Gpu upgrade/vervanging

Pagina: 1
Acties:

• Angelol
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-02 10:41
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken? Nieuwe GPU, veel problemen met mijn huidige. Deze ben ik van plan aankomende week terug te sturen sinds er nog garantie opzit.

En mijn doel is gewoon games op redelijke kwaliteit (high/ultra) te spelen. Witcher 3 / fallout 4 / path of exile / wow / Diablo RoS. DIt alles op 1080p

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

ongeveer 350

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX FX-8320 Black Edition Black Edition€ 148,85€ 148,85
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 76,95€ 76,95
1XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation€ 0,-€ 0,-
1Corsair Carbide 200R Closed€ 57,95€ 57,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 45,50€ 45,50
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 63,90€ 63,90
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 0,-€ 0,-
1Thermalright Chill Factor 3€ 5,23€ 5,23
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 426,28

Dit is mijn huidige systeem. Ik wil op het moment niet alles vervangen, ik heb wat hulp nodig met uitkiezen van een nieuwe gpu. Nu ik de double dissipation vervang zoek ik een kaart die ook wat minder lawaai maakt.

Ik dacht zelf aan een pricewatch: MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G

Daarnaast lijkt pricewatch: MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G mij een optie. Ik weet alleen niet goed hoe ik moet inschatten of het de extra 30 euro waard is. Of dat ik last van bottleneck krijg / mijn voeding niet genoeg is.

Alvast bedankt iedereen

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-02 12:14
Een 7970 is niet zoveel slechter dan een gtx 960. Ik zou het zo laten! Vooral op hogere resoluties is een 7970 vergelijkbaar met een 960

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Welke resolutie speel je? Gtx 960 2GB is voldoende maar voor 30 euro nooit weg en altijd meegenomen voor later. Volgens de ontwikkelaars van Fallout 4 maakt het aantal werkgeheugen op videokaart wel degelijk uit. Ze adviseren een Radeon R9 290X 4GB.

Als je bij je huidige 7970 videokaart blijft kan je ook geld investeren in een SSD upgrade dat wat meer opslag capaciteit heeft. Voor Witcher 3 hoef je in geen gevallen geen zorgen te maken als ik de vereisten lees.

• Angelol
1920x1080 in het algemeen.

Mijn probleem is eerder dat de 7970 defect is. De fans werken niet meer van de een op de andere dag, dit is nu al een weekje zo dus ik zal morgen de zolder overhoop halen om de bijbehorende dozen/bonnen etc te vinden en kijken of ik de kaart nog terug kan sturen voor een vervanging.

2 minuten fallout 4 / Wow of witcher 3 en de temperatuur is zo hoog dat de pc gewoon uitgaat.Ik heb speedfan geinstalleerd en ook daar is duidelijk te zien dat de temperatuur omhoog gaat de fans 2 seconden aanslaan en dan niks meer doen. Bij witcher 3 moest ik maand geleden ook al op lage settings spelen anders had ik hetzelfde probleem. Dus er kan nog wel meer aan de hand zijn.

Las ook dat als ze de kaart fixen/vervangen het wel langer dan een maand kan duren daarom lijkt het me beter een nieuwe te kopen en als de kaart terug is deze te verkopen of in de pc van mijn ouders te duwen.

Ook maakt de kaart nogal veel lawaai op hoge settings, dat is ook een belangrijke reden waarom ik een nieuwe wil.

[ Voor 6% gewijzigd door Angelol op 15-11-2015 20:47 ]

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

is idd de 960 4gb niet een idee of wat is daar mis mee

its the Guus

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-02 12:14
Is een aftermarket gpu koeler niets? Een gtx 960 is soms zelfs een downgrade TOV de gtx 960, zonde om daar nou 200 euro aan uit te geven, terwijl een nieuwe gpu cooler een euro of 30/40 kost!

• Angelol
Misschien is een gpu cooler idd een goed idee, daard had ik nog niet bij stil gestaan. Is het erg ingewikkeld om een gpu cooler te monteren? Het is me om de 3 jaar gelukt zelf met internet/handleiding een pc samenstellen. Maar ik heb nog nooit eerder aan een gpu gesleuteld.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Mogelijk is koelpasta vervangen voldoende. Als je een cpu koeler kan plaatsen dan kun je ook een gpu koeler plaatsen. Gebruik heel weinig en goede kwaliteit koelpasta. Wees voorzichtig en niet hard aandraaien.

• Angelol
Ik denk dat ik dan deze pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision-A (AMD Series) bestel en wat thermal paste.

Dit is in ieder geval de enigste die ik zie met HD7970 compatibility.

• Angelol
Update

Ik heb een aantal dagen geleden even wat tijd gehad om er goed voor te gaan zitten. Heb alle stof verwijderd met borsteltje en luchtspuit. Zolang ik ik geen games draai scheelt dat 3/4 graden. Kabels ook weg gewerkt en de airflow lijkt mij toch goed.

Het is nu 15 celcius op deze kamer en heb de zijkant van mijn kast eraf, toch geeft hij idle nog een temp van 49 celcius aan. Benchmarks met deze kaart via google geven aan dat de kaart rond de 34/37 celcius idle uit moet komen. Fallout 4, WoW, path of exile en witcher 3 valt hij nog steeds gewoon uit als de temps omhoog gaan. Wanneer dat verschilt, soms na 15 minuten soms na 2 uren.

Het lijkt alsof de kaart soms gewoon niet weet wanneer de fans aanmoeten en er daarom niks gebeurt. Ik zag net dat ze gewoon eventjes draaiden de temp gaat een paar graden naar beneden en daarna niks meer deden totdat de temp te hoog wordt en de pc uitgaat. CCC Beta drivers of non-beta drivers maakt ook geen verschil.

Ik heb een msi afterburner profiel ingesteld voor de fans en dan kan ik alles gewoon op high settings draaien zonder dat de pc uitvalt, al wordt het wel erg luid. Maar de fans gaan gewoon aan met afterburner. Dus dat sluit andere onderdelen al uit.

Ik heb geen ervaring met RMA maar het lijkt mij dat ik deze wel RMA kan sturen. Met afterburner doet hij het wel gewoon zonder uit te vallen. Mijn garantie verloopt in mei. Het lijkt mij dat de fans zonder third party software gewoon moeten draaien anders is het een defect product.

Ik heb ook maar gewoon besloten dat ik een betere gpu wil. Wat voor mij belangrijk is dat hij redelijk stil is, nadat ik een aantal reviews heb gelezen oog ik deze pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Met de power supply calculator kwam ik op iets van 450w under load met mijn huidige setup. Dus volgens mij moet het lukken zonder onderdelen te vervangen.

Als iemand nog suggesties heeft hoort ik het graag, ik denk dat ik dat even afwacht en dan aankomende dagen een nieuwe kaart bestel en mijn huidige rma stuur.

Heb de lijst van games in main post ook nog even aangepast.

• Angelol
Ik run op dit moment windows 8 dus ik heb de crimson drivers nog niet geprobeerd. Ik gebruik gewoon de standaard catalyst drivers dus het lijkt mij onwaarschijlijk dat het een driver probleem is. Ik weet mijn temps uit het verleden ook niet omdat ik toen nooit tegen problemen aan gelopen ben dus nooit gekeken heb. Wat ik wel weet is dat de fans toen goed werkten omdat ze behoorlijk luid zijn als ze flink beginnen te draaien.

Het uitvallen van de PC is een recent probleem en ik dacht ook echt dat het gewoon fallout 4 was maar het gebeurt ook bij andere games als ik msi afterburner niet gebruik om de fans te regelen. En de idle temp is misschien niet problematisch maar het lijkt me ook wat hoog nadat ik de benchmarks opgezocht heb.

Is er een manier dat ik kan zien of de fans niet hoger dan 30% gaan draaien zonder afterburner? Via google en catalyst control kan ik zelf niks vinden.

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-02 02:41
Angelol schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:21:

Is er een manier dat ik kan zien of de fans niet hoger dan 30% gaan draaien zonder afterburner? Via google en catalyst control kan ik zelf niks vinden.
Ja, Aida64 installeren. Monitort je temps, voltages en fansnelheden. Tijdens een game kan je het lcd panel(of hoe het ook heet) naar de voorgrond brengen zodat je niet moet alt-tabben en vlug je fansnelheid aflezen. Ik weet niet of dat werkt in-game, heb het nog nooit geprobeerd. Ik doe altijd alt-tab en lees dan vlug de fansnelheid ih bureaublad af.

[ Voor 29% gewijzigd door Fredi op 03-12-2015 00:44 ]

• Angelol
Ja de fans spinnen zeker wel meer dan 30% ook zonder afterburner. Alleen lijkt het gewoon of er te lang gewacht wordt dat ze aangaan. Nog steeds vaak als de temps boven de 90 gaan dan spinnen ze en gaat de temp weer naar 60 range en klaar. Soms beginnen de fans te spinnen en op dat moment valt pc uit dus ik denk gewoon dat ze te laat aangaan.

Ik zal later vandaag win 8.1 en crimson even installeren. Als dat niet werkt dan bestel ik een nieuwe gpu. ik ben er klaar mee en redelijk zeker van dat het een rma waardig probleem is.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-02 23:10
Waarom niet msi afterburner/speedfan downloaden om fans aan te zetten.

En hoe oud is de kaart? RMA sturen buiten garantie lijkt mij ook niet geweldig

• Angelol
De fans hebben het begeven dus hij is gewoon kapot. Maak een nieuw topic voor wat upgrades.

[ Voor 91% gewijzigd door Angelol op 06-12-2015 09:59 ]

Pagina: 1