeft gekocht mag ie die echt niet zomaar delen. Zelfs niet als ie die ergens doorgemixt en opgenomen heeft.
Ja weet dat t niet mag, maar het gaat ons vooral om te muziek die bijna vergeten is, De rest staat al vaak genoeg online. Denk dat dat deze artiesten hier niet kwaads in zullen zien. En het is een gesloten groep verder dus.

En waarom is subsonic zo goed ? Zit er veel verschil in de snelheid ?
Ik zou t graag overzichtelijk hebben/maken, en het zou eigenlijk mogelijk moeten zijn of via je browser/mediaplayer al zonder problemen te kunnen luisteren vooral dat je gaat downloaden. En je kan instellen.

Mediaspelers zijn fijn als je alles heb uitgesorteerd maar voordat t zover is wil je ook gewoon kunnen bladeren door mappen, maar dat doe je dan meestal buiten t programma. Tot nu toe maar 1 perfecte speler gebruikt van Creative maar die werkte alleen met soundblaster geluidskaarten die ze nu stoppen te maken. Maar zo perfect hoeft ook weer niet, maar het moet wel overzichtelijk en aangenaam zijn om er al online door heen te spitten.
Je zal ook wel niet zomaar hun programma's mogen veranderen aangezien ze voor hun logo/kleuren thema veranderen al gelijk serieus geld vragen.

Bedankt voor de reacties ga ze zo ff proberen! Meer suggesties altijd welkom!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dus je vraagt ons gewoon om mee te werken aan je illegale praktijken? Don't think so :)
Het algemeen beleid #verbodencopyright
Maakt niet uit of het oud en vergeten is. Jij hebt geen rechten, punt :)

En daarnaast, dit is niet echt Professional Networking & Servers natuurlijk, jij zoekt gewoon een stukje software. Niks professioneels aan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nou was ik gister echt begonnen aan een reactie, maar dat is ergens niet afgemaakt.

Illegaal is illegaal, daar werken we niet aan mee. Verder is dit forum bedoeld voor professionele omgevingen, en daaraan voldoet het topic niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.